Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Inżynieria odlewnictwa, Inżynieria spawalnictwa, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Technik Wytwarzania i Automatyzacji
Kod zajęć: 6078
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Komputerowo wspomagane wytwarzanie
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W8 P7 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Roman Wdowik
semestr 7: dr inż. Paweł Turek
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z użytkowaniem i odnową maszyn, urządzeń i innych obiektów technicznych, optymalne wykorzystanie tych obiektów, wytworzonych do realizacji potrzeb ludzkich, zależnoścą między eksploatacją, trwałością i niezawodnością, przyczyn procesów zuzżyciowo-starzeniowych , metod zapobiegania i likwidowania icn skutków.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla specjalności Komputerowo wspomagane wytwarzanie
1 | Legutko S. | Podstawy eksploatacji maszyn | Wydawnictwo Politechniki Poznańskeij, Poznań. | 2007 |
2 | Bucior J. | Podstswy teorii i inżynerii niezawodności | Oficyna Wydawnictwa PRz, Rzeszów. | 2004 |
3 | Kasprzycki A., Sochacki W. | Wybrane zagadnienia projektowania i eksploatacji maszyn i urządzeń | Politechnika Częstochowska, Częstochowa. | 2009 |
1 | Niziński S., Michalski R. | Diagnostyka obiektów technicznych | ITE Radom. | 2002 |
2 | Każmierczak J. | Eksploatacja systemów technicznych | Wydawnictwo Polirechniki Śląskej. | 2000 |
3 | Żółtowski B., Cempel C. | Inżynieria diagnostyki maszyn | PTDT, Warszawa, Bydgoszcz, Radom. | 2004 |
Wymagania formalne: Student musi być zarejestrowany na semestr.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw mechaniki i konstrukcji maszyn. Znajomość kwalifikacji i właściwości materialów konstrukcijnych. Znajomość elementów matematyki dyskretnej i stosowanej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność badania właściwości maszyn i ich elementów.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada szczególową wiadzę w zakresie eksploatacji i niezawodności maszyn. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W05++ K_W10+ K_W16+ K_K04+ |
P6S_KO P6S_WG |
02 | Potrafi projektować procesy eksploatacji oraz badania niezawodności maszyn. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U01+ K_U04++ K_U09+ K_U15+ |
P6S_UK P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
7 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
7 | TK03 | W05,W06 | MEK01 | |
7 | TK04 | W07-W08 | MEK01 | |
7 | TK05 | P01-P04 | MEK02 | |
7 | TK06 | P05 - P07 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
8.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 7) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
7.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | |||
Zaliczenie (sem. 7) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zalicznie pisemne oceniające MEK01. Zaliczenie obejmuje 5 pytań problemowych Za każde pytanie można uzyskać 0; 0,5 lub 1 punkt. Liczba punktów odpowiada ocenie końcowej. |
Projekt/Seminarium | Projekt podzielony jest na 2 części. Ocena dotyczy MEK2. Za każdą z nich student otrzymuje od 0 do 5 pkt. Punkty ustala się jako wartości całkowite lub wartość całkowita + 0,5. LIczba zdobytych punktów odpowiada ocenie (do 2 punktów wystawiana jest ocena 2.0). Ocena z całego projektu obliczna jest jako średnia arytmetyczna ocen z poszczególnych części projektu. |
Ocena końcowa | Na końcową ocenę składa się 70% oceny z zajęć projektowych i 30% oceny z wykładu. Średnia ważona jest zaokrąglona w górę do najbliższej oceny istniejącej w regulaminie studiów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | B. Azarhoushan; A. Bełzo; A. Borowiec; B. Ciecińska; F. Hojati; P. Litwin; M. Magdziak; A. Markopoulos; R. Wdowik | Selected case studies regarding research-based education in the area of machine and civil assemblies | 2023 |
2 | B. Azarhoushang; A. Bełzo; A. Borowiec; B. Ciecińska; A. Dzierwa; F. Hojati; J. Litwin; M. Magdziak; A. Markopoulos; P. Nazarko; P. Podulka; I. Pushchak; M. Romanini; R. Wdowik; A. Wiater | Research-based technology education – the EDURES partnership experience | 2023 |
3 | A. Bełzo; L. Skoczylas; R. Wdowik | Influence of the Length of a Linear Interpolation Line Segment on the Accuracy of a Grinding Wheel Characterized by Variable Curvature | 2022 |
4 | A. Bełzo; R. Bendikienė; A. Benini; R. Česnavičius; A. Čiuplys; J. Jakobsen; K. Juzėnas; T. Leemet; M. Madissoo; M. Magdziak; P. Nazarko; C. Pancaldi; R. Ratnayake ; L. Rigattieri; M. Rimašauskas; M. Romanini; R. Śliwa; R. Wdowik; R. Wdowik; M. Zimmermann | Didactic guide for teachers | 2022 |
5 | A. Bełzo; L. Skoczylas; R. Wdowik | Application of CAD modelling in preparation of a grinding wheel used in shaping of a worm thread outline | 2020 |
6 | A. Bełzo; M. Magdziak; R. Ratnayake ; R. Wdowik | Technological process planning focused on complex manufacturing processes of the digital era | 2020 |
7 | B. Álvarez; M. Magdziak; J. Misiura; R. Ratnayake ; G. Valiño; R. Wdowik; M. Żółkoś | Digitization Methods of Grinding Pins for Technological Process Planning | 2020 |
8 | A. Keprate; C. Ratnayake; R. Wdowik | Architecture for Digital Spare-Parts Library: Use of Additive Layer Manufacturing in the Petroleum Industry | 2019 |
9 | R. Ratnayake ; R. Wdowik | Collaborative Technological Process Planning with 5G Mobile Networks and Digital Tools: Manufacturing Environments’ Perspective | 2019 |
10 | R. Ratnayake ; R. Wdowik | Open Access Digital Tools’ Application Potential in Technological Process Planning: SMMEs Perspective | 2019 |
11 | S. Świrad; R. Wdowik | Application of focus-variation technique in the analysis of ceramic chips | 2019 |
12 | S. Świrad; R. Wdowik | Determining the effect of ball burnishing parameters on surface roughness using the Taguchi method | 2019 |
13 | W. Habrat; C. Ratnayake; J. Świder; R. Wdowik; M. Żółkoś | Surface Quality Analysis After Face Grinding of Ceramic Shafts Characterized by Various States of Sintering | 2019 |