Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury (OS)
Nazwa kierunku studiów: Ochrona środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne/przyrodnicze
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Systemy ochrony atmosfery, Systemy ochrony wód i gleby
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 6470
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Agnieszka Stec
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z zagadnieniami optymalizacyjnymi.
Ogólne informacje o zajęciach: Formułowanie zadań optymalizacji. Podstawy teoretyczne i analityczne metody optymalizacji. Programowanie liniowe. Optymalizacja w liczbach całkowitych. Metody obliczeniowe optymalizacji liniowej. Przykłady zastosowania optymalizacji w ochronie środowiska.
1 | Wysocki M.: | Metody obliczeniowe optymalizacji | Ofic. Wyd. PRz, Rzeszów . | 2004 |
2 | Sysło M. M., Deo N., Kowalik J.S. | Algorytmy optymalizacji dyskretnej z programami w języku Pascal | PWN, Warszawa . | 2000 |
3 | Kusiak J., Danielewska-Tułecka A., Oprycha P. | Optymalizacja. Wybrane metody z przykładami zastosowań. | PWN. | 2009 |
1 | Szapiro T. | Decyzje menedżerskie z Excelem | PWE, Warszawa . | 2000. |
1 | Stachurski A., Wierzbicki A.: | Podstawy optymalizacji, | Ofic. Wyd. PW, Warszawa . | 1999 |
Wymagania formalne: Podstawy algebry i programowania komputerów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza i umiejętności z matematyki i fizyki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi rozwiązywać równania matematyczne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe umiejętności współpracy w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | rozróżnia rodzaje zadań optymalizacyjnych, zna metody stosowane w rozwiązywaniu zadań optymalizacyjnych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W01++ K_W08+ K_K02+ |
T2A_W01++ P2A_W03++ T2A_W03++ P2A_W06+ T2A_W07++ T2A_K02+ |
02 | zapisuje model matematyczny problemu optymalizacyjnego | projekt indywidualny, wykład | zaliczenie cz. praktyczna, sprawozdanie z projektu |
K_U06+ K_U10+ |
P2A_U05++ P2A_U06+ T2A_U08+ T2A_U09+ |
03 | rozwiązuje proste zadanie optymalizacyjne | projekt indywidualny, wykład | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U06+ |
P2A_U05+ P2A_U06+ T2A_U09++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | wykładzie | MEK01 MEK02 | |
1 | TK02 | projekt | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Sprawdzian pisemny z zagadnień poruszanych na wykładzie. |
Projekt/Seminarium | Ocena z projektu. |
Ocena końcowa | Średnia ważona ocen z wykładu i projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Stec | Rainwater and Greywater as Alternative Water Resources: Public Perception and Acceptability. Case Study in Twelve Countries in the World | 2023 |
2 | B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec | Koryto odwodnieniowe | 2023 |
3 | D. Słyś; A. Stec | New Bioretention Drainage Channel as One of the Low-Impact Development Solutions: A Case Study from Poland | 2023 |
4 | D. Słyś; A. Stec | Financial and Social Factors Influencing the Use of Unconventional Water Systems in Single-Family Houses in Eight European Countries | 2022 |
5 | A. Mazur; D. Słyś; A. Stec | Poziomy prysznicowy wymiennik ciepła | 2020 |
6 | A. Stec | Sustainable water management in buildings: case studies from Europe | 2020 |
7 | D. Słyś; A. Stec | Centralized or Decentralized Rainwater Harvesting Systems: A Case Study | 2020 |
8 | G. Hudáková; A. Stec; M. Zelenakova | Rainwater Infiltration in Urban Areas | 2020 |
9 | A. Mazur; A. Stec | An Analysis of Eco-Technology Allowing Water and Energy Saving in an Environmentally Friendly House—A Case Study from Poland | 2019 |
10 | A. Stec; M. Zelenakova | An Analysis of the Effectiveness of Two Rainwater Harvesting Systems Located in Central Eastern Europe | 2019 |
11 | D. Słyś; A. Stec | Zielone dachy i ściany. Projektowanie, wykonastwo, użytkowanie | 2019 |
12 | J. Dziopak; B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec | Hydrological and financial model of rainwater harvesting system | 2019 |