Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury (OS)
Nazwa kierunku studiów: Ochrona środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Systemy ochrony atmosfery, Systemy ochrony wód i gleby
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 6464
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. prof. PRz Anna Sikora
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest uzyskanie przez studenta elementarnej wiedzy i umiejętności z zakresu gospodarki przestrzenią, planowania przestrzennego i roli specjalisty ds ochrony środowiska w procesie planistycznym.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia poszerza wiedzę studenta z zakresu kształtowania przestrzeni zarówno w zakresie gospodarki środowiskiem jak i z zachowaniem zasad ładu przestrzennego w rozumieniu urbanistycznym
Materiały dydaktyczne: Program i harmonogram zajęć, mapy potrzebne do wykonania ćwiczeń projektowych.
Inne: Aktualne ustawodawstwo dot. ochrony środowiska, przyrody, wód, gruntów rolnych i leśnych i podobne
1 | Bohm A. | Planowanie przestrzenne dla architektów krajobrazu, o czynniku kompozycji | Kraków. | 2006 |
2 | Novak Z. | Planowanie regionalne i udział w nim architekta | Kraków. | 1997 |
3 | Chmielewski J.M. | Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2005 |
4 | Łyp B. | Infrastruktura wodno-ściekowa w planowaniu miast | Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. | 2008 |
5 | Dubel K. | Rola ocen oddziaływania na środowisko w systemie planowania przestrzennego | Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej. | 2005 |
6 | Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2003.80.717 z późn | . | ||
7 | Szponar A. | Fizjografia urbanistyczna | Warszawa. | 2003 |
1 | Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2003.80.717 z późn | . |
1 | Dubel K. | Rola ocen oddziaływania na środowisko w systemie planowania przestrzennego | Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej. | 2005 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu podstaw prawa ochrony środowiska
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności sporządzania prostych rysunków technicznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumie potrzebę pracy w grupie w interdyscyplinarnym zespole. Rozumie rolę specjalisty ds ochrony środowiska w procesie zarządzania i projektowania przestrzeni. Rozumie potrzebę stałego podnoszenia
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania systemu planowania przestrzennego. | wykład | kolokwium |
K_W007+++ K_W011+++ |
T2A_W02 T2A_W04 P2A_W05 T2A_W05 T2A_W08 |
02 | Posiada podstawowe umiejętności sporządzania prostych dokumentów planistycznych w szczególności w kontekście ochrony środowiska | ćwiczenia problemowe | prezentacja projektu |
K_W007+++ K_W011+++ K_U006++ |
T2A_W02 T2A_W04 P2A_W05 T2A_W05 T2A_W08 P2A_U05 P2A_U06 T2A_U07 T2A_U09 |
03 | Ma umiejętność sporządzania prognoz oddziaływania na środowisko implementacji dokumentów planistycznych | ćwiczenia problemowe | prezentacja projektu |
K_W011+++ K_U006+++ K_U017+++ K_K002+++ |
T2A_W08 P2A_U01 P2A_U05 P2A_U06 T2A_U07 T2A_U09 T2A_U10 T2A_K02 T2A_K05 |
04 | Ma świadomość znaczenia ochrony środowiska i wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w praktyce planowania przestrzeni | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, prezentacja projektu |
K_K002+++ |
T2A_K02 T2A_K05 |
05 | Potrafi pracować w grupie, współpracując w interdyscyplinarnym zespole | ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa |
K_K003++ |
T2A_K01 T2A_K06 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, C01-08 | MEK01 | |
1 | TK02 | W02, W03, C01-08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK03 | W04,W05, C01-08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK04 | W06, C01-08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK05 | W07, W08, W09 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK06 | W10, W11, W12 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK07 | W13 | MEK01 | |
1 | TK08 | W14, W15, C01-08 | MEK01 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Inne:
9.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
1.00 godz./sem. |
Inne:
4.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena poziomu zaawansowania ćwiczeń (3 ćwiczenia projektowe), ocena ustnej prezentacji |
Ocena końcowa | Ocena końcowa to średnia ważona ocen z kolokwium i ćwiczeń, przy czym waga kolokwium to 30% a ocena z zaliczenia ćwiczeń 70% |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie