Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-1
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Budownictwa Ogólnego
Kod zajęć: 6429
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4, 5 / W20 P20 / 6 ECTS / Z,Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Aleksander Starakiewicz
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Przemysław Miąsik
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest uzyskanie efektów kształcenia w zakresie: stosowania kryteriów doboru elementów konstrukcyjnych i izolacji w budynkach wznoszonych w technologii tradycyjnej, projektowania koncepcyjnego elementów konstrukcji budynku, wyznaczania wg Eurokodów obciążeń stałych, użytkowych, od śniegu i od wiatru, działających na budynki
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot jest realizowany w formie wykładów oraz projektów.
1 | Lichołai Lech, Szyszka Jerzy | Budownictwo ogólne. Podstawy projektowania domów jednorodzinnych | Oficyna PRz Rzeszów . | 2004 |
2 | Lichołai Lech red., praca zbiorowa | Budownictwo Ogólne. Tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania | Arkady. | 2008 |
1 | PN—EN 1990 Eurokod. Podstawy projektowania konstrukcji. | . | ||
2 | PN—EN 1991-1-1 Eurokod 1: Oddziaływania na konstrukcje. Część 1-1: Oddziaływania ogólne, ciężar obję | . | ||
3 | PN—EN 1991-1-3 Część 1-3: Oddziaływania ogólne – obciążenie śniegiem . | . | ||
4 | PN—EN 1991-1-4 Część 1-3: Oddziaływania ogólne – obciążenie wiatrem | . | ||
5 | PN-EN 1992-1-1: Projektowanie konstrukcji z betonu. Reguły ogólne i reguły dla budynków | . | ||
6 | PN-EN 1993-1-1:2006: Projektowanie konstrukcji stalowych - Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla bud | . | ||
7 | PN-EN 1995-1-1:2010 Projektowanie konstrukcji drewnianych. Reguły ogólne i reguły dotyczące budynków | . | ||
8 | PN-EN 1996-1-1: Projektowanie konstrukcji murowych. Reguły ogólne dla zbrojonych i niezbrojonych kon | . |
Wymagania formalne: Posiada wiedzę i umiejętności z zakresu sporządzania rysunków technicznych zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi wykonywać rysunki techniczne zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej (kreślone ręcznie lub przy użyciu metod komputerowych).
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie oraz w grupach.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna normy oraz wytyczne projektowania obiektów budowlanych i ich elementów | Wykład, projekty | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_W10+ K_W23++ |
P6S_WG |
02 | Zna zasady projektowania i wykonywania elementów konstrukcyjnych oraz przegród w budynkach | Wykład, projekty | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_W10+ K_W23++ |
P6S_WG |
03 | Umie odczytać rysunki architektoniczne, konstrukcyjne i geodezyjne | Projekty | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U04++ K_U18+++ |
P6S_UU P6S_UW |
04 | Potrafi rozpoznać i zidentyfikować elementy konstrukcyjne budynku | Wykład | zaliczenie - kolokwium |
K_U04++ K_U18++ |
P6S_UU P6S_UW |
05 | Umie wyznaczyć wartości obciążeń działających na elementy konstrukcyjne budynku | Wykład, projekty | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U04++ K_U18+++ |
P6S_UU P6S_UW |
06 | Ma świadomość konieczności terminowego wykonania powierzonych zadań | Projekty | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_K01++ K_K03++ |
P6S_KO P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
4 | TK02 | P01-04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK06 | |
5 | TK01 | W01-04 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
5 | TK02 | P01-04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) | |||
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | ocena z kolokwium |
Projekt/Seminarium | ocena z projektu wykonanego wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa = średnia ważona ocen z wykładu i projektu |
Wykład | ocena z odpowiedzi ustnej |
Projekt/Seminarium | ocena z projektu wykonanego wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa = średnia ważona ocen z wykładu i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; D. Mikušová; A. Żelazna | The Effects of Using a Trombe Wall Modified with a Phase Change Material, from the Perspective of a Building’s Life Cycle | 2023 |
2 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material | 2021 |
3 | J. Krasoń; P. Miąsik | Thermal Efficiency of Trombe Wall in the South Facade of a Frame Building | 2021 |
4 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers | 2020 |
5 | M. Kaczmarzyk; A. Starakiewicz; A. Waśniowski | Internal Heat Gains in a Lunar Base—A Contemporary Case Study | 2020 |
6 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the Thermal Characteristics of a Composite Ceramic Product Filled with Phase Change Material | 2019 |
7 | B. Dębska; L. Lichołai; P. Miąsik | Assessment of the Applicability of Sustainable Epoxy Composites Containing Waste Rubber Aggregates in Buildings | 2019 |
8 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the thermal characteristics of anti-icing driveway plates | 2019 |
9 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Całoroczny Mobilny Dom na Kołach\". | 2019 |
10 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Uruchomienie produkcji innowacyjnych bram dla małych hangarów lotniczych i obiektów przemysłowych\" . | 2019 |
11 | L. Lichołai; A. Starakiewicz; J. Szyszka | Opinia o innowacyjności projektu \"Pustak izolowany pianką poliuretanową\" | 2019 |
12 | L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Drzwi aluminiowe zewnętrzne PASSIV ZERO+\" | 2019 |