Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Inżynieria odlewnictwa, Inżynieria spawalnictwa, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Termodynamiki
Kod zajęć: 6117
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Alternatywne źródła i przetwarzanie energii
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W12 L18 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Robert Smusz
Główny cel kształcenia: Głownym celem jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności niezbędnych do sporządzania audytu energetycznego Student uzyska wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu efektywnego gospodarowania energią, metod poprawy efektywności użytkowania energii. Uzyska informacje dotyczące zagadnień prawnych dotyczących efektywnego gospodarowania energią oraz służących poprawie efektywności energetycznej. Omówione będą również podstawy zagadnień ekonomicznych związanych z oceną opłacalności inwestycji służących poprawie efektywności energetycznej oraz zmniejszeniu energochłonności budynków i procesów technologicznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Materiały dydaktyczne: Materiały udostępnianie przez prowadzącego w trakcie zajęć
1 | Górzyński J.; | Audyting energetyczny | Biblioteka Fundacji Poszanowania Energii; NAPE S.A. | 2002 |
2 | Szargut J., Ziębik A., Kozioł J., Kurpisz K., Majza P. | Przemysłowa energia odpadowa-Zasady wykorzystania | WNT W-wa. | 1993 |
1 | M. Robakiewicz | SYSTEM DORADZTWA ENERGETYCZNEGO W ZAKRESIE BUDYNKÓW. MATERIAŁY POMOCNICZE I NARZĘDZIA | Bibliteka Fundacji Poszanowania Enaergii, NAPE S.A.. | 2012 |
Wymagania formalne: Rejstracja na sem. 6
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Termodynamika techniczna-podstawy bilansowania energetycznego. Wymiana ciepła-przewodzenie, przenikanie ciepła, konwekcja.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się komputerem z systemem Windows
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejetność pracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Umiejętność wykorzystania podstawowych wskaźników ekonomicznych do oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięcia termomodernizacyjnego. Umiejętność sporządzenia bilansu energetycznego analizowanego obiektu i ocena potencjalnych możliwości racjonalizacji zużycia energii. Umiejętność wykonania audytu energetycznego. |
K_W02+ K_W05+ K_U01+ K_U04+ K_U07+ K_U10+ K_U12+ K_U13+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UK P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01 | MEK01 | |
7 | TK02 | W02 | MEK01 | |
7 | TK03 | W03 | MEK01 | |
7 | TK04 | W04 | MEK01 | |
7 | TK05 | W05 | MEK01 | |
7 | TK06 | W06 | MEK01 | |
7 | TK07 | W07 | MEK01 | |
7 | TK08 | W08 | MEK01 | |
7 | TK09 | P01 | MEK01 | |
7 | TK10 | P02 | MEK01 | |
7 | TK11 | P03 | MEK01 | |
7 | TK12 | P04 | MEK01 | |
7 | TK13 | P05 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie odbywa się w formie pisemnej z całego zakresu materiału przedstawionego w trakcie wykładu. |
Laboratorium | |
Ocena końcowa | Podstawą zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z wykładu oraz projektu. Końcowa ocena z przedmiotu stanowi średnią ważoną z wykładu-60% i projektu-40%. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : normy i akty prawne