Cykl kształcenia: 2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Dziekanat WBIŚiA
Kod zajęć: 6572
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / C20 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. Michał Proksa
Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 7:45-8:30, wtorek 7:45-8:30 środa 7:45-8:30, 10:30-11:15
Imię i nazwisko koordynatora 3: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inżynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w architekturze i urbanistyce.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku architektura i urbanistyka oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji. W ramach modułu istnieją treści do wyboru: wybór elementu, zjawiska lub lokalizacji wykorzystywanych w projekcie
1 | Zenderowski R. | Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne. | CeDeWu. | 2007 |
2 | Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. | Metody badawcze w naukach społecznych. | Zysk i S-ka, Poznań. | 2001 |
3 | Kotarbiński T. | Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. | PWN, Warszawa. | 1986 |
4 | Zieliński J. | Metodologia pracy naukowej | Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa. | 2012 |
5 | Kaczmarek Tadeusz T. | Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską | Warszawa, [dostęp w internecie: 28 kwietnia 2008]. | 2005 |
6 | Pieter J. | Ogólna metodologia pracy naukowej | Ossolineum, Wrocław. | 1967 |
7 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Wyd. Arkady. | 2012 |
Wymagania formalne: Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konserwatorskiego i rozwiązań architektonicznych, urbanistycznych i konserwatorskich.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | E.W1. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania problemów projektowych | seminarium | prezentacja projektu |
K_W01++ K_W05++ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | E.W2. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki przydatną do projektowania obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą w trakcie studiów | seminarium | prezentacja projektu |
K_W03+++ K_W07++ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | E.W3. zna i rozumie zasady, rozwiązania, konstrukcje, materiały budowlane stosowane przy wykonywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego | seminarium | prezentacja projektu |
K_W10+++ |
P6S_WK |
04 | E.W4. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami | seminarium | prezentacja projektu |
K_W11+++ K_W14++ |
P6S_WG P6S_WK |
05 | E.W5. zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych | seminarium | prezentacja projektu |
K_W12+++ K_W13+++ |
P6S_WK |
06 | E.U1. potrafi dokonać analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania | seminarium | prezentacja projektu |
K_U01+++ K_U02++ K_U04+ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
07 | E.U2. potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów | seminarium | prezentacja projektu |
K_U01+++ K_U02+++ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
08 | E.U3. potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego | seminarium | prezentacja projektu |
K_U03+++ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
09 | E.S1. jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia oraz twórczej pracy w celu rozwiązywania problemów projektowych | seminarium | prezentacja projektu |
K_K01+++ K_K02++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_KO P6S_KR |
10 | E.S2. jest gotów do przyjęcia krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań i ustosunkowania się do niej w sposób jasny i rzeczowy | seminarium | prezentacja projektu |
K_K01+++ K_K02++ K_K03++ |
P6S_KK P6S_KO P6S_KR |
11 | E.S3. jest gotów do posługiwania się technologiami informacyjnymi w celu integracji z innymi uczestnikami procesów i przedsięwzięć, w tym prezentacji projektów i przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały | seminarium | prezentacja projektu |
K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | S01-S02 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK02 | S03-S04 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK03 | S05-S06 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK04 | S07-S08 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK05 | S09-S10 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK06 | S11-S12 | MEK01 MEK02 MEK06 | |
8 | TK07 | S13-S14 | MEK01 | |
8 | TK08 | S15-S16 | MEK05 MEK08 | |
8 | TK09 | S17-S18 | MEK05 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 | |
8 | TK10 | S19-S20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 8) | |||
Zaliczenie (sem. 8) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej oraz aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac innych studentów w grupie. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | Z. Blikharskyy; D. Katunský; P. Koszelnik; L. Lichołai; P. Nazarko | Proceedings of CEE 2023: Civil and Environmental Engineering and Architecture | 2024 |
