Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Zarządzanie ruchem lotniczym
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 631
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Samoloty, Zarządzanie ruchem lotniczym
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W30 C15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Ryszard Stagraczyński
semestr 1: dr Violetta Bednarska-Buczek
semestr 1: dr hab. inż. prof. PRz Tomasz Więcek
semestr 1: dr inż. Marcin Kowalik
semestr 1: mgr inż. Julian Traciak
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy z fizyki klasycznej a także przekazanie umiejętności odpowiadających aktualnemu stanowi wiedzy i wymaganiom stawianym studentom tego kierunku z wybranych dyscyplin fizyki.
Ogólne informacje o zajęciach: Układ modułu w planie studiów: sem: 1 / W30 C15 / 5 ECTS
Materiały dydaktyczne: Gascha H., Pflanz S. Fizyka, kompendium, wyd. Świat Książki, Wrszawa, 2005
1 | Engel Z. | Ochrona środowiska przed drganiami i hałasem, wibroakustyka | PWN Warszawa. | 2004 |
2 | Halliday D., Resnick R. | Fizyka 1 | PWN, Warszawa. | 2002 |
3 | Śliwiński A. | Ultradźwięki i ich zastosowania | WNT Warszawa. | 2003 |
1 | Chłędowska K., Sikora R. | Problemy i zadania z fizyki z rozwiazaniami | Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów. | 2007 |
2 | Hennel A., Krzyżanowski W., Szuszkiewicz W., Wódkiewicz K. | Zadania i problemy z fizyki | PWN, Warszawa. | 2002 |
1 | Halliday D., Resnick R. | Fizyka 2 | PWN Warszawa. | 2002 |
Wymagania formalne: Jest studentem I semestru I roku wybranego kierunku studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość fizyki i matematyki na poziomie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi korzystać z podręczników z zakresu fizyki i matematyki.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi współpracować w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma pogłębioną wiedzę z fizyki klasycznej. | Wykład, ćwiczenia | egzamin część pisemna, kolokwium |
K_W02+++ K_K01++ |
P6S_KR P6S_WG |
02 | Rozumie możliwości zastosowania fizyki w nowoczesnej technice . | Wyklad | egzamin część pisemna |
K_W03+ K_U01++ |
P6S_UW P6S_WG |
03 | Rozumie przenikanie się i wzajemną stymulację fizyki i techniki . | Wykład | egzamin część pisemna, egzamin część ustna |
K_W02+++ |
P6S_WG |
04 | Potrafi pracować w zespole i organizawać dokształcanie się. | Wykład, ćwiczenia | egzamin część pisemna, sprawdzian pisemny |
K_U08+ K_K04++ |
P6S_KO P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01,W02,C01,C02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03,W04, W05,C03, C04 | MEK02 | |
1 | TK03 | W05,W06, W07,W08, W09,C03, C04,.C05 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK04 | W07, W08, W09,C04,C05 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK05 | W09,W10,W11,C06,CO7,C08 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK06 | W12,W13,W14 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK07 | W15 | MEK02 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
7.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 12.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
12.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. Egzamin ustny: 1.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin w formie pisemnej, ewentualna poprawa w formie ustnej lub pisemnej. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń na ocenę pozytywną. |
Ćwiczenia/Lektorat | Srednia ocena z kolokwiów i odpowiedzi ustnych na ćwiczerniach. |
Ocena końcowa | Ocenę końcową stanowi średnia (ważona) ocen z egzaminu, z ćwiczeń rachunkowych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Do krk pytania.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
ZAD. DO KRK.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Topological insulator and quantum memory | 2023 |
2 | T. Lulek; M. Łabuz; J. Milewski; R. Stagraczyński | Galois symmetry of energy levels of the XXX model for the case of octagonal two-magnon states on the generic star of quasimomentum | 2023 |
3 | T. Lulek; M. Łabuz; R. Stagraczyński | Separation of spherically and translationally covariant finite quantum spaces within the XXX model | 2023 |
4 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Random spin-orbit gates in the system of a topological insulator and a quantum dot | 2022 |
5 | P. Estellé; J. Fal; J. Sobczak; R. Stagraczyński; G. Żyła | Electrical conductivity of titanium dioxide ethylene glycol-based nanofluids: Impact of nanoparticles phase and concentration | 2022 |