Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Organizacja produkcji, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 6207
Status zajęć: wybierany dla specjalności Pojazdy samochodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W9 L6 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Paweł Woś
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Krzysztof Lew
Główny cel kształcenia: Poznanie metod i urządzeń stosowanych do badań samochodów i ich zespołów. Umiejętność badania samochodów i ich zespołów.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot wybieralny dla studentów trzeciego semestru
1 | Reimpell J., Betzler J. | Podwozia samochodów. Podstawy konstrukcji. | WKiŁ, Warszawa. | 2004 |
2 | Reński A.: | Budowa samochodów: układy hamulcowe i kierownicze oraz zawieszenia. | Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2004 |
3 | Orzełowski S. | Eksperymentalne badania samochodów i ich zespołów | WNT, Warszawa. | 1985 |
4 | Bocheński C. | Badania kontrolne samochodów | WKiŁ, Warszawa. | 2000 |
1 | Prochowski L.; Żuchowski A.: | Samochody ciężarowe i autobusy. | Warszawa, WKiŁ. | 2006 |
2 | Micknass W. , Popiol R., Sprenger A.: | Sprzęgła, skrzynki biegów, wały i półosie napędowe. | Warszawa, WKiŁ. | 2005 |
3 | Zieliński A.: | Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych. | Warszawa, WKiŁ. | 2008 |
4 | Orzełowski S. | Eksperymentalne badania samochodów i ich zespołów | PWN, Warszawa. | 1985 |
5 | DATRON | Instrukcja obsługi systemu pomiarowego DATRON DLS-2 | . | 2000 |
1 | Praca zbiorowa | Informatory techniczne BOSCH | WKiŁ, Warszawa. | 2000- |
Wymagania formalne: Rejestracja na 4 semestr studiów kierunku mechanika i budowa maszyn, specjalność: pojazdy samochodowe
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: budowa samochodów, silniki spalinowe.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Brak
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Brak
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę dotyczącą zakresu badań oraz urządzeń do badań samochodów i ich zespołów. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, zaliczenie cz. praktyczna, zaliczenie cz. ustna |
K_W09+ K_W11+ |
P7S_WG |
02 | Ma umiejętność przeprowadzania badań wybranych podzespołów samochodu, w tym w warunkach drogowych. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, raport pisemny, |
K_W09+ K_U03+ K_U06+ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi działać w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu | laboratorium | na bieżąco w trakcie zajęć |
K_K01+ |
P7S_KO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W08 | MEK01 | |
4 | TK02 | L01-L07 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 4) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
6.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na zaliczeniu pisemnym wykładu sprawdzana jest realizacja pierwszego efektu modułowego. Z części pisemnej ocena ustalana jest na podstawie uzyskanej liczby punktów następująco: od 10pkt. do 11,99 pkt. - dst (3,0), od 12 pkt. do 13,99 pkt. - +dst (3,5), od 14 pkt. do 15,99 - db (4,0), od 16 pkt. do 17,99 pkt. - +db (+db), od 18 pkt. do 20 pkt. - bdb (5,0). |
Laboratorium | Na zajęciach laboratoryjnych sprawdzane są wszystkie efekty modułowe (MEK01, MEK02, MEK03). Ocenę z laboratorium stanowi średnia ocen z odpowiedzi i sprawozdań. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ważona oceny z wykładu z wagą 0,4 i laboratorium z wagą 0,6. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; P. Woś | A comparative study on selected physical properties of diesel–ethanol–dodecanol blends | 2024 |
2 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; P. Woś | Assessment of CH4 Emissions in a Compressed Natural Gas-Adapted Engine in the Context of Changes in the Equivalence Ratio | 2024 |
3 | S. Boichenko; H. Kuszewski; V. Ribun; P. Woś | Analysis of Conventional and Nonconventional GTL Technologies: Benefits and Drawbacks | 2024 |
4 | A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; P. Woś | The investigation of auto-ignition properties of 1-butanol–biodiesel blends under various temperatures conditions | 2023 |
