logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie marką

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 5946

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C9 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: mgr Ewelina Nycz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Umiejętność zaprojektowania strategii marki produktu ukierunkowanej na tworzenie i utrzymywanie jej kapitału, siły i wartości

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych dla semestru 3

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Keller Lane Kevin Strategiczne zarządzanie marką Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2011
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Sagan A., Kall J., Kłeczek R. Zarządzanie marką Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Warszawa. 2006
2 Witek-Hajduk M. Zarządzanie silną marką Wydaw. Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2011
3 Tkaczyk P. Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swoj Wydaw. OnePress, Warszawa. 2011
4 Gorbaniuk O. Personifikacja marki. Perspektywa psychologiczna i marketingowa Wydaw. KUL, Lublin. 2011
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Gorbaniuk O. Personifikacja marki. Perspektywa psychologiczna i marketingowa Wydaw. KUL, Lublin. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych przyjętym na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nauk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada zdolność rozumienia zjawisk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna pojęcie i funkcje marki wykład/, wykład interaktywny, studium przypadku zaliczenie cz. ustna K_W03+
P7S_WG
02 Zna rodzaje strategii marki wykład/, wykład problemowy, wykład interaktywny zaliczenie cz. ustna K_W01++
K_U04+
P7S_UW
P7S_WG
03 Identyfikuje atrybuty silnej marki wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, studium przypadku prezentacja projektu, zaliczenie cz. ustna K_W08++
P7S_WK
04 Rozumie wady i zalety posiadania silnej marki ćwykład problemowy, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, wiczenia/studium przypadku, zaliczenie cz. ustna, prezentacja projektu K_U03+
P7S_UW
05 Określa znaczenie marki jako składnika wartości niematerialnych i prawnych różnego typu instytucji (przedsiębiorstw, pośredników handlowych, klubów sportowych, organizacji non-profit, szkół wyższych, wykład/, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna K_W08+
P7S_WK
06 Potrafi zaplanować strategię działania w obszarze zarządzania marką wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna prezentacja projektu, zaliczenie cz. ustna K_K02++
K_K04++
P7S_KO
P7S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Pojęcie i funkcje marki. Wyróżniki marki (wartość, kultura, osobowość) W1-W3 MEK01
3 TK02 Strategie marki W4-W8 MEK02 MEK06
3 TK03 Wybór marki W9 MEK02
3 TK04 Atrybuty silnej marki. Zarządzanie marką osobistą W8-W11 MEK03
3 TK05 Znaczenie marki jako składnika wartości niematerialnych i prawnych różnych instytucji, przedsiębiorstw, pośredników handlowych, klubów sportowych, organizacji non-profit, szkół wyższych, miast, regionów, krajów W12-W15 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK06 Identyfikacyjna, gwarancyjna i promocyjna funkcja marki C1-C2 MEK01
3 TK07 Marka indywidualna, rodziny marek, wspólne marki dla grup produktów, strategie mieszane C3-C4 MEK02
3 TK08 Strategie marki ukierunkowane na tworzenie i utrzymywanie jej kapitału, siły i wartości - analiza przykładów z rynku C5-C8 MEK02
3 TK09 Wady i zalety posiadania silnej marki. Kreowanie marki osobistej C9-C10 MEK04
3 TK10 Specyfika marek organizacji non-profit, klubów sportowych, instytucji edukacyjnych i szkół wyższych, marek miast, regionów i krajów C11-C12 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Inne: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 5.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie ustne, aktywność w trakcie wykładów, udział w dyskusji
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie ustne, aktywność na zajęciach, prezentacja projektu
Ocena końcowa Średnia ocen z wykładów i ćwiczeń oraz ocena z egzaminu ustnego

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 E. Nycz; A. Pieniążek; M. Stopa Potencjał karpackich organizacji pozarządowych 2023
2 E. Nycz Analiza frekwencji turystycznych w wybranych obiektach turystycznych w województwie podkarpackim i małopolskim w latach 2019–2021 2022
3 E. Nycz Idea szlaków ze szczególnym uwzględnieniem szlaków kulinarnych na przykładzie szlaku kulinarnego podkarpackie smaki 2022
4 E. Nycz Winiarstwo w Karpatach. Alternatywa dla ludzi, którzy mają apetyt na niezapomniane doznania 2022
5 E. Nycz; A. Pieniążek Aktywność obywatelska w województwie podkarpackim 2022
6 K. Čadilová; M. Cirner; N. Kudla; A. Nizioł; E. Nycz; A. Pieniążek; L. Richter; K. Staszewski; M. Stopa; K. Szpara Carpathian products: their producers and business environment institutions 2022
7 E. Nycz Idea klastrów ze szczególnym uwzględnieniem klastrów spożywczych na przykładzie Klastra „Podkarpackie Smaki” 2021
8 E. Nycz Winiarstwo w Karpatach 2021
9 S. Gawroński; E. Nycz; D. Tworzydło Changes in the Journalist’s Profession Caused by the COVID-19 Pandemic in the Context of Relations with Representatives of the Public Relations Industry 2021
10 E. Nycz Analiza potencjału obiektów noclegowych województwa podkarpackiego i małopolskiego 2020
11 E. Nycz Efektywne instytucje otoczenia biznesu 2020
12 E. Nycz Traditional and Organic Products on Example of “FIGA” Family-Owned Organic Farm from Podkarpackie Province 2020
13 E. Nycz \"Spożywcze\" klastry w Karpatach - szanse i zagrożenia 2020
14 E. Nycz Analiza frekwencji turystycznych w obiektach turystycznych w woj. podkarpackim 2019
15 E. Nycz Patriotyzm konsumencki 2019
16 E. Nycz Produkt górski w Europie i w Polsce 2019
17 E. Nycz Sukces możliwy ale wymaga czasu i pracy. Rozmowa z ministrem rolnictwa i rozwoju wsi Janem Krzysztofem Ardanowskim na temat produktu górskiego 2019
18 E. Nycz Szlaki winiarskie w Europie i Polsce 2019