Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury (OS)
Nazwa kierunku studiów: Ochrona środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Systemy ochrony atmosfery, Systemy ochrony wód i gleby
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych
Kod zajęć: 6467
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 2 / C30 / 3 ECTS / Z,Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Blanka Rybak
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Tomasz Gajdek
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin (po 15 godzin w semestrze I i II) w toku studiów drugiego stopnia. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie zajęć student poznaje techniczne słownictwo czytają i analizując krótsze teksty techniczne, oraz utrwala nowo zdobytą wiedzę przygotowując i przedstawiając prezentacje i projekty dotyczące danego zagadnienia technicznego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 1 i 2 semestrze języka specjalistycznego poziomu zaawansowanie B2+.
1 | Grzegożek M., Starmach I. | English for Environmental Engineering | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskie j, Kraków . | 2004 |
2 | Ibbotson M. | Professional English in Use: Engineering | Cambridge University Press, Cambridge. | 2008 |
1 | Prodromou L. | Grammar and Vocabulary for First Certificate | Longman, Cambridge. | 1999 |
2 | Swan M., Walter C. | How English Works | Oxford University Press, Oxford. | 1997 |
Wymagania formalne: wpis na I i II semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada sprawności językowe (słuchanie, czytanie, pisanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języków
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada sprawności językowe (słuchanie, czytanie, pisanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języków
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach i grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz osiągnięcia rozwiązania problemu
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zasobem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów technicznych związanych z kierunkiem i specjalizacją studiów. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach w środowisku akademickim i w pracy. | Ćwiczenia | 2 testy zaliczeniowe w semestrze | ||
02 | Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady. Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł w języku angielskim technicznym, integrować, interpretować i oceniać je w celu wyciągnięcia wniosków i formułowania własnych opinii. Jest w stanie zrozumieć ze słuchy tekst techniczny, wychwycić istotne informacje techniczne dotyczących znanych mu zagadnień. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. | ||
03 | Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i teksty techniczne z różnych źródeł. Analizuje je, wyciąga wnioski i wyraża własną opinie popierając argumentami. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. | ||
04 | Interakcja: Potrafi się porozumieć na tyle płynnie aby prowadzić rozmowę z innymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. | ||
05 | Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z kierunkiem i specjalizacją studiów. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań technicznych. Potrafi wytłumaczyć zagadnienia techniczne i naukowe związane z kierunkiem studiów. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. | ||
06 | Pisanie: Potrafi pisać zrozumiale na różne tematy związane z jego zainteresowaniami, kierunkiem oraz specjalizacją studiów. Potrafi pisać instrukcje dotyczące obsługi urządzeń, oraz inne dłuższe i krótsze notatki informacyjne z użyciem języka technicznego. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć, w trakcie testów pisemnych i prac domowych. |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | TK01 | ||
1 | TK02 | TK02 | ||
1 | TK03 | TK03 | ||
1 | TK04 | TK04 | ||
1 | TK05 | TK04 | ||
1 | TK06 | TK04 | ||
2 | TK01 | TK01 | ||
2 | TK02 | TK02 | ||
2 | TK03 | TK03 | ||
2 | TK04 | TK04 | ||
2 | TK05 | TK05 | ||
2 | TK06 | TK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) | |||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Warunkiem uzyskania zaliczenia lektoratu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej (3.0) z obu testów przeprowadzanych w semestrze, obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin dydaktycznych przewidzianych na semestr, oraz zaliczenie przynajmniej na ocenę 3.0 prezentacji przygotowanej przez studenta. |
Ocena końcowa | W ocenie końcowej uwzględnia się również aktywność studenta na ćwiczeniach przez cały semestr. |
Ćwiczenia/Lektorat | Warunkiem uzyskania zaliczenia lektoratu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej (3.0) z obu testów przeprowadzanych w semestrze, obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin dydaktycznych przewidzianych na semestr, oraz zaliczenie przynajmniej na ocenę 3.0 prezentacji przygotowanej przez studenta. |
Ocena końcowa | W ocenie końcowej uwzględnia się również aktywność studenta na ćwiczeniach przez cały semestr. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie