logo
Karta przedmiotu
logo

Praca dyplomowa projekt inżynierski i przygotowanie do egzaminu

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Dziekanat WBIŚiA

Kod zajęć: 6571

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / P30 / 8 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka

Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. prof. PRz Michał Proksa

semestr 8: dr inż. arch. Rafał Lichołai

semestr 8: dr inż. arch. Joanna Figurska-Dudek

semestr 8: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai

semestr 8: dr inż. arch. prof. PRz Anna Sikora

semestr 8: dr inż. arch. Igor Labuda

semestr 8: dr inż. arch. Joanna Dudek

semestr 8: dr inż. arch. Beata Walicka-Góral

semestr 8: dr inż. arch. Magdalena Szpytma

semestr 8: dr inż. arch. Monika Szopińska-Mularz

semestr 8: dr inż. arch. prof. PRz Anna Martyka

semestr 8: dr inż. arch. Cezary Szpytma

semestr 8: mgr inż. arch. Karolina Kozłowska

semestr 8: mgr inż. arch. Anna Pomykała

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Samodzielne rozwiązywanie zadań związanych z wykonywaną inżynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w architekturze i urbanistyce

Ogólne informacje o zajęciach: Praca dyplomowa zawiera rozwiązania związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku architektura i urbanistyka oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji. W ramach modułu istnieją treści do wyboru: wybór elementu, zjawiska lub lokalizacji wykorzystywanych w projekcie

Materiały dydaktyczne: Szeroki zasób literatury dotyczący wielu aspektów projektowania architektury i urbanistyki

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne . 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konserwatorskiego i rozwiązań architektonicznych, urbanistycznych i konserwatorskich

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 E.W1. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania problemów projektowych projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_W01++
K_W05++
P6S_WG
P6S_WK
02 E.W2. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki przydatną do projektowania obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą w trakcie studiów projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_W03+++
K_W07++
P6S_WG
P6S_WK
03 E.W3. zna i rozumie zasady, rozwiązania, konstrukcje, materiały budowlane stosowane przy wykonywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_W10+++
P6S_WK
04 E.W4. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_W11+++
K_W14++
P6S_WG
P6S_WK
05 E.W5. zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_W12+++
K_W13+++
P6S_WK
06 E.U1. potrafi dokonać analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_U01+++
K_U02++
K_U04+
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
07 E.U2. potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_U01+++
K_U02+++
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
08 E.U3. potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_U03+++
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
09 E.S1. jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia oraz twórczej pracy w celu rozwiązywania problemów projektowych projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_K01+++
K_K02++
K_K04++
P6S_KK
P6S_KO
P6S_KR
10 E.S2. jest gotów do przyjęcia krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań i ustosunkowania się do niej w sposób jasny i rzeczowy projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_K01+++
K_K02++
K_K03++
P6S_KK
P6S_KO
P6S_KR
11 E.S3. jest gotów do posługiwania się technologiami informacyjnymi w celu integracji z innymi uczestnikami procesów i przedsięwzięć, w tym prezentacji projektów i przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_K01+
P6S_KO
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
8 TK01 W oparciu o swój własny temat student wykonuje następujące działania: opracowuje kwerendę literaturową, część teoretyczną pracy P01-P30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK06 MEK09
8 TK02 Student tworzy program funkcjonalno-użytkowy P10-P20 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK07
8 TK03 Student tworzy modele bryłowe albo koncepcje przestrzenne P01-P05 MEK01 MEK02 MEK04
8 TK04 Student wybiera odpowiednie rozwiązanie, rozwija je jako projekt architektoniczny bądź urbanistyczny P05-P20 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK07
8 TK05 Student opracowuje formę techniczną projektu P200-P30 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK07
8 TK06 Student przygotowuje prezentację końcową P25-P30 MEK05 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 8) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Konsultacje (sem. 8) Przygotowanie do konsultacji: 150.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 45.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 8) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 0.50 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa Ocena końcowa to ocena za wykonaną pracę (ocena od promotora i recenzenta), prezentacja pracy i jej obronę

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic 2023
2 K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation 2023
3 M. Proksa Dzieje architektury i budownictwa w Polsce do połowy XVIII wieku: podręcznik dla studentów architektury, budownictwa i inżynierii środowiska 2023
4 M. Proksa; M. Zub Jeszcze raz o architekturze pałacu w Zarzeczu 2023
5 M. Proksa Architektura neogotyckich budowli sakralnych obrządku łacińskiego w Przemyślu 2022
6 R. Mazur; A. Rybka Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej 2022
7 M. Gosztyła; B. Motyl Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku 2021
8 M. Gosztyła; K. Sikorski Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli 2021
9 M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder 2021
10 M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja 2021
11 M. Proksa Fazy budowy murowanego założenia zamkowego na Wzgórzu Zamkowym w Sandomierzu 2021
12 M. Proksa; M. Zub „Zapomniany” neoromański kościół w Zarzeczu – analiza architektoniczno-przestrzenna 2021
13 A. Brudnicka; A. Rybka Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design 2020
14 M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States 2020
15 M. Gosztyła; K. Sikorski Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu 2020
16 M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI 2020
17 A. Brudnicka; A. Rybka Creating a Smart City – Supporting Management of Regional 2019
18 A. Brudnicka; A. Rybka Information management in architecture – off-grid capable complex 2019
19 A. Brudnicka; A. Rybka Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych 2019
20 G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow 2019
21 M. Gosztyła; A. Mikrut Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu 2019
22 M. Gosztyła; B. Motyl Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic 2019
23 M. Gosztyła; M. Janda Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) 2019
24 M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa 2019
25 M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine 2019
26 M. Gosztyła; T. Gosztyła Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space 2019
27 M. Proksa The Palace in Zarzecze in the History of Polish Romantic Architecture 2019
28 R. Mazur; A. Rybka Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji 2019