Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Śmigłowce
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 6461
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Samoloty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / P15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Andrzej Majka
semestr 3: dr inż. prof. PRz Mariusz Szewczyk
Główny cel kształcenia: przygotować studentów do napisania pracy i do publicznej prezentacji wyników obliczeń
Ogólne informacje o zajęciach: moduł składa się z cyklicznych cotygodniowych spotkań na których studenci prezentują sukcesywnie wyniki swoich prac
Wymagania formalne: student musi spełniać wymogi formalne tj. musi mieć wydany temat pracy i wykazywać postępy pracy na każdym spotkaniu
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: student ma wiedzę z realizowanego zakresu badań
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność posługiwania się narzędziami inżynierskimi oraz narzędziami do prezentacji wyników
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: kreatywność, umiejetność działania w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu dyscyplin związanych z projektowaniem i badaniami silników lotniczych | seminarium | prezentacja projektu |
K_W09+++ K_W10++ K_U15++ |
P7S_UK P7S_WK |
02 | przygotowująć pracę i korzystając z baz danych ma podstawową wiedzę ochrony własności intelektualnej i prawa patentowe | seminarium, studium przypadku, warsztaty, studium przypadku, seminarium | prezentacja projektu |
K_W10++ K_U15+ |
P7S_UK P7S_WK |
03 | posługuje się językiem technicznym właściwym dla dziedziny badań | seminarium | prezentacja projektu |
K_U15++ |
P7S_UK |
04 | prezentując wyniki swoich badań rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu (m.in. poprzez środki masowego przekazu) informacji o osiągnięciach techniki i innych aspektach działalności inżyniera i nabywa umiejętność przekazywania wiedzy w sposób zrozumiały | seminarium | prezentacja projektu |
K_U15++ K_K03+ |
P7S_KO P7S_UK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | w01-15 | MEK01 | |
3 | TK02 | w01-15 | MEK02 | |
3 | TK03 | W01-15 | MEK03 | |
3 | TK04 | W01-15 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Analysis of the performance of an aircraft powered by hybrid propulsion | 2023 |
2 | D. Lichoń; T. Lis; A. Majka | RPAS performance model for fast-time simulation research on integration in non-segregated airspace | 2023 |
3 | M. Klimczyk; K. Kucharski; A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Hydrogen Valley as a Hub for Technological Cooperation Between Science, Business, Local Government and NGOs. An Overview of Approaches in Europe | 2023 |
4 | P. Cichosz; M. Drajewicz; M. Góral; A. Majka; W. Nowak; J. Sęp; R. Smusz | Design of Newly Developed Burner Rig Operating with Hydrogen Rich Fuel Dedicated for Materials Testing | 2023 |
5 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
6 | G. Dec; A. Majka; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej | Regular graph-based free route flight planning approach | 2021 |
7 | A. Majka | Weryfikacja i walidacja nowego algorytmu planowania tras w przestrzeni FRA | 2020 |
8 | A. Majka; P. Wacnik | Współpraca ponadeuropejska w obszarze lotnictwa w świetle realizacji celów agendy flightpath 2050 | 2020 |
9 | G. Drupka; A. Majka; T. Rogalski | Automated flight planning method to facilitate the route planning process in predicted conditions | 2020 |
10 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |