Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła energii, Ciepłownictwo i klimatyzacja, Infrastruktura i ekorozwój, Oczyszczanie ścieków i utylizacja odpadów, Uzdatnianie wód, Zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ciepłownictwa i Klimatyzacji
Kod zajęć: 6387
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Alternatywne źródła energii
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Sławomir Rabczak
Główny cel kształcenia: Student ma wiedzę na temat systemów energii geotermalnej i pomp ciepła stosowanych w energetyce zawodowej i pozostałym obszarze.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot daje informację o głównych przemianach realizowanych podczas pozyskiwania energii cieplnej z źródeł geotermalnych oraz transformacji ciepła z wykorzystaniem pomp ciepła, zarówno sprężarkowych jaki i innych.
1 | M. Rubik | Pompy ciepła. Poradnik | COBRTI Instal. | 2005 |
2 | A. Pawitojc; W. Targański; Z. Bońca | Odzysk ciepła w systemach wentylacyjnych i klimatyzacyjnych | MASTA Gdańsk. | 1998 |
3 | R. Sobański; M. Kabat, W. Nowak | Jak pozyskać ciepło z Ziemi | . | 2000 |
1 | M. Rubik | Pompy ciepła. Poradnik | COBRTI Instal. | 2005 |
1 | V. Pisarev | Alternatywne źródła energii. Instalacjie z pompami ciepłą | OW. Politechnika Rzeszowska. | 2012 |
Wymagania formalne: Obecność na zajęciach wykładowych i projektowych. Wykonanie i obrona projektu. Zaliczenie z całości materiału.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych przemian realizowanych w trakcie działania pomp ciepła oraz systemów geotermalnych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania zjawisk zachodzących w systemach geotermalnych i pomp ciepła.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność powiązania działania analizowanych systemów z wpływem na środowisko przyrodnicze i społeczne.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna źródła energii odnawialnej | wykład, ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. ustna |
K_W011++ |
T2A_W04+ |
02 | potrafi rozpoznawać schematy systemów geotermalnych i pomp ciepła | wykład problemowy, ćwiczenia techniczne, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. ustna |
K_U005+++ K_K003++ |
T2A_U05+ T2A_K01+ |
03 | potrafi określić zapotrzebowanie na ciepło i zużycie energii przez wybrane systemy pomp ciepła i geotermalne. | wykład problemowy, ćwiczenia techniczne | prezentacja projektu |
K_U006++ |
T2A_U19+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 3) | |||
Egzamin (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Jest sumą udziałów zaliczenia z wykładów (35%), ćwiczeń (15%) i zaliczenia projektu (50%). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie