Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6572
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / C30 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. inż. arch. prof. PRz Aleksandra Prokopska
Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inżynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w architekturze i urbanistyce.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera informacje związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku architektura i urbanistyka oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji. W ramach modułu istnieją treści do wyboru: wybór elementu, zjawiska lub lokalizacji wykorzystywanych w projekcie
1 | Zenderowski R. | Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne. | CeDeWu. | 2007 |
2 | Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. | Metody badawcze w naukach społecznych. | Zysk i S-ka, Poznań. | 2001 |
3 | Kotarbiński T. | Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. | PWN, Warszawa. | 1986 |
4 | Zieliński J. | Metodologia pracy naukowej | Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa. | 2012 |
5 | Kaczmarek Tadeusz T. | Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską | Warszawa, [dostęp w internecie: 28 kwietnia 2008]. | 2005 |
6 | Pieter J. | Ogólna metodologia pracy naukowej | Ossolineum, Wrocław. | 1967 |
7 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Wyd. Arkady. | 2012 |
Wymagania formalne: Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konserwatorskiego i rozwiązań architektonicznych, urbanistycznych i konserwatorskich.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna normy i wytyczne projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konserwatorskiego. | seminarium | prezentacja projektu |
K_W04+++ K_W09+ K_U02++ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | Zna zasady wykonywania rozwiązań funkcjonalnych różnych obiektów, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do praktycznego rozwiązywania zadań inżynierskich. | seminarium | prezentacja projektu, referat pisemny |
K_W09+++ K_W54+++ K_K01+++ K_K14++ |
P6S_KK P6S_UK P6S_WG P6S_WK |
03 | Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. | seminarium | prezentacja projektu |
K_U02+++ |
P6S_UU P6S_UW |
04 | Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera architekta. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. | seminarium | prezentacja projektu, referat pisemny |
K_W09+ K_U61++ K_K01+++ K_K02++ |
P6S_UK P6S_WK |
05 | Zna podstawowe technologie budowlane oraz zasady kształtowania funkcji budynków, potrafi prawidłowo usytuować budynek na działce budowlanej. Potrafi przeprowadzić obliczenia cieplno-wilgotnościowe dla budynku. | seminarium | prezentacja projektu |
K_W09++ K_W54+++ K_U02+ K_U60++ K_K01+++ |
P6S_UK P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | S01-S04 | MEK01 MEK03 | |
7 | TK02 | S05-S06 | MEK03 | |
7 | TK03 | S07-S10 | MEK02 | |
7 | TK04 | S09-S12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
7 | TK05 | S13-S14 | MEK03 | |
7 | TK06 | S15-S18 | MEK04 | |
7 | TK07 | S19-S20 | MEK03 | |
7 | TK08 | S21-S24 | MEK01 | |
7 | TK09 | S25-S26 | MEK03 | |
7 | TK10 | S27-S30 | MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 7) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Inne: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
30.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski | Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic | 2023 |
2 | K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy | Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation | 2023 |
3 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
4 | M. Gosztyła; B. Motyl | Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku | 2021 |
5 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli | 2021 |
6 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik | Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder | 2021 |
7 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
8 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
9 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Innovative Building Forms Determined by Orthotropic Properties of Folded Sheets Transformed Into Roof Shells | 2020 |
10 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
11 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu | 2020 |
12 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI | 2020 |
13 | A. Brudnicka; A. Rybka | Creating a Smart City – Supporting Management of Regional | 2019 |
14 | A. Brudnicka; A. Rybka | Information management in architecture – off-grid capable complex | 2019 |
15 | A. Brudnicka; A. Rybka | Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych | 2019 |
16 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |
17 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Method for Parametric Shaping of Architectural Free Forms | 2019 |
18 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Parametric Creative Design of Building Free-Forms Roofed with Transformed Shells Introducing Architect’s and Civil Engineer’s Responsible Artistic Concepts | 2019 |
19 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Responsive Parametric Building Free Forms Determined by Their Elastically Transformed Steel Shell Roofs | 2019 |
20 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Shape Transformations of Plane Folded Sheets for Shell Roofing | 2019 |
21 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Symmetric Shape Transformations of Folded Shell Roofs Determining Creative and Rational Shaping of Building Free Forms | 2019 |
22 | M. Gosztyła; A. Mikrut | Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu | 2019 |
23 | M. Gosztyła; B. Motyl | Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic | 2019 |
24 | M. Gosztyła; M. Janda | Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) | 2019 |
25 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |
26 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine | 2019 |
27 | M. Gosztyła; T. Gosztyła | Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space | 2019 |
28 | R. Mazur; A. Rybka | Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji | 2019 |