Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury (OS)
Nazwa kierunku studiów: Ochrona środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 1, Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 2, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 1, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 6543
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 1, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 1
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 C10 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Agnieszka Stec
Główny cel kształcenia: zapoznanie studenta z zagadnieniami zagrożeń cywilizacyjnych
Ogólne informacje o zajęciach: Środowisko i zasoby przyrody. Wpływ rozwoju cywilizacyjnego na środowisko i związek człowieka ze środowiskiem. Ogólne zasady gospodarowania zasobami odnawialnymi i nieodnawialnymi. Zagrożenia środowiska w ujęciu lokalnym, regionalnym i globalnym i pod względem natężenia stresu środowiskowego. Katastrofy ekologiczne a klęski żywiołowe.
1 | Borys T.: | Wskaźniki ekorozwoju. | Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok, . | 1999. |
2 | Zwoździak J.: | Człowiek, środowisko, zagrożenie. | Oficyna Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2002 |
1 | Borys T.: | Wskaźniki ekorozwoju. | Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok, . | 1999. |
Wymagania formalne: Podstawy algebry i programowania komputerów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza i umiejętności z matematyki i fizyki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi rozwiązywać równania matematyczne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe umiejętności współpracy w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | posiada podstawową wiedzę przekazywaną podczas wykładów oraz wynikającą z realizacji ćwiczeń | wykład, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna, zaliczenie cz. pisemna |
K_W009++ K_W012++ K_W019+++ K_U002+ K_U014++ K_U022+++ K_K002+ K_K003+ |
T1A_W04+ P1A_W04++ P1A_W05+++ T1A_W05 T1A_W08 T1A_U02 P1A_U02++ T1A_U10+ T1A_K01 T1A_K02+++ P1A_K05 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | wykład, ćwiczenia | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Sprawdzian pisemny z zagadnień poruszanych na wykładzie. |
Ćwiczenia/Lektorat | ocena z zaliczenia pisemnego. |
Ocena końcowa | Średnia ważona ocen z wykładu i ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie