Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 5930
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W9 C15 / 2 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Hanna Hall
Terminy konsultacji koordynatora: środa 12:15-13:45; czwartek (tydzień nieparzysty) 14:00-15:30; czwartek (tydzień parzysty) 15:45-17:15; 16.03.19 - 16:15-17:45; 27.04.19 - 13:40-14:14:25
Główny cel kształcenia: Wiedza na temat istoty, korzyści, modeli i metod badania satysfakcji i lojalności klientów. Znajomość działań zmierzających do osiągania satysfakcji i kreowania lojalności klientów. Umiejętność badania ich poziomu wybranymi metodami.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł służy dogłębnemu poznaniu przez studentów priorytetowego obecnie obszaru funkcjonowania każdej organizacji zorientowanej marketingowo, jakim jest satysfakcja i lojalność klientów, wpływające na długoterminowe wymierne (zyski, udział w rynku) i niewymierne (emocjonalne, wizerunkowe) korzyści organizacji.
1 | Hill N., Alexander J. | Pomiar satysfakcji i lojalności klientów | Oficyna Ekonomiczna Kraków. | 2003 |
2 | Urban W., Siemieniako D. | Lojalność klientów. Modele, motywacja, pomiar | PWN, Warszawa. | 2008 |
1 | E. Rudawska | Lojalność klientów | PWE, Warszawa . | 2005 |
1 | L.Nieżurawski, B.Pawłowska, J.Witkowska | Satysfakcja klienta: strategia, pomiar, zarządzanie: koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji | Wydaw.Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. | 2010. |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć, zasad i instrumentów marketingu oraz projektowania i realizacji badań marketingowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność zaplanowania marketingowych instrumentów i działań dla danej organizacji, potrafi zaprojektować i zrealizować badania marketingowe.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność pracy w grupie, zna zasady autoprezentacji i prezentacji określonych treści naukowych.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna cechy i trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów | wykład interaktywny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia indywidualne | egzamin pisemny |
K_W02+ |
P7S_WG |
02 | Student zna proces decyzyjny konsumenta oraz jego pozytywne i negatywne konsekwencje | wykład konwersatoryjny/wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe | egzamin pisemny, obserwacja wykonawstwa ćwiczeń grupowych |
K_W02++ K_U01+ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | Student zna i potrafi poddać analizie przyczyny i konsekwencje negatywnych efektów decyzji zakupowej | wykład multimedialny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, | egzamin pisemny, obserwacja wykonawstwa ćwiczeń grupowych |
K_W02+ |
P7S_WG |
04 | Zna korzyści wynikające z osiągania satysfakcji i lojalności klientów zarówno dla organizacji jak i ich klientów. | wykład konwersatoryjny/wykład interaktywny | egzamin pisemny |
K_W02++ K_U01+ |
P7S_UW P7S_WG |
05 | Zna rodzaje i modele satysfakcji i lojalności klientów. | wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe | egzamin pisemny, obserwacja wykonawstwa (w trakcie ćwiczeń) |
K_W02++ |
P7S_WG |
06 | Zna metody badania satysfakcji oraz lojalności klientów. | wykład multimedialny, wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe, ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy | raport pisemny, prezentacja wyników badań, egzamin pisemny |
K_W03++ K_U03+ |
P7S_UW P7S_WG |
07 | Potrafi zastosować wybrane metody badania satysfakcji oraz lojalności klientów. | wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy | raport pisemny, prezentacja projektu, egzamin pisemny |
K_U05+++ K_K01+ |
P7S_KK P7S_UK P7S_UW |
08 | Potrafi zaprojektować i zrealizować proces badania satysfakcji i lojalności klientów | wykład interaktywny, projekt zespołowy | egzamin pisemny, raport pisemny, prezentacja projektu |
K_U03++ K_K02++ |
P7S_KO P7S_UW |
09 | Posiada wiedzę na temat działań związanych z osiąganiem satysfakcji i kreowaniem lojalności klientów. | wykład multimedialny/wykład interaktywny ćwiczenia problemowe | egzamin pisemny |
K_W02+ |
P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01, C01, C02 | MEK01 | |
4 | TK02 | W02, C03, C04 | MEK02 | |
4 | TK03 | W03, W04, C05, C06 | MEK03 | |
4 | TK04 | W05, C07, C08 | MEK05 | |
4 | TK05 | W06-W07, C09, C10 | MEK06 | |
4 | TK06 | W08, W09, C11, C12 | MEK07 MEK08 | |
4 | TK07 | C12 | MEK09 | |
4 | TK08 | C13, C14 | ||
4 | TK09 | C15 | MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 MEK08 MEK09 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 9.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin ustny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin obejmujące zarówno zagadnienia teoretyczne jak i praktyczne. Student wykazuje się umiejętnością zastosowania teorii do rozwiązywania praktycznych problemów związanych z pomiarem i osiąganiem satysfakcji i lojalności klientów. |
Ćwiczenia/Lektorat | Pisemny raport z badania satysfakcji i lojalności klientów określonej organizacji realizowany w 3- lub 4-osobowych grupach oraz jego ustna prezentacja. Aktywność na zajęciach wpływa na podniesienie oceny. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z egzaminu ustnego oraz pisemnego raportu z badań satysfakcji i lojalności klientów (zaprezentowanego ustnie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej). Aktywność na zajęciach wpływa na podniesienie końcowej oceny. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | H. Hall | Remote learning in university education - experiences of the participants in the didactic process | 2023 |
2 | H. Hall; J. Witas | Zarządzanie zasobami ludzkimi w wolontariacie na przykładzie programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności \"Projektor\" | 2023 |
3 | H. Hall | Satysfakcja studenta : pomiar, modele, implikacje | 2022 |
4 | D. Gębarowski; H. Hall | Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 | 2019 |
5 | H. Hall | An application of qualitative marketing studies in the identification of the consumer decision-making process. Effects and benefits | 2019 |
6 | H. Hall | Marketization of universities - advocates and oponents of arguments | 2019 |