2 | D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski | Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic | 2023 |
3 | D. Katunský; L. Lichołai; M. Musiał | Modern Thermal Energy Storage Systems Dedicated to Autonomous Buildings | 2023 |
4 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; D. Mikušová; A. Żelazna | The Effects of Using a Trombe Wall Modified with a Phase Change Material, from the Perspective of a Building’s Life Cycle | 2023 |
5 | K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy | Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation | 2023 |
6 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna dla budownictwa i jej układ sterowania | 2023 |
7 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pękala | Analysis of the Thermal Performance of Isothermal Composite Heat Accumulators Containing Organic Phase-Change Material | 2023 |
8 | M. Proksa | Dzieje architektury i budownictwa w Polsce do połowy XVIII wieku: podręcznik dla studentów architektury, budownictwa i inżynierii środowiska | 2023 |
9 | M. Proksa; M. Zub | Jeszcze raz o architekturze pałacu w Zarzeczu | 2023 |
10 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2022 |
11 | M. Proksa | Architektura neogotyckich budowli sakralnych obrządku łacińskiego w Przemyślu | 2022 |
12 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material | 2021 |
13 | L. Lichołai; M. Musiał | The Impact of a Mobile Shading System and a Phase-Change Heat Store on the Thermal Functioning of a Transparent Building Partition | 2021 |
14 | M. Gosztyła; B. Motyl | Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku | 2021 |
15 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli | 2021 |
16 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik | Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder | 2021 |
17 | M. Proksa | Fazy budowy murowanego założenia zamkowego na Wzgórzu Zamkowym w Sandomierzu | 2021 |
18 | M. Proksa; M. Zub | „Zapomniany” neoromański kościół w Zarzeczu – analiza architektoniczno-przestrzenna | 2021 |
19 | . Brigolini Silva; B. Dębska; L. Lichołai | Effects of waste glass as aggregate on the properties of resin composites | 2020 |
20 | . Brigolini Silva; M. Caetano; B. Dębska; L. Lichołai | Assessment of the Mechanical Parameters of Resin Composites with the Addition of Various Types of Fibres | 2020 |
21 | B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania | 2020 |
22 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Application of Taguchi method for the design of cement mortars containing waste materials | 2020 |
23 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | The evaluation of possible utilization of waste glass in sustainable mortars | 2020 |
24 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers | 2020 |
25 | L. Lichołai; M. Musiał | Experimental Analysis of the Function of a Window with a Phase Change Heat Accumulator | 2020 |
26 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu | 2020 |
27 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI | 2020 |
28 | B. Dębska; B. Dębska; L. Lichołai | Evaluation of the Utility of Using Classification Algorithms when Designing New Polymer Composites | 2019 |
29 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Assessment of the applicability of a phasechange material in horizontal building partitions | 2019 |
30 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Designing Cement Mortars Modified with Cork and Rubber Waste Using Theory of the Experiment | 2019 |
31 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the Thermal Characteristics of a Composite Ceramic Product Filled with Phase Change Material | 2019 |
32 | B. Dębska; L. Lichołai; P. Miąsik | Assessment of the Applicability of Sustainable Epoxy Composites Containing Waste Rubber Aggregates in Buildings | 2019 |
33 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the thermal characteristics of anti-icing driveway plates | 2019 |
34 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Całoroczny Mobilny Dom na Kołach\". | 2019 |
35 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Uruchomienie produkcji innowacyjnych bram dla małych hangarów lotniczych i obiektów przemysłowych\" . | 2019 |
36 | L. Lichołai; A. Starakiewicz; J. Szyszka | Opinia o innowacyjności projektu \"Pustak izolowany pianką poliuretanową\" | 2019 |
37 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2019 |
38 | L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Drzwi aluminiowe zewnętrzne PASSIV ZERO+\" | 2019 |
39 | M. Gosztyła; A. Mikrut | Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu | 2019 |
40 | M. Gosztyła; B. Motyl | Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic | 2019 |
41 | M. Gosztyła; M. Janda | Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) | 2019 |
42 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |
43 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine | 2019 |
44 | M. Gosztyła; T. Gosztyła | Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space | 2019 |
45 | M. Proksa | The Palace in Zarzecze in the History of Polish Romantic Architecture | 2019 |