logo
Karta przedmiotu
logo

Nowoczesne formy reklamy

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 5959

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W9 C15 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska

Terminy konsultacji koordynatora: 07.04.2019. (niedziela), godz. 11:00 - 12:30; 23.06.2019. (niedziela), godz. 15:00 - 16:00, 18:40 - 19:30.

semestr 2: mgr Damian Gębarowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat nowoczesnych form reklamy oraz umiejętności twórczego ich wykorzystania w sytuacjach praktycznych.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze drugim.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Young M. Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej Wydawnictwo ARKADY, Warszawa. 2018
2 Stępowski R. Komunikacja marketingowa 2030: technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. 2016
3 Holiday R. Growth hacker marketing: o przyszłości PR, marketingu i reklamy Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Barska A. (red.) Reklama wczoraj i dziś Wydawnictwo Difin, Warszawa. 2016
2 Nierenberg B. (red.) Zarządzanie reklamą Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. 2015
3 Murdoch A. Kreatywność w reklamie PWN, Warszawa. 2012
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Sadun E. Idealna reklama: sztuka promowania aplikacji w Internecie Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2014
2 Łopaciński K. Skuteczność promocji internetowej: pomiar i technologia informacyjna PWE, Warszawa. 2015

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat istoty i funkcji reklamy, znajomość podstawowych jej form.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dostrzegania roli reklamy w strategiach komunikacji z otoczeniem.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Dostrzega zmiany, jakie pojawiły się na rynku reklamy w Polsce i na świecie na przestrzeni ostatnich lat oraz ich wpływ na rozwój komunikacji marketingowej z otoczeniem. wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna egzamin cz. ustna, case study, obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_W02+++
K_U08++
P7S_UK
P7S_UO
P7S_WG
02 Ma wiedzę na temat nowoczesnych form reklamy, poszczególnych ich funkcji oraz sposobów wykorzystania. wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, case study, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy egzamin cz. ustna, kolokwium, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U08++
P7S_UK
P7S_UO
P7S_WG
03 Potrafi dostrzec błędy w komunikacji marketingowej oraz wyciągać z nich praktyczne wnioski. wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, case study, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy egzamin cz. ustna, obserwacja wykonawstwa K_W02++
K_U02++
K_U08+
K_K03++
P7S_KR
P7S_UK
P7S_UO
P7S_UW
P7S_WG
04 Potrafi wdrożyć zdobytą wiedzę do opracowania twórczych sposobów wykorzystania nowoczesnych form reklamy. ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy, case study, dyskusja dydaktyczna obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_W02++
K_U02++
K_U08++
K_K03+++
P7S_KR
P7S_UK
P7S_UO
P7S_UW
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Reklama kiedyś i dziś – przegląd najistotniejszych zmian na przestrzeni ostatnich lat. W01, W02, C01 MEK01
2 TK02 Główne strategie występujące obecnie na rynku reklamy. W03, C02 MEK01 MEK02
2 TK03 Nowoczesne formy reklamy - analiza światowych trendów. W04, W05, C03, C04 MEK01 MEK02
2 TK04 Reklama zewnętrzna. C05, C06 MEK02
2 TK05 Reklama internetowa. C07, C08 MEK02
2 TK06 Marketing sensoryczny. C09, C10 MEK02
2 TK07 Reklama natywna. C11 MEK02
2 TK08 Błędy w komunikacji reklamowej i ich konsekwencje. W06, C12 MEK01 MEK03
2 TK09 Największe kryzysy w kampaniach reklamowych w social mediach. W07, W08, C13 MEK01 MEK03
2 TK10 Analiza najlepszych kampanii reklamowych. W09, C14, C15 MEK01 MEK02 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład ocena z egzaminu ustnego oraz z aktywności na zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat zaliczenie na podstawie: a) oceny z pisemnego projektu zbiorowego, b) oceny z prezentacji projektu, c) kolokwium pisemnego, d) aktywności na ćwiczeniach.
Ocena końcowa ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen z wykładów oraz z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 I. Wojciechowska Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce 2023
2 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
3 I. Wojciechowska Market approach to educational services in Polish higher education 2019
4 I. Wojciechowska Social media as the important means of communication of universities with their surroundings 2019