Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 5920
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W9 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek
Terminy konsultacji koordynatora: sobota i niedziela: 16.03. 2019 godz.12-14.00, 13.04.2019 godz.13.40- 15.00, 01.06.2019 godz.13.40- 15.00
semestr 4: mgr Ewelina Nycz
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest wyjaśnienie istoty współczesnych targów oraz wystaw gospodarczych, jak również wykształcenie umiejętności zaplanowania i przeprowadzenia wszystkich etapów procesu przygotowania i realizacji wystąpienia targowego
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 4 semestru.
1 | M. Gębarowski | Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej | Wyd. Regan Press, Gdańsk . | 2010 |
2 | B. Siskind | Marketing wystawienniczy | Wyd. Wolters Kluwer Polska, Kraków . | 2006 |
3 | H. Mruk, A. Kuca | Marketing targowy. Vademcum wystawcy | Wyd. Polska Korporacja Targowa, Poznań . | 2006 |
4 | J. Kisiała, R. Jurczak | Poradnik wystawcy czyli 101 wskazówek dla organizatora : stanowiska konferencyjnego, stoiska targowego, stanowiska degustacji | Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków . | 1997 |
1 | M.Gębarowski | Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej | Wyd.Regan Press, Gdańsk. | 2010 |
2 | B.Siskind | Marketing wystawienniczy | Wyd.Wolters Kluwer, Kraków . | 2006 |
3 | H.Mruk, A.Kuca | Marketing targowy.Vademecum wystawcy | Wyd.Polska Korporacja Targowa, Poznań. | 2006 |
1 | Leicher R. | Jak wystawiać i sprzedawać na targach | Agencja Wydaw."Placet", Warszawa. | 1996 |
2 | Drab A. | Marketing wystawienniczy czyli jak odnieść sukces na targach | Business Press, Warszawa . | 1995 |
3 | A.Proszowska [dok.elekt.] | Instrumentarium marketingowe organizatora targów gospodarczych w procesie oddziaływania na zachowania wystawców - studium przypadku | Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 39, T.2, s.313-326 . | 2015 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie istotę współczesnych targów i wystaw gospodarczych oraz ich znaczenia dla kreowania wymiany handlowej | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja |
K_W02+ K_W09+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | Umie wdrożyć w praktyce wszystkie etapy procesu przygotowania i realizacji wystąpienia targowego | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie pisemne z wykładów, prezentacja projektu |
K_W02++ K_U02+++ K_U11+++ K_U12+ K_K02++ |
P7S_KO P7S_UO P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi identyfikować błędy popełniane przez wystawców | wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia | zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja |
K_W02++ K_W04+ K_U02++ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
04 | Zna podmioty (organizacje) funkcjonujące na rynku targowym (w wymiarze międzynarodowym oraz krajowym) | wykład/wykład multimedialny | zaliczenie pisemne z wykładów |
K_W02++ K_W09+ |
P7S_WG P7S_WK |
05 | Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowania wystąpienia targowego | ćwiczenia/projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_U11+++ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01 | MEK01 | |
4 | TK02 | W01 | MEK01 | |
4 | TK03 | W01 | MEK01 | |
4 | TK04 | W02, C01 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK05 | W03, C02 | MEK02 | |
4 | TK06 | W03, C02 | MEK02 | |
4 | TK07 | W04, C03, C04 | MEK02 | |
4 | TK08 | W05, C05 | MEK02 | |
4 | TK09 | W05, C06 | MEK02 | |
4 | TK10 | W06, C07 | MEK02 | |
4 | TK11 | W7 | MEK02 | |
4 | TK12 | W8, C08 | MEK03 | |
4 | TK13 | W8 | MEK01 | |
4 | TK14 | W9, C09 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. Inne: 9.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne z wykładów |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z wykonanego projektu zespołowego i innych aktywności na zajęciach |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich form zajęć |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | W. Kuźniar; L. Witek | Green Purchase Behaviour Gap: The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers | 2024 |
2 | A. Andrejovska; A. Korombel; W. Kuźniar; L. Witek | Green marketing: perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions: the emerging market perspectiv | 2023 |
3 | G. Kędzia; I. Staniec; L. Witek | Towards sustainable purchase: the effect of social responsibility, innovativeness and knowledge of natural cosmetics purchasing consumers’ intentions | 2023 |
4 | K. Chudy-Laskowska; B. Kusz; D. Kusz; P. Ostyńska; A. Walenia; L. Witek | The Effect of COVID-19 on Food Consumers’ Channel Purchasing Behaviors: An Empirical Study from Poland | 2023 |
5 | L. Witek | Ekoetykietowanie i jego rola w rozwoju zachowań nabywczych na rynku produktów ekologicznych | 2021 |
6 | L. Witek | Niespójność między postawami a zachowaniem nabywców na rynku produktów ekologicznych | 2021 |
7 | L. Witek | Winiarstwo organiczne | 2021 |
8 | W. Kuźniar; L. Witek | Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market | 2021 |
9 | W. Kuźniar; T. Surmacz; B. Wierzbiński; L. Witek | The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers | 2021 |
10 | L. Witek | Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase | 2020 |
11 | K. Szalonka; L. Witek | Ocena satysfakcji pracowników handlu detalicznego w kontekście koncepcji Work-Life Balance | 2019 |
12 | L. Witek | Attitude-Behaviour Gap Among Polish Consumers Regarding Green Purchases | 2019 |
13 | L. Witek | Zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych: determinanty, model i implikacje dla marketingu | 2019 |