Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-1
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii
Kod zajęć: 6404
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W10 C10 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Barbara Paciura
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Jacek Strojny
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawowymi kategoriami ekonomicznymi, przekazanie wiedzy z zakresu istoty działania mechanizmu rynkowego, w kontekście rynku dóbr i usług oraz czynników produkcji. Ponadto student zostanie zaznajomiony z podstawowymi prawami, teoriami i wskaźnikami w układzie makroekonomicznym oraz z funkcjonowaniem gospodarki w krótkim, średnim i długim okresie, sposobami walki z bezrobociem i inflacją, procesami wzrostu i rozwoju gospodarczego oraz cyklami koniunkturalnymi we współczesnych gospodarkach
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera treści dotyczące makro oraz mikroekonomicznych zjawisk, w szczególności: 1. W zakresie mikroekonomii: teoria rynku, konsumenta oraz przedsiębiorstwa. 2. W zakresie makroekonomii: mechanizmy rozwoju i wzrostu gospodarczego, rola i sposób organizacji sektora publicznego, zjawiska pieniężne, rynek pracy oraz rynek międzynarodowy.
Materiały dydaktyczne: Prezentacje z wykładów
Inne: Roczniki statystyczne, czasopisma ekonomiczne, akty prawne, Internet
1 | Begg D., Fischer S., Dornbusch R. | Mikroekonomia | Wyd. PWE, Warszawa . | 2007 |
2 | Klimczak B. | Mikroekonomia | Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław . | 2006 |
3 | Marciniak S. (red.) | Makro i mikroekonomia. Podstawowe problemy | Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. | 2006 |
4 | Milewski R., Kwiatkowski E. | Podstawy ekonomii | Wyd. Naukowe PWN, Warszawa . | 2008 |
1 | Milewski R., Kwiatkowski E. | Podstawy ekonomii. Ćwiczenia i zadania | Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. | 2006 |
2 | Borkowska B., Klimczak B. | Mikroekonomia. Ćwiczenia | Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław. | 2006 |
1 | Nasiłowski M. | System rynkowy. Podstawy mikro i makroekonomii | Wyd. Key Text, Warszawa . | 1998 |
Wymagania formalne: - zdany egzamin, - przygotowany i obroniony projekt
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość zagadnień makro i mikroekonomicznych uwarunkowań procesów gospodarczych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność wyszukiwania, przetwarzania oraz interpretacji danych ekonomicznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do uczenia się i rozwoju, postawa aktywna, przedsiębiorcza.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna podstawowe zjawiska mikroekonomiczne: zasady funkcjonowania rynku, ekonomiczne uwarunkowania konsumpcji gospodarstw domowych oraz produkcji w przedsiębiorstwach. | wykład, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium, prezentacja projektu, raport pisemny |
K_W30++ K_W31++ K_U19++ |
P6S_UW P6S_WK |
02 | zna zasady funkcjonowania gospodarki: generowania zjawisk rozwojowych oraz wytwarzania wartości dodanej, relacji pomiędzy sektorem prywatnym i publicznym, procesów rynku pieniądza i inflacji | wykład, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium, prezentacja projektu, raport pisemny |
K_W30++ K_W31+ K_U19++ |
P6S_UW P6S_WK |
03 | zna zasady pozyskiwania i analizy danych ekonomicznych, umie tworzyć zestawienia, raporty, wyciągać wnioski oraz przedstawiać rekomendacje dla przedsiębiorstwa. | ćwiczenia problemowe | prezentacja projektu, raport pisemny |
K_W30+ K_U19+++ K_K07+ |
P6S_KO P6S_UW P6S_WK |
04 | zna znaczenie postaw aktywnych, przedsiębiorczych, gotowości do poszerzania wiedzy oraz świadomości jej znaczenia dla rozwoju indywidualnego oraz całej gospodarki. | wykład, ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K_W31++ K_K07+++ |
P6S_KO P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01, C01 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
7 | TK02 | W01, C01 | MEK01 | |
7 | TK03 | W01, C01 | MEK01 | |
7 | TK04 | W02, C02 | MEK01 | |
7 | TK05 | W02 | MEK01 | |
7 | TK06 | W02, C02 | MEK01 | |
7 | TK07 | W03, C03 | MEK01 | |
7 | TK08 | W03, C03 | MEK01 | |
7 | TK09 | W03, C03 | MEK01 | |
7 | TK10 | W04 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK11 | W04, C04 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK12 | W04, C04 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK13 | W04, C04 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK14 | W04, C04 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK15 | W05, C05 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK16 | W05, C05 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK17 | W05, C05 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 7) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | |||
Zaliczenie (sem. 7) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena wystawiana jest na p odstawie egzaminu pisemnego. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena wystawiana jest na podstawie aktywności, obecności na zajęciach, przygotowanego raportu pisemnego, prezentacji projektu oraz pisemnego kolokwium. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną oceny z wykładu oraz ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Strojny; S. Wąs; K. Witkowski | Influence of Sustainable Strategic Management on Methane Projects as Exemplified by the Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. Mining Company | 2023 |
2 | J. Strojny; A. Wojciechowska | Ocena modeli dojrzałości procesowej pod kątem użyteczności dla branży IT | 2022 |
3 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | Measuring local competitiveness: comparing and integrating two methods PCA and AHP | 2022 |
4 | J. Strojny; A. Wojciechowska | Preparation of A Process and Project Maturity Model for An IT Company | 2021 |
5 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | The contribution of the geothermal resources to local employment: Case study from Poland | 2021 |
6 | Á. Delgado-Zapero; J. Strojny | Stakeholders management in a university: analysis of their importance with AHP | 2020 |
7 | N. Muñoz Vila; J. Strojny | Analysis of the management skills required of leaders of project teams using the analytic hierarchy process method (AHP) | 2020 |
8 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | Geothermal spas as a local development factor, the case of Poland | 2020 |
9 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | The impact of geothermal resources on the competitiveness of municipalities: evidence from Poland | 2020 |
10 | D. Głowacz-Czerwonka; D. Ożóg; B. Pawłowicz; J. Polaszczyk; J. Stec-Rusiecka; J. Strojny; B. Trybus | Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 | 2019 |
11 | J. Strojny | Orientacja procesowo-projektowa organizacji samorządu lokalnego: wymiary, poziomy dojrzałości, determinanty oraz efekty w zakresie rozwoju lokalnego | 2019 |