5 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
6 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
7 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej | 2023 |
8 | S. Boichenko; L. Chelaydyn; A. Jaworski; V. Ribun; S. Viktor; D. Viktoriia; P. Woś; A. Yakovlieva | Effect of Diethyl Ether Addition on the Properties of Gasoline-Ethanol Blends | 2023 |
9 | J. Michalski; P. Woś | Gotowość techniczna pojazdów publicznego transportu zbiorowego z napędem elektrycznym BEB oraz zasilanych CNG i ON - ocena metodą studium przypadku | 2022 |
10 | K. Balawender; A. Jaworski; P. Woś | Sterowanie wtryskiwaczami wodoru w silniku przepływowym | 2022 |
11 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
12 | K. Lejda; P. Woś | Transport means engineering: operation, fuels and safety: selected issues | 2022 |
13 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
14 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
15 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej | 2022 |
16 | S. Boichenko; A. Jaworski; І. Matviyi; I. Shkilniuk; O. Tarasiuk; О. Tselishchev; P. Woś | Міжгалузеві проблеми і системні дослідження в паливно-енергетичному секторі | 2022 |
17 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
18 | K. Lew | Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół | 2021 |
19 | M. Jakubowski; P. Woś | Sposób kompensacji luzu zaworowego w silniku spalinowym o zmiennym stopniu sprężania i urządzenie do stosowania tego sposobu | 2021 |
20 | M. Jaremcio; A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; P. Woś | Charakterystyka wybranych testów jezdnych stosowanych w badaniach emisji zanieczyszczeń w spalinach silnikowych samochodów osobowych | 2021 |
21 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; P. Woś | Assessing Vehicle Emissions from a Multi-Lane to Turbo Roundabout Conversion Using a Microsimulation Tool | 2021 |
22 | W. Homik; A. Mazurkow; P. Woś | Application of a Thermo-Hydrodynamic Model of a Viscous Torsional Vibration Damper to Determining Its Operating Temperature in a Steady State | 2021 |
23 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
24 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
25 | J. Michalski; P. Woś | Ocena techniczna i środowiskowa cyklu życia pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych-przegląd literatury | 2020 |
26 | K. Balawender; A. Jaworski; D. Konieczny; H. Kuszewski; P. Woś | Wykrywanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym | 2020 |
27 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; P. Szymczuk; A. Ustrzycki; P. Woś | Application of Variable Compression Ratio VCR Technology in Heavy-Duty Diesel Engine | 2020 |
28 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
29 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
30 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
31 | K. Lejda; P. Woś | Systemy i środki transportu: bezpieczeństwo i materiały eksploatacyjne: wybrane zagadnienia | 2020 |
32 | K. Lew | Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu | 2020 |
33 | M. Jakubowski; P. Woś | Numerical and Experimental Studies on Combustion Engines and Vehicles | 2020 |
34 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
35 | A. Leśniak; K. Lew | Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym | 2019 |
36 | J. Michalski; P. Woś | Analiza ryzyka zdarzeń drogowych samochodu wypadającego z drogi i ryzyka obrażeń osób, spowodowanych konstrukcjami wsporczymi pionowego oznakowania drogi z uwzględnieniem bariery ochronnej | 2019 |
37 | J. Michalski; P. Woś | Szacowanie ryzyka wypadku lub awarii w procesach transportowych materiałów wybuchowych i niebezpiecznych | 2019 |
38 | J. Michalski; P. Woś | Technologie kształtowania warstw powierzchniowych elementów układu TPC oraz ich wpływ na właściwości użytkowe silnika spalinowego | 2019 |
39 | J. Michalski; P. Woś | Żeliwa i stopy aluminium w konstrukcji silników spalinowych-analiza zastosowań oraz technologii wytwarzania | 2019 |
40 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |