logo
Karta przedmiotu
logo

Obcojęzyczne nazewnictwo techniczne

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła energii, Ciepłownictwo i klimatyzacja, Infrastruktura i gospodarka wodna, Oczyszczanie ścieków i utylizacja odpadów, Uzdatnianie wód, Zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Oczyszczania i Ochrony Wód

Kod zajęć: 6383

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: angielski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Agata Skwarczyńska-Wojsa

Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 10-12

semestr 2: dr hab. inż. prof. PRz Katarzyna Pietrucha-Urbanik

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta poziomu zaawansowania językowego na poziomie B2+ (nazewnictwo techniczne) w obszarze inżynierii środowiska.

Materiały dydaktyczne: Prezentacje multimedialne, kopie tekstów i ćwiczeń do uzupełniania podczas zajęć.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Romaniuk E. Reader Friendly Civil Engineering SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków . 2005
2 Pearson Longman Technical English Longman. 2008
3 Sieńko E., Tałałaj I Green Matters - English for environmental engineering Wydawnictwo Politechniki Białostockiej. 2005
4 Evans V., Dooley J., Rodgers K. Environmental Engineering Express Publishing. 2013
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Sieńko E., Bramska H. RUredE Wydawnictwo Politechniki Białostockiej. 2004
2 Evans V., Dooley J., Rodgers K., Environmental Engineering Express Publishing. 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Ukończenie studiów I stopnia inżynierskich.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języko

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach i w grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student nabywa wiedzę i dysponuje wystarczającą znajomością środków językowych w celu formułowania zrozumiałych opisów lub wypowiadania się na przeważającą część tematów ogólnych z uwzględnieniem niektórych złożonych struktur zdaniowych. Odznacza się odpowiednio wysokim stopniem poprawności gramatycznej. Komunikacji nie zakłócają sporadyczne błędy, co pozwala na aktywny udział w dyskusjach Ćwiczenia W trakcie pisemnych testów kontrolnych (kolokwia), aktywność oraz interakcja podczas zajęć. K_U03++
K_U18++
K_K04++
P7S_KR
P7S_UK
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz skomplikowane rozważania pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany (np. w obszarze inżynierii środowiska). Jest w stanie pojmować znaczącą część wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących dot. inżynierii środowiska. Nie przejawia trudności w rozumieniu większości filmów np. przyrodniczych w standardowej odmianie języ Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U18++
K_K04++
P7S_KR
P7S_UK
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem teksty popularno-naukowe związane z problemami współczesnego świata (głównie w zakresie inżynierii środowiska), w których przedstawiane są określone stanowiska i poglądy. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U18++
K_K04+++
P7S_KR
P7S_UK
04 Interakcja: Potrafi komunikować się w sposób płynny i naturalny, umożliwiający prowadzenie bezpośrednich rozmów z rodzimymi użytkownikami języka. Jest w stanie czynnie uczestniczyć w dyskusjach na znane mu tematy, wyrażając swoje zdanie i podtrzymując swoją opinię. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U02++
K_U18+
P7S_UK
05 Produkcja: Potrafi formułować logiczne, szczegółowe wypowiedzi na różne tematy w nawiązaniu do dziedzin, którymi się interesuje. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia na dany temat oraz podać argumenty za i przeciw w stosunku do ewentualnych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U02++
K_U18+
P7S_UK
06 Pisanie: Potrafi pisać klarowne, szczegółowe teksty na dowolne tematy w obrębie swoich zainteresowań. Jest w stanie napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U02+
K_U18++
P7S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Wybrane pojęcia i definicje z zakresu inżynierii środowiska. C01 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK02 Waste – recycling (słuchanie i czytanie, ćwiczenia leksykalne). C02 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK03 Waste - electronic waste (rozumienie tekstu ze słuchu, czytanie). C03 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK04 Waste – incineration (analiza tekstu, słowotwórstwo). C04 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK05 Waste - waste management (czytanie ze zrozumieniem i dyskusja). C05 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
2 TK06 Math - działania matematyczne, podstawowe nazewnictwo i symbole techniczne w układzie SI (ćwiczenia praktyczne, prezentacje). How to write professional e-mails (pisemne ćwiczenia praktyczne). C06 MEK01 MEK03 MEK06
2 TK07 Waste – wastewater (czytanie i praca z tekstem, ćwiczenia). C07 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK08 Air and climate – air pollution (praca z tekstem, słowotwórstwo). C08 MEK01 MEK04 MEK05 MEK06
2 TK09 Air and climate - global warming (praca z tekstem, czytanie, pisanie). C09 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
2 TK10 Air and climate - greenhouse effect (mówienie, czytanie, słuchanie). C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK11 Energy - renewable energy (praca z tekstem, ćwiczenia leksykalne). C11 MEK01 MEK03
2 TK12 Energy - fossil fuels (rozumienie tekstu ze słuchu, ćwiczenia). C12 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK13 Water – water pollution (słuchanie i czytanie, ćwiczenia leksykalne). C13 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK14 Zasady bezpieczeństwa w laboratorium, nazewnictwo wyposażenia laboratoryjnego. C14 MEK01 MEK05
2 TK15 Podsumowanie nabytej wiedzy i umiejętności z zakresu inżynierii środowiska. C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 8.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 10.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej 3.0 (średnia arytmetyczna z 3 pisemnych kolokwiów, /wszystkie oceny muszą być pozytywne min. 3.0/ przeprowadzonych podczas zajęć w trakcie semestru), obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin. dydaktycznych przewidzianych na semestr.
Ocena końcowa Ocena końcowa to średnia ocen z trzech kolokwiów przeprowadzonych w formie pisemnej na w ramach wykładu w trakcie semestru (każde kolokwium zaliczone na ocenę pozytywną minimum 3,0 tj. 60% poprawności odpowiedzi) oraz obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin. dydaktycznych przewidzianych na semestr.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak