logo
Karta przedmiotu
logo

Język obcy

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-1

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 6451

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4, 5, 6 / C120 / 9 ECTS / Z,Z,Z,E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Ilona Majkowska

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Anna Wyrostek

Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr Paweł Piątkiewicz

Imię i nazwisko koordynatora 4: dr Piotr Czerwiński

semestr 3: mgr Magdalena Bieniasz

semestr 5: mgr Magdalena Bieniasz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego lub niemieckiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Oakes S., Frances E. Speakout Upper-Intermediate - Student's Book with My English Lab (online workbook) Pearson Longman, Essex. 2011
2 Perlmann-Balme M., Schwalb S. Sicher! B1+, Kursbuch. Hueber , Ismaning. 2012
3 Orth-Chambah J., Perlmann-Balme M. Sicher! B1+, Arbeitsbuch Hueber, Ismaning. 2012
4 Müller A., Schlüter S. Im Beruf B1+/B2, Kursbuch Hueber, Ismaning. 2014
5 Hagner V., Schlüter S. Im Beruf B1+/B2, Arbeitsbuch.Im Beruf B1+/B2, Arbeitsbuch. Hueber, Ismaning. 2014
6 Interaktive Übungen im Internet www.hueber.de/sicher/lernen. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języków

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_U21+
P6S_UK
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U21++
P6S_UK
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U21++
P6S_UK
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U21++
P6S_UK
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U21++
P6S_UK
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U21++
P6S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 A(j.ang.) Mieszkanie, rodzina, współlokatorzy. Wyrażenia opisujące osobowość. Zadawanie pytań. Mówienie, słuchanie. / N(j.niem.)Kraje niemieckojęzyczne. Nowoczesne media komunikacyjne. Nawiązywanie kontaktów - Speed-Dating. C01 MEK01 MEK02 MEK05
3 TK02 A. Wyrażenia używane w nieformalnych e-mailach. Poprawianie błędów. Pisanie: e-mail do przyjaciela. / N.Określanie własnych umiejętności językowych - praca z filmem. Deklinacja przymiotnika po rodzajniku określonym, nieokreślonym i bez rodzajnika. C02 MEK01 MEK06
3 TK03 A. Uczucia i wydarzenia, które je powodują. Przymiotniki, których nie można stopniować. Słowotwórstwo: rzeczowniki. Test osobowości. Czytanie, mówienie, słuchanie. Gramatyka: Present Perfect / N.Kompetencje medialne, umiejętność twórczego wykorzystania internetowych zasobów w uczeniu się języka obcego, nawigowanie w sieci. Przysłówki czasu. C03 MEK02 MEK03
3 TK04 A. Ogłoszenia i reklamy. Grzeczne pytania i odpowiadanie na nie. Czytanie, słuchanie, mówienie. / N. Biznesowe spotkania w nowym gronie, formy powitania, przedstawiania siebie i innych. C04 MEK02 MEK04
3 TK05 A. Opis wydarzeń pierwszego dnia (np. w pracy). Ćwiczenie mówienia. Pisanie: streszczenie / N.Strategie uczenia się języka obcego zawodowego. C05 MEK03 MEK05 MEK06
3 TK06 A. Problemy społeczne. Rzeczowniki i czasowniki o tej samej formie. Gramatyka: Present Perfect. / N.Spotkania prywatne i służbowe. Partykuły modalne. C06 MEK01 MEK03
3 TK07 A. Zapobieganie przestępczości, proponowanie i omawianie rozwiązań. Gramatyka: strona bierna./ N.Planowanie i organizacja uroczystości. C08 MEK01 MEK04
3 TK08 A. Wyrażenia stylu formalnego. Pisanie listu formalnego (reklamacja). / N.Prezentacja pracownika branży turystycznej - informacje osobowe, charakterystyka wykonywanych czynności.Opis wybranych zawodów.Ćwiczenie sprawności słuchania i mówienia. C09 MEK01 MEK06
3 TK09 A. Wycinki prasowe. Wyrażanie opinii. Przymiotniki wyrażjące opinię. Czytanie i mówienie. / N.Planowanie pobytu na uczelni zagranicznej, kontakt z urzędami, wymagane dokumenty.Ćwiczenie sprawności pisania i czytania. C10 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK10 A. Szczęście a pieniądze. Ankieta dotycząca szczęścia. Czytanie i mówienie. Pisanie: wypowiedź na stronie internetowej. /N. Niemieckie ośrodki akademickie - elementy krajoznawcze.Komunikacja - stawianie pytań pośrednich. C11 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
3 TK11 A. Gry. Wyrażenia opisujące zachowanie Zwyczaje z przeszłości. Zachowanie, które nas denerwuje. Gramatyka: would/used to. Mówienie. / N. Argumentowanie, rozwiązywanie problemów w trudnych sytuacjach. - reakcje językowe. Ćwiczenie sprawności mówienia. C12 MEK01 MEK03
3 TK12 A. Czynności czasu wolnego. Nauka słownictwa. Mówienie Pisanie: Rozprawka./ N. Życie zawodowe - warunki pracy, wymagania, plany, oczekiwania i marzenia. Gramatyka: czasowniki modalne. C13 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK13 A. Miejsca, do których wyjeżdża się na wakacje. Wyrażanie przyszłości. Wakacje (transport, zakwaterowanie, rozrywki). Rzeczowniki niepoliczalne i policzalne. / N. Przeprowadzka i nowe miejsce zamieszkania.Charakterystyka sytuacji mieszkaniowej.Ćwiczenie sprawności słuchania i mówienia. Gramatyka: przyimki zmienne. C15 MEK01 MEK04 MEK05
4 TK01 A. Quizy i konkursy. Opisywanie reguł, zasad działania. Uzyskiwanie informacji. Czasowniki. / N. Świat mody ,własne zainteresowania i upodobania.Ćwiczenie konwersacyjne. C01 MEK01 MEK03
4 TK02 A. Niezwykłe doświadczenia Udzielanie rekomendacji Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. / N.Wydarzenia modowe - krótka relacja, sporządzanie notatki. Gramatyka:rodzajnik i rzeczownik w dopełniaczu. C02 MEK01 MEK02
4 TK03 A. Opowiadania. Powiedzenia. Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, anegdoty. Gramatyka: czasy przeszłe. / N. Doświadczenia zawodowe projektantów z branży odzieżowej. Praca z tekstem. Gramatyka : zdania podrzędne z "weil" i " obwohl". C03 MEK01 MEK03
4 TK04 A. Opowiadanie. Opisywanie doświadczeń i wydarzeń z przeszłości. / N. Sytuacje związane z zakupem odzieży.Ćwiczenie sprawności mówienia. C04 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK05 A. Życzenia i skargi. Czasowniki złożone. Gramatyka: wish/if only./ N.Reklamacja, wymiana, zwrot towaru. Wzór listu z reklamacją. Ćwiczenie sprawności pisania. C05 MEK01 MEK02 MEK05
4 TK06 A. Czytelnictwo. Książki, których nie czytaliśmy. To, co lubimy i czego nie lubimy. Streszczanie książek. Ulubione książki / N. Części garderoby, dodatki - charakterystyka. Rozszerzenie słownictwa. Gramatyka: stopniowanie przymiotników, stopień najwyższy w formie odmiennej i nieodmiennej.Ćwiczenia gramatyczne. C06 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK07 A. Ulubiona scena z filmu. Pisanie: opis ulubionej sceny / N. Planowanie wyjazdu służbowego, rezerwacja hotelu - sytuacyjne reakcje językowe. C08 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK08 A. Najgorsze wynalazki ludzkości. Rowery. Zmiana (change). Rzeczowniki złożone. Gramatyka: articles. / N. Prezentacja firmy, struktura wypowiedzi lub krótkiego referatu.Ćwiczenie sprawności mówienia. C09 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK09 A. Wpływ reklam na nasze zachowanie. Zasady tworzenia reklam. Gramatyka: zdania warunkowe. / N. Konstrukcje bezokolicznikowe wymagające użycia "zu". Ćwiczenia gramatyczno - leksykalne. C10 MEK01 MEK02 MEK04
4 TK10 A.Reklamy i marketing. Pisanie: Raport, porównywanie. / N. Działy firmy, formy prawne, kwalifikacje pracowników - słowotwórstwo. C11 MEK02 MEK05 MEK06
4 TK11 A.Burza mózgów. Przymiotniki. Sugerowanie, proponowanie. Podchodzenie do pomysłów z rezerwą./ N. Analiza ofert na rynku pracy, opis kwalifikacji. Zawody, wykonywane czynności - środki leksykalne. C12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK12 A. Geniusze. Prezentacja nowego produktu. Pisanie: ulotka z opisem produktu. / N. Ubieganie się o pracę -list motywacyjny, CV. Ćwiczenie sprawności pisania. C13 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK13 A.Wyrażenia ze słowem age. Ludzie w różnym wieku i ich zachowanie. Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników. Gramatyka: czasowniki modalne. / N. Odpowiedź na ofertę pracy. Gramatyka: zdania ze spójnikami "trotzdem", "darum", "deswegen". C15 MEK01 MEK03
5 TK01 A.Plany na przyszłość. Optymizm i pesymizm. Gramatyka: czasy przyszłe (Future Perfect, Future Continuous) / N.Polityka i społeczeństwo, cztery filary demokracji.Ćwiczenie sprawności czytania. C01 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK02 A. List do samego siebie. Zdania wyrażające cel. / N. Analiza przykładów języka technicznego. Gramatyka: strona bierna. C02 MEK01 MEK06
5 TK03 A.Kolokacje. Przekonywanie. Prośba o wyjaśnienie./ N.Orientacja na planie miasta, komunikacja miejska. Ćwiczenie sprawności słuchania. C03 MEK01 MEK02 MEK04
5 TK04 A.Kolokacje. Długość życia. Dyskusja klasowa. Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. / N.Opis miejsca zamieszkania. Ćwiczenie sprawności mówienia i czytania. Gramatyka: rekcja czasownika. C04 MEK01 MEK04 MEK05 MEK06
5 TK05 A.Telewizja. Rodzaje programów telewizyjnych. Interesujące fakty dotyczące telewizji. Czasowniki złożone. / N.Wiedeń - oferta kulturalna, wyrażanie upodobań, proponowanie wspólnego wyjścia, uzgadnianie terminu. Ćwiczenie sprawności mówienia. C05 MEK01 MEK03 MEK05
5 TK06 A.Wydarzenia prawdziwe i zmyślone. Kwestionariusz. Gramatyka: mowa zależna / N. Elementy wiedzy o kraju, prezentacje wybranych miast, regionów, znanych firm. C06 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK07 A. Rozprawka wyrażająca opinię. / N. Czas przeszły Imperfekt - ćwiczenia leksykalno - gramatyczne. C08 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
5 TK08 A.Prasa. Gazety typu tabloid i broadsheet. Emfaza. Zgadywanie, wyrażanie przypuszczeń. / N. Jakość życia w dużym mieście, opis grafiki z danymi statystycznymi - typowe zwroty językowe.Gramatyka: spójniki w zdaniach złożonych. C09 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK09 A. Błędy w prasie i telewizji. Opis wydarzenia lub informacji. Pisanie: artykuł z opisem wydarzenia. / N. Wybrane zagadnienia społeczne, praca z tekstem.Ćwiczenia sprawdzające rozumienie. C10 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK10 A.Trudne sytuacje – artykuły prasowe. Kolokacje. Decyzje, które było trudno podjąć. Gramatyka: zdania warunkowe. / N. Życie w społeczeństwie multikulturowym.Porządkowanie informacji, pisanie streszczeń.Gramatyka: zaimek względny w celowniku. C11 MEK01 MEK03 MEK05
5 TK11 A. Uczucia. Zegar biologiczny. Kwestionariusz: Are you a lark or owl? Podejścia do czasu. Grmatyka: forma -ing i bezokoliczniki. / N. Małżeństwa i związki , różnice międzykulturowe. Gramatyka: zdania względne z "was" i "wo". C12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK12 A. Idiomy dotyczące czasu. Styl nieformalny. Pisanie: artykuł w stylu nieformalnym./ N.Współczesne media i ich przyszłość. Gramatyka: Czas przyszły - Futur I. C13 MEK01 MEK06
5 TK13 A. Zachowanie – przymiotniki. Porady dt. zachowania w delikatnych sytuacjach. Rozwiązywanie niezręcznych sytuacji. / N.Nowoczesne techniki informacyjne, portale społecznościowe. Gramatyka: konstrukcje bezokolicznikowe i zdania celowe. C15 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
6 TK01 A. Rytuały i zachowania typowe dla różnych kultur. Pisanie: opis „rodzinnego rytuału”. / N. Różne formy stylu życia, zdrowe odżywianie. Gramatyka: przyimki z dopełniaczem. C01 MEK01 MEK03 MEK06
6 TK02 A. Program telewizyjny o mowie ciała. / N. Zawody socjalne - środowisko pracy.Gramatyka:.czasownik "lassen". C02 MEK02 MEK04 MEK05
6 TK03 A. Pamięć – co i jak pamiętamy. Przestępstwa i przestępcy. Nasze zachowanie wobec przestępstw. Gramatyka: ing form i bezokoliczniki z czasownikami typu remember i stop. / N. Międzynarodowe organizacje humanitarne.Ćwiczenie sprawności czytania i mówienia. C03 MEK01 MEK02 MEK05
6 TK04 A. Synonimy. Czasowniki, które występują z przyimkami. Przestępstwa. Gramatyka: czasowniki modalne. / N. Wypadek komunikacyjny - umiejętność poinformowania odpowiednich służb.Gramatyka; zdania ze spójnikami "so dass" i "je ...desto". C04 MEK01 MEK05 MEK06
6 TK05 A. Jak być bezpiecznym na wakacjach? Unikanie powtórzeń. Pisanie: ulotki z poradami. / N.Tryb przypuszczający Konjunktiv II, formy, użycie .Powtórzenie materiału leksykalnego. C05 MEK01 MEK03 MEK06
6 TK06 A. Przestępstwa. Zgłaszanie przestępstw. Problemy. / N. Unia Europejska - historia, główne organy, państwa członkowskie. Gramatyka: zdania z "damit" i "um ...zu". Parafrazowanie swoich wypowiedzi. C06 MEK02 MEK04 MEK05
6 TK07 A. Zwykli ludzie w niezwykłych sytuacjach. Przedmioty niezbędne na tratwie ratunkowej. Pisanie: opis niebezpiecznej przygody / N. Cele i zasady funkcjonowania Unii Europejskiej. Gramatyka: zdania z "als" i "wenn". C08 MEK01 MEK03 MEK06
6 TK08 A. Język specjalistyczny: Terminologia i symbole matematyczne. Podstawowe operacje matematyczne. / N. Technologie przyszłości - praca z tekstem. Gramatyka: stopniowanie przymiotników i przysłówków. C09 MEK01 MEK03
6 TK09 A. Język specjalistyczny: Ułamki, pierwiastki, potęgi, logarytmy. / N. Gospodarka energetyczna i jej zrównoważony rozwój. Gramatyka: zdania porównawcze. C10 MEK01 MEK03
6 TK10 A. Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. / N.Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. C11 MEK01 MEK03 MEK06
6 TK11 A. Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. / N. Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego C12 MEK01 MEK03 MEK06
6 TK12 A. Ćwiczenie mówienia. / N. Ćwiczenie mówienia. C13 MEK04 MEK05
6 TK13 A.Ćwiczenie mówienia. / N.Ćwiczenie mówienia. C15 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Inne: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Inne: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Zaliczenie (sem. 5) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Inne: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Inne: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 12.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (j. angielski lun j.niemiecki) lub w zeszycie ćwiczeń (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (j. angielski lun j.niemiecki) lub w zeszycie ćwiczeń (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (j. angielski lun j.niemiecki) lub w zeszycie ćwiczeń (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (j. angielski lun j.niemiecki) lub w zeszycie ćwiczeń (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. Egzamin końcowy składający się z części pisemnej zaliczony z 60% poprawnością.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie