Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-1
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 6407
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 2 / W30 C15 L15 / 6 ECTS / Z,E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Michał Inglot
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek: 9:00 - 10:30 Czwartek: 12:00 - 13:30
semestr 1: dr Jan Mamczur
semestr 2: dr Jan Mamczur
Główny cel kształcenia: zapoznanie z podstawowymi prawami mechaniki, optyki, termodynamiki i elektromagnetyzmu
Ogólne informacje o zajęciach: przedmiot obowiązkowy dla studentów studiów technicznych
Materiały dydaktyczne: wykłady zamieszczane na stronie domowej koordynatora
1 | William Moebs, Samuel J. Ling, Jeff Sanny | Fizyka dla szkół wyższych, Tom 1,2,3 | ISBN-13: 978-83-948838-1-2. | 2017 |
2 | C. Bobrowski | Fizyka, krótki kurs | WNT, Warszawa. | 1993 |
3 | J. Massalski, M. Massalska | Fizyka dla inżynierów | WNT Warszawa. | 2005 |
4 | J. Orear | Fizyka | WNT Warszawa. | 1990 |
1 | K. Chłędowska, R. Sikora | Wybrane proiblemy fizyki z rozwiązaniami cz. 1, 2 | Oficyna Wydawnicza PRz. | 2010 |
1 | R. Resnick, D. Halliday, J. Walker | Podstawy Fizyki, t. 1,3 | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2005 |
Wymagania formalne: wpis na pierwszy semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: znajomość matematyki i fizyki na poziomie szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność rozwiązywania układu równań, przekształcania ułamków
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: umiejętność pracy w małym zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna zasady dynamiki dla ruchu postępowego, ruchu obrotowego, potrafi rozwiązać równanie Newtona w przypadku działania stałych sił | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | egzamin cz. pisemna, zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z laboratorium |
K_W02+ K_U04+ |
P6S_UU P6S_WG |
02 | potrafi zdefiniować wielkości opisujące drgania harmoniczne, fale mechaniczne oraz obliczyć je dla przypadków nieskomplikowanych ruchów, | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, zaliczenie cz. pisemna |
K_W02+ K_U04+ |
P6S_UU P6S_WG |
03 | potrafi zdefiniować wielkości charakteryzujące pole elektrostatyczne i magnetyczne, potrafi pracować w małym zespole | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | egzamin cz. pisemna, zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z laboratorium |
K_W02+ K_U04+ |
P6S_UU P6S_WG |
04 | Zna podstawowe prawa optyki geometrycznej i falowej, potrafi pracować w małym zespole | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z laboratorium |
K_W02+ K_U04+ |
P6S_UU P6S_WG |
05 | Zna prawa hydromechaniki i termodynamiki | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, zaliczenie cz. pisemna |
K_W02+ K_U04+ |
P6S_UU P6S_WG |
06 | Ma podstawową wiedzę związaną z promieniowaniem jądrowym | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W02+ K_U04+ |
P6S_UU P6S_WG |
07 | Umie przeprowadzić eksperyment fizyczny zgodnie z podana instrukcją, opracować wyniki, ocenić niepewności pomiarowe oraz niepewność złożoną, potrafi pracować w małym zespole | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z laboratorium |
K_W02+ K_K01++ |
P6S_KR P6S_WG |
08 | Zna podstawowe zasady mechaniki kwantowej, potrafi napisać stacjonarne równanie Schrodingera, potrafi wymienić współczesne materiały. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_U04+ |
P6S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02, C01-C02 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK02 | W03, C03 | MEK05 | |
1 | TK03 | W04, C04 | MEK03 | |
1 | TK04 | W05, C05 | MEK03 | |
2 | TK01 | W01-W02 | MEK04 | |
2 | TK02 | W03 | MEK08 | |
2 | TK03 | W04 | MEK04 | |
2 | TK04 | W05 | MEK06 | |
2 | TK05 | L01-L05 | MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | ocena na podstawie weryfikacji zadań kontrolnych |
Ćwiczenia/Lektorat | na podstawie aktywności na ćwiczeniach i pisemnego zaliczenia |
Ocena końcowa | jest średnią ocen z wykładu i ćwiczeń rachunkowych. |
Wykład | ocena na podstawie wyniku egzaminu pisemnego |
Laboratorium | Oceniana jest aktywność studenta na laboratorium, jego wiedza teoretyczna, umiejętność przeprowadzania eksperymentu oraz poprawnie opracowanego sprawozdania |
Ocena końcowa | jest średnią ocen z wykładu i laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | G. Inglot; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; W. Szaj | Goniometr elektroniczny oraz sposób pomiaru kąta zgięcia łokcia | 2024 |
2 | J. Barnaś; V. Dugaev; A. Dyrdał; M. Inglot | Localized states at the Rashba spin-orbit domain wall in magnetized graphene: Interplay of Rashba and magnetic domain walls | 2024 |
3 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Topological insulator and quantum memory | 2023 |
4 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Random spin-orbit gates in the system of a topological insulator and a quantum dot | 2022 |
5 | M. Inglot; T. Szczepański | Impurity-Induced Magnetization of Graphene | 2022 |
6 | J. Barnaś; V. Dugaev; A. Dyrdał; M. Inglot | Graphene with Rashba spin-orbit interaction and coupling to a magnetic layer: Electron states localized at the domain wall | 2021 |
7 | J. Barnaś; J. Berakdar; V. Dugaev; M. Inglot | Light absorption and pseudospin density generation in graphene nanoribbons | 2019 |
8 | J. Dziedzic; M. Inglot; P. Kwaśnicki | Influence of Photoanode Geometry on Current–Voltage Parameters of the DSSC | 2019 |
9 | M. Inglot; L. Pyziak | INŻYNIER NA STAŻ – wysokiej jakości program stażowy | 2019 |
10 | M. Inglot; M. Jarzębski; P. Kardasz; P. Kwaśnicki | Characterization techniques of sandwich-type TiO2/QD composites for low-cost quantum dots\' solar cell | 2019 |
11 | M. Inglot; P. Kwaśnicki | Raman Measurements as a Fast and Efficient Technique for Characterisation of TiO2 and Quantum Dots on TiO2 Substrate for Photovoltaic Application | 2019 |
12 | V. Dugaev; M. Inglot | Magnetic Anisotropy in Doped Graphene with Rashba Spin–Orbit Interaction | 2019 |
13 | V. Dugaev; M. Inglot; P. Kwaśnicki; S. Wolski | Generation, Absorption and Photoconductivity in 2D Structures of Perovskite with Nanodisc Quantum Dots | 2019 |