logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Zarządzanie ruchem lotniczym

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej

Kod zajęć: 6035

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Silniki lotnicze

Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / P30 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Stanisław Antas

Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. Marek Orkisz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: przygotować studentów do napisania pracy i do publicznej prezentacji wyników obliczeń

Ogólne informacje o zajęciach: moduł składa się z cyklicznych cotygodniowych spotkań na których studenci prezentują sukcesywnie wyniki swoich prac

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: student musi spełniać wymogi formalne tj. musi mieć wydany temat pracy i wykazywać postępy pracy na każdym spotkaniu

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: student ma wiedzę z realizowanego zakresu badań

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność posługiwania się narzędziami inżynierskimi oraz narzędziami do prezentacji wyników

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: kreatywność, umiejetność działania w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu dyscyplin związanych z projektowaniem i badaniami silników lotniczych seminarium prezentacja projektu K_W09++
P6S_WG
02 przygotowująć pracę i korzystając z baz danych ma podstawową wiedzę ochrony własności intelektualnej i prawa patentowe seminarium, studium przypadku, warsztaty, studium przypadku, seminarium prezentacja projektu K_W16++
P6S_WK
03 posługuje się językiem technicznym właściwym dla dziedziny badań seminarium prezentacja projektu K_U02+++
P6S_UW
04 prezentując wyniki swoich badań rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu (m.in. poprzez środki masowego przekazu) informacji o osiągnięciach techniki i innych aspektach działalności inżyniera i nabywa umiejętność przekazywania wiedzy w sposób zrozumiały seminarium prezentacja projektu K_W14+
K_K06++
P6S_KK
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
8 TK01 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu dyscyplin związanych z projektowaniem i badaniami silników lotniczych w01-15 MEK01
8 TK02 przygotowująć pracę i korzystając z baz danych ma podstawową wiedzę ochrony własności intelektualnej i prawa patentowe w01-15 MEK02
8 TK03 posługuje się językiem technicznym właściwym dla dziedziny bad W01-15 MEK03
8 TK04 prezentując wyniki swoich badań rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu (m.in. poprzez środki masowego przekazu) informacji o osiągnięciach techniki i innych aspektach działalności inżyniera i nabywa umiejętność przekazywania wiedzy w sposób zrozumiały W01-15 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 8) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 25.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 20.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 8) Przygotowanie do konsultacji: 15.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 15.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 8) Przygotowanie do zaliczenia: 15.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 S. Antas Teoria maszyn przepływowych lotniczych silników turbinowych 2023
2 M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion 2022
3 S. Loryś; M. Orkisz Neural network approach to compressor modelling with surge margin consideration 2022
4 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft 2021
5 M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade 2021
6 M. Orkisz; K. Pazura Experimental determination of compressor map of the DGEN 380 engine compressor using the WESTT CS/BV turbine engine simulator 2021
7 A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient 2020
8 M. Kuźniar; M. Orkisz 3E-A new paradigm for the development of civil aviation 2020
9 S. Antas Układ wylotowy typu kolana sprężarki promieniowej i osiowo-promieniowej 2020
10 D. Lichoń; M. Orkisz Models of the reference departure and arrival IFR procedures for the purpose of research in RPAS integration in controlled airspace 2019
11 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik Analysis of the possibility of using an engine with a rotating piston as the propulsion of an electric generator in application to a motor glider propulsion 2019
12 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik Comparative analysis of combustion engine and hybrid propulsion unit in aviation application in terms of emission of harmful compounds in the exhausts emitted to the atmosphere 2019
13 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik Comparative analysis of pollutants emission by classical and distributed propulsions applied on the AOS motor glider 2019
14 M. Kuźniar; M. Orkisz Analysis of the Application of Distributed Propulsion to the AOS H2 Motor Glider 2019
15 S. Antas Exhaust System for Radial and Axial-Centrifugal Compressor with Pipe Diffuser 2019
16 S. Antas Rozpylacz pneumatyczny 2019