Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: A Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie, B Drogi i Mosty
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 6500
Status zajęć: wybierany dla specjalności B Drogi i Mosty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 P30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Trojnar
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałki: 12-14 Środy: 10-12
Główny cel kształcenia: Nabycie umiejetności kształtowania, obliczania i budowy nasypów drogowych. Znajomość zasad wzmacniania słabonośnego podłoża dla posadowień budowli komunikacyjnych.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Geoinżynieria II jest przydatny w pracy zawodowej w specjanlości mostowej oraz drogowej, w zakresie projektowania i wykonawstwa konstrukcji getotechnicznych w budownictwie komunikacyjnym.
1 | Pisarczyk S. | Geoinżynieria. Metody modyfikacji podłoza gruntowego | Wyd. Politechniki Warszawskiej. | 2005 |
2 | Pisarczyk S. | Mechanika Gruntów | Oficyna Wyd Polit. Warszawskiej . | 2000 |
3 | Gradkowski K. | Budowle i roboty ziemne. Materiały do wykładów i ćwiczeń. | Oficyna Wyd. Politechniki Warszawskiej,. | 2010 |
4 | Wiłun Z. | Zarys Geotechnuki | Arkady. | 2000 |
1 | PN-EN 1997-1: | Eurokod 7, Projektowanie geotechniczne. Zasady ogólne | PKN. | 2008 |
2 | PN-81/B 03020 | Fundamenty budowlane, Posadowienie bezpośrednie budowli | PKN. | 1981 |
3 | Wysokoński L., Kotlicki W. | Projektowanie konstrukcji oporowych, stromych skarp i zboczy. Instr. ITB nr 429 | Wyd. ITB. | 2007 |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma szczegółową wiedzę w zakresie zasad analizy zagadnień statyki, stateczności konstrukcji powierzchniowych oraz bryłowych. |
K_W003+ |
T2A_W04+ T2A_W05+ |
||
02 | Posiada poszerzoną wiedzę w zakresie projektowania i budowy obiektów budownictwa komunikacyjnego oraz infrastruktury technicznej. |
K_W005+ K_W019+ |
T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W07+ |
||
03 | Zna klasyfikację i zakres stosowania programów komputerowych wspomagających analizę i projektowanie konstrukcji oraz przydatnych do planowania przedsięwzięć budowlanych |
K_W003+ K_W007+ |
T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W06+ |
||
04 | Zna klasyfikację i zakres stosowania programów komputerowych wspomagających analizę i projektowanie konstrukcji oraz przydatnych do planowania przedsięwzięć budowlanych. |
K_W008+ |
T2A_W04+ T2A_W05+ |
||
05 | Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji przedsięwzięć budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa. |
K_U013+ |
T2A_U15+ T2A_U18+ |
||
06 | Potrafi sporządzić dokumentację graficzną złożonych obiektów budowlanych w środowisku wybranych programów CAD. |
K_U015+ |
T2A_U05+ T2A_U07+ T2A_U15+ T2A_U16+ T2A_U17+ |
||
07 | Posiada umiejętność doboru właściwej technologii i materiałów do wymagań konkretnego projektu |
K_U020+ |
T2A_U05+ T2A_U07+ T2A_U15+ T2A_U16+ T2A_U17+ |
||
08 | Potrafi pracować samodzielnie, jak również współpracować i kierować zespołem nad określonymi zadaniami. |
K_K001+ |
T2A_K03+ |
||
09 | Jest odpowiedzialny za skutki podejmowanych decyzji, rzetelność uzyskanych wyników własnych prac. |
K_K002+ |
T2A_K01+ T2A_K02+ T2A_K03+ T2A_K05+ |
||
10 | Ma świadomość potrzeby zrównoważonego rozwoju w budownictwie. |
K_K004+ |
T2A_K02+ |
||
11 | Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. |
K_K005+ |
T2A_K01+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | - | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 MEK08 MEK09 MEK10 MEK11 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
12.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | obecnosc na zajęciach |
Projekt/Seminarium | prawidłowo wykonane cwiczenie projektowe |
Ocena końcowa | srednia arytmetyczna |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie