Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła energii, Ciepłownictwo i klimatyzacja, Infrastruktura i gospodarka wodna, Oczyszczanie ścieków i utylizacja odpadów, Uzdatnianie wód, Zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 6356
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W10 P15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Sabina Kordana-Obuch
Główny cel kształcenia: Zaznajomienie z zagadnieniami budowy i rehabilitacji rurociągów.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obowiązkowy dla studentów studiów niestacjonarnych II stopnia na kierunku Inżynieria środowiska.
1 | Kuliczkowski A. (red.) | Technologie bezwykopowe w inżynierii środowiska: praca zbiorowa | Wyd. "Seidel-Przywecki". | 2019 |
2 | Madryas C., Kolonko A., Wysocki L. | Konstrukcje przewodów kanalizacyjnych | Politechnika Wrocławska. | 2002 |
3 | Sosiński P. | Technologie bezwykopowej budowy sieci podziemnych | Wydawnictwo i Handel Książkami "KaBe". | 2012 |
4 | Sosiński P. | Bezwykopowa renowacja sieci podziemnych | Wydawnictwo i Handel Książkami "Kabe". | 2014 |
1 | Madryas C., Kolonko A., Wysocki L. | Konstrukcje przewodów kanalizacyjnych | Politechnika Wrocławska. | 2002 |
1 | Zwierzchowska A. | Technologie bezwykopowej budowy sieci gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych | Politechnika Świętokrzyska. | 2006 |
2 | Kędracki M. | Technologie bezwykopowe budowy rurociągów podziemnych | Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej. | 2001 |
Wymagania formalne: Wpisanie na odpowiedni semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu sieci kanalizacyjnych i wodociągowych oraz ciepłowniczych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność obliczeń hydraulicznych przewodów grawitacyjnych i ciśnieniowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna metody bezwykopowej budowy i renowacji infrastruktury sieciowej oraz sposoby inspekcji rurociągów. | wykład | egzamin |
K_W07++ |
P7S_WG |
02 | Potrafi przeprowadzić obliczenia statyczno-wytrzymałościowych rurociągów z rur podatnych oraz obliczenia statyczne bloków oporowych. Umie określić zakres stosowalności różnych metod budowy rurociągów. Umie określić zakres stosowalności różnych metod rehabilitacji technicznej rurociągów. | projekt | prezentacja projektów |
K_U05++ |
P7S_UU |
03 | Ma świadomość istotności i obszerności zagadnień dotyczących infrastruktury podziemnej oraz rozwoju technologii, jak również wynikającej z nich konieczności samokształcenia się. | projekt | prezentacja projektów |
K_K03++ |
P7S_KK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W10 | MEK01 | |
1 | TK02 | P01-P15 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny |
Projekt/Seminarium | Przygotowanie i prezentacja projektów |
Ocena końcowa | Ocena średnia z egzaminu i ocen z zajęć projektowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | S. Kordana-Obuch; B. Piotrowska; M. Starzec | Evaluation of the Suitability of Using Artificial Neural Networks in Assessing the Effectiveness of Greywater Heat Exchangers | 2024 |
2 | S. Kordana-Obuch; M. Starzec | Evaluating the Utility of Selected Machine Learning Models for Predicting Stormwater Levels in Small Streams | 2024 |
3 | S. Kordana-Obuch; B. Piotrowska; M. Starzec; M. Wojtoń | Opportunities and Challenges for Research on Heat Recovery from Wastewater: Bibliometric and Strategic Analyses | 2023 |
4 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec | Assessment of the Feasibility of Implementing a Flash Flood Early Warning System in a Small Catchment Area | 2023 |
5 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec | Evaluation of the Influence of Catchment Parameters on the Required Size of a Stormwater Infiltration Facility | 2023 |
6 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec; M. Wojtoń | Greywater as a Future Sustainable Energy and Water Source: Bibliometric Mapping of Current Knowledge and Strategies | 2023 |
7 | S. Kordana-Obuch; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Poziomy wymiennik ciepła | 2023 |
8 | S. Kordana-Obuch; M. Starzec | A New Method for Selecting the Geometry of Systems for Surface Infiltration of Stormwater with Retention | 2023 |
9 | S. Kordana-Obuch; M. Starzec | Experimental Development of the Horizontal Drain Water Heat Recovery Unit | 2023 |
10 | S. Kordana-Obuch; M. Starzec | Horizontal Shower Heat Exchanger as an Effective Domestic Hot Water Heating Alternative | 2022 |
11 | S. Kordana-Obuch; D. Słyś; M. Starzec | Assessment of the Feasibility of Implementing Shower Heat Exchangers in Residential Buildings Based on Users’ Energy Saving Preferences | 2021 |
12 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał transportowy, zwłaszcza dla ścieków ogólnospławnych lub deszczowych | 2020 |
13 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Łazienkowy wymiennik ciepła | 2020 |
14 | S. Kordana-Obuch; B. Piotrowska; K. Pochwat; D. Słyś | Critical Analysis of the Current State of Knowledge in the Field of Waste Heat Recovery in Sewage Systems | 2020 |
15 | S. Kordana-Obuch; B. Piotrowska; K. Pochwat; M. Starzec | Financial Analysis of the Use of Two Horizontal Drain Water Heat Recovery Units | 2020 |
16 | S. Kordana-Obuch; M. Starzec | Statistical Approach to the Problem of Selecting the Most Appropriate Model for Managing Stormwater in Newly Designed Multi-Family Housing Estates | 2020 |
17 | S. Kordana; D. Słyś | An analysis of important issues impacting the development of stormwater management systems in Poland | 2020 |
18 | S. Kordana; D. Słyś | Decision Criteria for the Development of Stormwater Management Systems in Poland | 2020 |
19 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał przesyłowy | 2020 |
20 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Poziomy wymiennik ciepła | 2020 |
21 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Comparison of two-prototype near-horizontal Drain Water Heat Recovery units on the basis of effectiveness | 2019 |
22 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Opportunities and Threats of Implementing Drain Water Heat Recovery Units in Poland | 2019 |