Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 6333
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Silniki lotnicze
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / L30 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Michał Kuźniar
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek:9-14
Główny cel kształcenia: zapoznanie z wybranymi problemami z zakresu badań silników lotniczych
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje ćwiczenia laboratoryjne z zakresu badań silników lotniczych
Materiały dydaktyczne: Instrukcje obsługi stanowisk badawczych
1 | Fodemski T. R. | Pomiary cieplne | WNT. | 2001 |
Wymagania formalne: Zapis na semestr trzeci studiów drugiego stopnia na kierunek Lotnictwo i kosmonautyka specjalność Silnik
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu modułów obejmujących zagadnienia dotyczące silników lotniczych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność samodzielnej pracy z materiałem
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kompetencje w zakresie organizacji pracy na stanowisku technicznym
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę z zakresu problematyki badań silników lotniczych | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, raport pisemny |
K_W05++ |
P7S_WG |
02 | Potrafi formułować problematykę badawczą w celu osiągnięcia określonych wyników, potrafi planować plan badań, hipotezy badwcze | laboratorium | raport pisemny |
K_U07++ K_U08++ |
P7S_KR P7S_UW |
03 | Potrafi obsługiwać wybrane stanowiska badawcze, zna metody bezpośrednie i pośrednie dokonywania pomiaru na stanowisku silnikowym | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_U07++ |
P7S_KR |
04 | Potrafi w grupie współdziałać w zakresie rowiązywanego problemu badawczego | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_K02+++ |
P7S_KO |
05 | Potrafi samodzielnie realizować badania naukowe wybranych cech lotniczych zespołów napędowych w oparciu o przygotowane procedury badawcze | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K_W05+++ K_U07+++ |
P7S_KR P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | L01-L02 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK02 | L03-L08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK03 | L09-12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK04 | L13-L22 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK05 | L23-L26 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK06 | L27-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
8.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Inne:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Praca w laboratoriach i sprawozdania 100% |
Ocena końcowa | Ocena końcowa stanowi średnią z ocen za sprawozdania z zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Kuźniar; M. Pawlak | Performance and Emission of the Aircraft with Hybrid Propulsion During Take-Off Operation Cycle | 2024 |
2 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
3 | M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak | Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion | 2022 |
4 | M. Kuźniar; M. Pawlak | The Effects of the Use of Algae and Jatropha Biofuels on Aircraft Engine Exhaust Emissions in Cruise Phase | 2022 |
5 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz | A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft | 2021 |
6 | M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko | CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade | 2021 |
7 | A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz | Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient | 2020 |
8 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |
9 | M. Kuźniar; M. Orkisz | 3E-A new paradigm for the development of civil aviation | 2020 |
10 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik | Analysis of the possibility of using an engine with a rotating piston as the propulsion of an electric generator in application to a motor glider propulsion | 2019 |
11 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik | Comparative analysis of combustion engine and hybrid propulsion unit in aviation application in terms of emission of harmful compounds in the exhausts emitted to the atmosphere | 2019 |
12 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik | Comparative analysis of pollutants emission by classical and distributed propulsions applied on the AOS motor glider | 2019 |
13 | M. Kuźniar | Energetyczna analiza porównawcza zespołów napędowych w zastosowaniu do lekkiego statku powietrznego | 2019 |
14 | M. Kuźniar; M. Orkisz | Analysis of the Application of Distributed Propulsion to the AOS H2 Motor Glider | 2019 |
15 | M. Kuźniar; M. Pawlak | Analysis of the Impact of Changes in Flight Speed and Altitude on Emission Indexes of Pollutants in Jet Engine Exhausts | 2019 |
16 | M. Kuźniar; M. Pawlak | Determination of CO2 emissions for selected flight parameters of a business Jet Aircraft | 2019 |