Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-1
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Inżynierii Materiałowej i Technologii Budownictwa
Kod zajęć: 6421
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2, 3 / W20 C25 / 7 ECTS / Z,E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Grzegorz Prokopski
Terminy konsultacji koordynatora: ustalane na początku semestru
Główny cel kształcenia: umiejętność rozwiązywania prostych układów statycznie wyznaczalnych, umiejętność wyznaczania naprężeń i odkształceń w prostych stanach naprężenia, projektowanie przekrojów prętów prostych, prawo Hooke'a
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot przekazuje wiedzę z zakresu mechaniki i wytrzymałości materiałów w zastosowaniu do prostych układów prętowych.
1 | Leyko J. | Mechanika ogólna. | . | |
2 | Jastrzębski P., Muttermilch J., Orłowski W. | Wytrzymałość materiałów. | T. 1.. |
1 | Rajfert J., Rżysko J. | Zbiór zadań ze statyki i wytrzymałości materiałów. | . | |
2 | Pyrak S., Szulborski K. | Mechanika budowli dla architektów. Przykłady obliczeń. | . |
Wymagania formalne: Znajomość matematyki i fizyki w zakresie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość praw statyki na podstawie wiedzy ze szkoły średniej. Umiejętność posługiwania się wiedzą z zakresu matematyki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność rzutowania sił na oś i na płaszczyznę. Umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | posiada umiejętność rozwiązywania zadań z zakresu płaskich układów sił. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin część pisemna |
K_W27+ K_U24+ |
P6S_UW P6S_WG |
02 | posiada umiejętność wyznaczania charakterystyk geometrycznych figur płaskich | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin część pisemna |
K_W27+ K_U24+ |
P6S_UW P6S_WG |
03 | posiada umiejętność wyznaczania sił wewnętrznych w układach prętowych statycznie wyznaczalnych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin część pisemna |
K_U24+ |
P6S_UW |
04 | posiada umiejętność wyznaczania naprężeń w przekroju poprzecznym prętów pryzmatycznych statycznie wyznaczalnych, przy różnych stanach obciążenia | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin część pisemna |
K_U24+ |
P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W02, C02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK01 | W03, C03 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
3.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 2.00 godz./sem. |
|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. Egzamin ustny: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na podstawie obecności. |
Ćwiczenia/Lektorat | Na podstawie obecności i zaliczenia kolokwium. |
Ocena końcowa | Na podstawie obecności i wyniku kolokwium z ćwiczeń. |
Wykład | Na podstawie obecności. |
Ćwiczenia/Lektorat | Na podstawie obecności i oceny z kolokwium |
Ocena końcowa | Na podstawie obecności i wyniku kolokwium z ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : tablice matematyczne
1 | A. Huts; V. Marchuk; G. Prokopski | The use of granite dust as an effective filler of concrete mixtures | 2021 |
2 | A. Huts ; V. Marchuk; G. Prokopski | Granite dust as a mineral component of a dry cement mortar mixtures | 2020 |
3 | A. Huts ; V. Marchuk; G. Prokopski | The effect of using granite dust as a component of concrete mixture | 2020 |
4 | M. Falenczak; G. Prokopski | Właściwości mechaniczne wybranych gatunków drewna iglastego | 2020 |
5 | L. Dvorkin; A. Huts ; V. Marchuk; G. Prokopski | The use of mathematical experiments planning in building materials quality research | 2019 |