Główny cel kształcenia:
Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inżynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w architekturze i urbanistyce.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku architektura i urbanistyka oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji. W ramach modułu istnieją treści do wyboru: wybór elementu, zjawiska lub lokalizacji wykorzystywanych w projekcie
1 | Zenderowski R. | Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne. | CeDeWu. | 2007 |
2 | Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. | Metody badawcze w naukach społecznych. | Zysk i S-ka, Poznań. | 2001 |
3 | Kotarbiński T. | Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. | PWN, Warszawa. | 1986 |
4 | Zieliński J. | Metodologia pracy naukowej | Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa. | 2012 |
5 | Kaczmarek Tadeusz T. | Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską | Warszawa, [dostęp w internecie: 28 kwietnia 2008]. | 2005 |
6 | Pieter J. | Ogólna metodologia pracy naukowej | Ossolineum, Wrocław. | 1967 |
7 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Wyd. Arkady. | 2012 |
Wymagania formalne:
Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konserwatorskiego i rozwiązań architektonicznych, urbanistycznych i konserwatorskich.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | E.W1. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania problemów projektowych | seminarium | prezentacja projektu |
K-W01++ K-W05++ |
P6S-WG P6S-WK |
MEK02 | E.W2. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki przydatną do projektowania obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą w trakcie studiów | seminarium | prezentacja projektu |
K-W03+++ K-W07++ |
P6S-WG P6S-WK |
MEK03 | E.W3. zna i rozumie zasady, rozwiązania, konstrukcje, materiały budowlane stosowane przy wykonywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego | seminarium | prezentacja projektu |
K-W10+++ |
P6S-WK |
MEK04 | E.W4. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami | seminarium | prezentacja projektu |
K-W11+++ K-W14++ |
P6S-WG P6S-WK |
MEK05 | E.W5. zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych | seminarium | prezentacja projektu |
K-W12+++ K-W13+++ |
P6S-WK |
MEK06 | E.U1. potrafi dokonać analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania | seminarium | prezentacja projektu |
K-U01+++ K-U02++ K-U04+ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK07 | E.U2. potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów | seminarium | prezentacja projektu |
K-U01+++ K-U02+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK08 | E.U3. potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego | seminarium | prezentacja projektu |
K-U03+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK09 | E.S1. jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia oraz twórczej pracy w celu rozwiązywania problemów projektowych | seminarium | prezentacja projektu |
K-K01+++ K-K02++ K-K04++ |
P6S-KK P6S-KO P6S-KR |
MEK10 | E.S2. jest gotów do przyjęcia krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań i ustosunkowania się do niej w sposób jasny i rzeczowy | seminarium | prezentacja projektu |
K-K01+++ K-K02++ K-K03++ |
P6S-KK P6S-KO P6S-KR |
MEK11 | E.S3. jest gotów do posługiwania się technologiami informacyjnymi w celu integracji z innymi uczestnikami procesów i przedsięwzięć, w tym prezentacji projektów i przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały | seminarium | prezentacja projektu |
K-K01+ |
P6S-KO P6S-KR |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | S01-S02 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK02 | S03-S04 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK03 | S05-S06 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK04 | S07-S08 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK05 | S09-S10 | MEK01 MEK02 | |
8 | TK06 | S11-S12 | MEK01 MEK02 MEK06 | |
8 | TK07 | S13-S14 | MEK01 | |
8 | TK08 | S15-S16 | MEK05 MEK08 | |
8 | TK09 | S17-S18 | MEK05 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 | |
8 | TK10 | S19-S20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 8) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 8) | |||
Zaliczenie (sem. 8) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Przygotowanie, prezentacja i obrona własnej pracy dyplomowej oraz aktywny udział w zajęciach i dyskusji nad prezentacjami prac innych studentów w grupie. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Gosztyła; M. Gosztyła; P. Pasztor; K. Sikorski | Railway station in Rzeszow – social impact building, building material structure survey | 2025 |
2 | M. Gosztyła; J. Kolak | Projektowanie przestrzeni terapii dla osób ze spektrum autyzmu | 2025 |
3 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; P. Pasztor; K. Sikorski | Research on polychromies from the medieval period in the archcatedral basilica in Przemysl | 2024 |
4 | D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski | Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic | 2023 |
5 | K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy | Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation | 2023 |
6 | M. Proksa | Dzieje architektury i budownictwa w Polsce do połowy XVIII wieku: podręcznik dla studentów architektury, budownictwa i inżynierii środowiska | 2023 |
7 | M. Proksa; M. Zub | Jeszcze raz o architekturze pałacu w Zarzeczu | 2023 |
8 | M. Proksa | Architektura neogotyckich budowli sakralnych obrządku łacińskiego w Przemyślu | 2022 |
9 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
10 | M. Gosztyła; B. Motyl | Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku | 2021 |
11 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli | 2021 |
12 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik | Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder | 2021 |
13 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
14 | M. Proksa | Fazy budowy murowanego założenia zamkowego na Wzgórzu Zamkowym w Sandomierzu | 2021 |
15 | M. Proksa; M. Zub | „Zapomniany” neoromański kościół w Zarzeczu – analiza architektoniczno-przestrzenna | 2021 |
16 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
17 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
18 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu | 2020 |
19 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI | 2020 |