logo
Karta przedmiotu
logo

Multikulturowość w marketingu

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 5958

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W9 C9 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Agata Gierczak

Terminy konsultacji koordynatora: 23.03.2019 r. g. 11.00-13.00, 27.04.2019 r. g. 10.30-11.00, 1.06.2019 r. g. 13.00-13.30, 16.06.2019 r. g. 13.35-14.05

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Umiejętność prowadzenia działań biznesowych i marketingowych w warunkach istnienia różnorodnych kultur.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych dla semestru II

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Mikułowski J. Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzynarodowej i komunikowaniu medialnym Wyd. Universitas, Kraków. 2006
2 Stępowski R. Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja Wydawnictwo Słowa i Myśli. 2016
3 Wiktor Jan W. Komunikacja marketingowa Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2013
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Stępowski Robert Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja Wydawnictwo Słowa i Myśli. 2016
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Wiktor Jan W. Komunikacja marketingowa Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych przyjętym na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nauk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada zdolność rozumienia zjawisk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma świadomość istnienia różnic i barier w mentalności ludzi i w komunikacji międzykulturowej. wykład, wykład interaktywny, wykład problemowy zaliczenie cz. ustna K_W02++
P7S_WG
02 Zna podstawowe klasyfikacje kultur. wykład, wykład interaktywny zaliczenie cz. ustna K_U01+
P7S_UW
03 Potrafi scharakteryzować współczesne kultury i przypisać im rodzaj działań marketingowych projekt zespołowy, wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy prezentacja projektu, zaliczenie cz. ustna K_W05++
P7S_WG
P7S_WK
04 Ma świadomość charakteru i źródeł współczesnych konfliktów na świecie oraz ich wpływu na działalność marketingową i biznesową przedsiębiorstw wykład, wykład problemowy, wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu K_U02++
K_K02++
P7S_KO
P7S_UW
05 Potrafi określić rolę religii we współczesnym świecie i w projektowaniu działań marketingowych wykład problemowy, wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny prezentacja projektu, zaliczenie cz. ustna K_W02+
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Pojęcie kultury, ogólna klasyfikacja kultur, historyczne podstawy preferencji kulturowych W1 MEK03
2 TK02 Rodzaje kultur a zachowania marketingowe W2 MEK02
2 TK03 Klasyfikacja kultur wg Hofstede. Podział kultur wg Hantingtona i Trompenaarsa oraz wedlug Gestelanda i Halla W3 MEK02
2 TK04 Komunikacja werbalna. Język i jego cechy. Kultury wysokokontekstowe i niskokontekstowe W4-W5 MEK01
2 TK05 Komunikacja niewerbalna. Język ciała. Cechy parasegmentalne języka, wygląd zewnętrzny, ubiór W6 MEK01
2 TK06 Kompetentne komunikowanie międzykulturowe. Szok kulturowy, akulturacja W7 MEK01 MEK04
2 TK07 Rola religii we współczesnym świecie i prowadzonej działalności gospodarczej. Pozycja kobiety w biznesie W8 MEK05
2 TK08 Sposoby przełamywania barier międzykulturowych w porozumiewaniu się C1-C2 MEK01
2 TK09 Komunikacja międzykulturowa i działalność marketingowa w poszczególnych kulturach C3-C4 MEK03
2 TK10 Projekt obejmujący charakterystykę działań marketingowych w różnych kulturach na świecie realizowany przez studentów C5-C7 MEK03
2 TK11 Działania marketingowe w różnych kulturach na świecie. Prezentacja projektów W9, C8-C9

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Inne: 12.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 8.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie ustne, aktywność w trakcie wykładów problemowych
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z projektu indywidualnego i grupowego, aktywność w trakcie zajęć
Ocena końcowa Suma ocen: zaliczenie ustne, prezentacja projektu, aktywność i frekwencja na zajęciach

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus Self-compassion and the rationality of praxeological leadership 2023
2 A. Gierczak Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej 2021
3 A. Gierczak Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego 2021
4 A. Gierczak Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions 2021
5 A. Gierczak Psychological load of managers and destructive organizational processes 2019