Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Dziekanat WBIŚiA
Kod zajęć: 6571
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / P30 / 8 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. prof. PRz Michał Proksa
semestr 8: dr inż. arch. Rafał Lichołai
semestr 8: dr inż. arch. Joanna Figurska-Dudek
semestr 8: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
semestr 8: dr inż. arch. prof. PRz Anna Sikora
semestr 8: dr inż. arch. Igor Labuda
semestr 8: dr inż. arch. Joanna Dudek
semestr 8: dr inż. arch. Beata Walicka-Góral
semestr 8: dr inż. arch. Magdalena Szpytma
semestr 8: dr inż. arch. Monika Szopińska-Mularz
semestr 8: dr inż. arch. prof. PRz Anna Martyka
semestr 8: dr inż. arch. Cezary Szpytma
semestr 8: mgr inż. arch. Karolina Kozłowska
semestr 8: mgr inż. arch. Anna Pomykała
Główny cel kształcenia: Samodzielne rozwiązywanie zadań związanych z wykonywaną inżynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w architekturze i urbanistyce
Ogólne informacje o zajęciach: Praca dyplomowa zawiera rozwiązania związane z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi inżynierskich prac dyplomowych na kierunku architektura i urbanistyka oraz sposobów ich opracowania, prezentacji i dyskusji. W ramach modułu istnieją treści do wyboru: wybór elementu, zjawiska lub lokalizacji wykorzystywanych w projekcie
Materiały dydaktyczne: Szeroki zasób literatury dotyczący wielu aspektów projektowania architektury i urbanistyki
1 | Zenderowski R., | Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne | . | 2007 |
Wymagania formalne: Przedmioty należące do modułów przewidzianych w planie pierwszych sześciu semestrów studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: W stopniu co najmniej dostatecznym ma wiedzę z zakresu projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konserwatorskiego i rozwiązań architektonicznych, urbanistycznych i konserwatorskich
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące projektowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | E.W1. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania problemów projektowych | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_W01++ K_W05++ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | E.W2. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki przydatną do projektowania obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą w trakcie studiów | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_W03+++ K_W07++ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | E.W3. zna i rozumie zasady, rozwiązania, konstrukcje, materiały budowlane stosowane przy wykonywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_W10+++ |
P6S_WK |
04 | E.W4. zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_W11+++ K_W14++ |
P6S_WG P6S_WK |
05 | E.W5. zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_W12+++ K_W13+++ |
P6S_WK |
06 | E.U1. potrafi dokonać analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_U01+++ K_U02++ K_U04+ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
07 | E.U2. potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_U01+++ K_U02+++ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
08 | E.U3. potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_U03+++ |
P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
09 | E.S1. jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia oraz twórczej pracy w celu rozwiązywania problemów projektowych | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_K01+++ K_K02++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_KO P6S_KR |
10 | E.S2. jest gotów do przyjęcia krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań i ustosunkowania się do niej w sposób jasny i rzeczowy | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_K01+++ K_K02++ K_K03++ |
P6S_KK P6S_KO P6S_KR |
11 | E.S3. jest gotów do posługiwania się technologiami informacyjnymi w celu integracji z innymi uczestnikami procesów i przedsięwzięć, w tym prezentacji projektów i przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | P01-P30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK06 MEK09 | |
8 | TK02 | P10-P20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK07 | |
8 | TK03 | P01-P05 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
8 | TK04 | P05-P20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK07 | |
8 | TK05 | P200-P30 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK07 | |
8 | TK06 | P25-P30 | MEK05 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 8) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 8) | Przygotowanie do konsultacji:
150.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
45.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 8) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin ustny:
0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Ocena końcowa to ocena za wykonaną pracę (ocena od promotora i recenzenta), prezentacja pracy i jej obronę |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski | Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic | 2023 |
2 | K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy | Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation | 2023 |
3 | M. Proksa | Dzieje architektury i budownictwa w Polsce do połowy XVIII wieku: podręcznik dla studentów architektury, budownictwa i inżynierii środowiska | 2023 |
4 | M. Proksa; M. Zub | Jeszcze raz o architekturze pałacu w Zarzeczu | 2023 |
5 | M. Proksa | Architektura neogotyckich budowli sakralnych obrządku łacińskiego w Przemyślu | 2022 |
6 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
7 | M. Gosztyła; B. Motyl | Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku | 2021 |
8 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli | 2021 |
9 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik | Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder | 2021 |
10 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
11 | M. Proksa | Fazy budowy murowanego założenia zamkowego na Wzgórzu Zamkowym w Sandomierzu | 2021 |
12 | M. Proksa; M. Zub | „Zapomniany” neoromański kościół w Zarzeczu – analiza architektoniczno-przestrzenna | 2021 |
13 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
14 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
15 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu | 2020 |
16 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI | 2020 |
17 | A. Brudnicka; A. Rybka | Creating a Smart City – Supporting Management of Regional | 2019 |
18 | A. Brudnicka; A. Rybka | Information management in architecture – off-grid capable complex | 2019 |
19 | A. Brudnicka; A. Rybka | Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych | 2019 |
20 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |
21 | M. Gosztyła; A. Mikrut | Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu | 2019 |
22 | M. Gosztyła; B. Motyl | Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic | 2019 |
23 | M. Gosztyła; M. Janda | Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) | 2019 |
24 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |
25 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine | 2019 |
26 | M. Gosztyła; T. Gosztyła | Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space | 2019 |
27 | M. Proksa | The Palace in Zarzecze in the History of Polish Romantic Architecture | 2019 |
28 | R. Mazur; A. Rybka | Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji | 2019 |