logo
Karta przedmiotu
logo

Język obcy techniczny

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2012/2013

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury (OS)

Nazwa kierunku studiów: Ochrona środowiska

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Systemy ochrony atmosfery, Systemy ochrony wód i gleby

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 6467

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 2 / C30 / 3 ECTS / Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Blanka Rybak

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Tomasz Gajdek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin (po 15 godzin w semestrze I i II) w toku studiów drugiego stopnia. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie zajęć student poznaje techniczne słownictwo czytają i analizując krótsze teksty techniczne, oraz utrwala nowo zdobytą wiedzę przygotowując i przedstawiając prezentacje i projekty dotyczące danego zagadnienia technicznego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 1 i 2 semestrze języka specjalistycznego poziomu zaawansowanie B2+.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Grzegożek M., Starmach I. English for Environmental Engineering Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskie j, Kraków . 2004
2 Ibbotson M. Professional English in Use: Engineering Cambridge University Press, Cambridge. 2008
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Prodromou L. Grammar and Vocabulary for First Certificate Longman, Cambridge. 1999
2 Swan M., Walter C. How English Works Oxford University Press, Oxford. 1997

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na I i II semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada sprawności językowe (słuchanie, czytanie, pisanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języków

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada sprawności językowe (słuchanie, czytanie, pisanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języków

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach i grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz osiągnięcia rozwiązania problemu

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zasobem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów technicznych związanych z kierunkiem i specjalizacją studiów. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach w środowisku akademickim i w pracy. Ćwiczenia 2 testy zaliczeniowe w semestrze
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady. Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł w języku angielskim technicznym, integrować, interpretować i oceniać je w celu wyciągnięcia wniosków i formułowania własnych opinii. Jest w stanie zrozumieć ze słuchy tekst techniczny, wychwycić istotne informacje techniczne dotyczących znanych mu zagadnień. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć.
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i teksty techniczne z różnych źródeł. Analizuje je, wyciąga wnioski i wyraża własną opinie popierając argumentami. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych.
04 Interakcja: Potrafi się porozumieć na tyle płynnie aby prowadzić rozmowę z innymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć.
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z kierunkiem i specjalizacją studiów. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań technicznych. Potrafi wytłumaczyć zagadnienia techniczne i naukowe związane z kierunkiem studiów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć.
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiale na różne tematy związane z jego zainteresowaniami, kierunkiem oraz specjalizacją studiów. Potrafi pisać instrukcje dotyczące obsługi urządzeń, oraz inne dłuższe i krótsze notatki informacyjne z użyciem języka technicznego. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć, w trakcie testów pisemnych i prac domowych.

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Liczby i kształty i linie - praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne. TK01
1 TK02 Globalne ocieplenie - problemy w środowisku naturalnym w XXI. Zagadnienia teoretyczne i rozwiązywanie problemów. Praca z tekstem - ćwiczenia w rozumieniu tekstu, ćwiczenia leksykalne. TK02
1 TK03 Smog - praca z tekstem. Analiza problemu i próby rozwiązania. Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia gramatyczne. TK03
1 TK04 Problemy komunikacyjne wielkich miast - praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, prezentacje. Ćwiczenia leksykalne. TK04
1 TK05 Odnawialne źródła energii - energia ze słońca. Praca z tekstem, prezentacje, ćwiczenia leksykalne, rozumienie ze słuchu. TK04
1 TK06 Odnawialne źródła energii - energia z wiatru. Praca z tekstem, prezentacje, ćwiczenia leksykalne, rozumienie ze słuchu. TK04
2 TK01 Pozyskiwanie danych i badanie środowiska - praca z tekstem, rozwiązywanie problemów, prezentacje. TK01
2 TK02 Drogi wodne. Praca z tekstem, słuchanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalne. TK02
2 TK03 Zanieczyszczenie środowiska. Praca z tekstem, ćwiczenia: mówienie, czytanie, słuchanie. Prezentacje studentów. TK03
2 TK04 Badanie przypadku - powodzie w USA w 20 wieku. Praca z tekstem, analiza, ćwiczenia leksykalne, formowanie wniosków i opinii. TK04
2 TK05 Powietrze - fakty i mity. Praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne. Prezentacje studentów. TK05
2 TK06 Transport. Praca z tekstem, problemy i próby ich rozwiązania. Ćwiczenia leksykalne, ustne prezentacje. TK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Zaliczenie (sem. 1)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Warunkiem uzyskania zaliczenia lektoratu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej (3.0) z obu testów przeprowadzanych w semestrze, obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin dydaktycznych przewidzianych na semestr, oraz zaliczenie przynajmniej na ocenę 3.0 prezentacji przygotowanej przez studenta.
Ocena końcowa W ocenie końcowej uwzględnia się również aktywność studenta na ćwiczeniach przez cały semestr.
Ćwiczenia/Lektorat Warunkiem uzyskania zaliczenia lektoratu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej (3.0) z obu testów przeprowadzanych w semestrze, obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin dydaktycznych przewidzianych na semestr, oraz zaliczenie przynajmniej na ocenę 3.0 prezentacji przygotowanej przez studenta.
Ocena końcowa W ocenie końcowej uwzględnia się również aktywność studenta na ćwiczeniach przez cały semestr.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie