logo
Karta przedmiotu
logo

Koncepcje zarządzania

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności

Kod zajęć: 5913

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W12 C18 / 6 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Iwona Oleniuch

Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z informacjami podanymi w zakładce "Konsultacje" na stronie domowej wykładowcy.

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Maciej Chrzanowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Wyposażenie Studenta w wiedzę o współczesnych koncepcjach zarządzania oraz w umiejętność ich stosowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. .

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje koncepcje zarządzania, prezentowane zgodnie z ich ewolucją i znaczeniem dla zarządzania przedsiębiorstwem.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne Student otrzymuje podczas zajęć lub pobiera ze strony domowej prowadzącego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Chan Kim W., Mauborgne R. Strategia błękitnego oceanu Wyd. MT Biznes, Warszawa. 2015
2 Jemielniak D., Koźmiński A.K. Zarządzanie wiedzą Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa . 2012
3 Kostera M., Glinka B. (red.) Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2012
4 A.J. Blikle Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji Onepress. 2017
5 Czerska M., Szpitter A.A. Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki C.H. Beck, Warszawa. 2010
6 Hopej M. (red.), Kral Z. (red.) Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. 2011
7 Lendzion J.P., Stankiewicz-Mróz A. Wprowadzenie do organizacji i zarządzania Oficyna Ekonomiczna, Kraków. 2005
8 Krupski R. (red.) Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu PWE, Warszawa. 2005
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Jak do wykładu oraz artykuły problemowe udostępniane przez prowadzącego .
2 Szymańska K. (red. nauk.) Kompendium metod i technik zarządzania. Teoria i ćwiczenia Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Jak do wykładu i ćwiczeń .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student rozumie rolę i znaczenie przedsiębiorstwa jako podmiotu gospodarki rynkowej.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy, syntezy i wnioskowania.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej, prowadzenia merytorycznej dyskusji i argumentacji, wysoka kultura osobista, szacunek do kolegów w grupie i prowadzącego zajęcia.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozróżnia poszczególne koncepcje Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna Zaliczenie pisemne, egzamin K_W01+++
K_W07+++
K_U07++
P7S_UK
P7S_WG
02 Potrafi opisać ewolucję koncepcji w czasie Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna Zaliczenie pisemne, egzamin K_W01+++
K_W07++
K_K04+
P7S_KR
P7S_WG
03 Potrafi wskazać determinanty zastosowania poszczególnych koncepcji zarządzania Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna Zaliczenie pisemne, egzamin K_W02++
K_U01++
K_U02+
K_K01++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
04 Potrafi wskazać najbardziej efektywne koncepcje dla danych uwarunkowań Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna Zaliczenie pisemne, egzamin K_W02+++
K_U01++
K_U02++
K_K01+++
P7S_KK
P7S_UW
P7S_WG
05 Potrafi scharakteryzować proces implementacji poszczególnych koncepcji Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna Zaliczenie pisemne, egzamin K_U02+
K_U07+
P7S_UK
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Wprowadzenie do modułu - kluczowe pojęcia i metodyka pracy. C01 MEK01 MEK02
1 TK02 Benchmarking C02 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK03 TQM i podejścia jakościowe w zarządzaniu C03 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK04 LM i narzędzia odchudzonego zarządzania C04 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK05 Outsourcing i koncepcje powiązane C05 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK06 Reinżynieria i podejście procesowe C06 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK07 Organizacje sieciowe C07 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK08 Koncepcje oparte na wiedzy, inteligencji, kompetencjach i talentach C08 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK09 Sprawdzenie efektów kształcenia, podsumowanie i wnioski z zajęć. C09 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK10 Wyzwania współczesności w zarządzaniu. W01 MEK01 MEK02
1 TK11 Zarządzanie strategiczne i ewolucyjne podejście do zarządzania. W02-04 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK12 Współczesne koncepcje zarządzania (strategia błękitnego oceanu, paradygmat turkusowej organizacji, zarządzanie partycypacyjne). W05-6 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 20.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 30.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 1) Przygotowanie do egzaminu: 30.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocenie podlega obecność na wykładach, aktywność w zajęciach oraz egzamin.
Ćwiczenia/Lektorat Ocenie podlega obecność na ćwiczeniach, aktywność na zajęciach (branie udziału w dyskusji, jakość przygotowania do zajęć, treść wypowiedzi, częstotliwość zabierania głosu) i kolokwia pisemne z treści omawianych na ćwiczeniach.
Ocena końcowa Ocenę końcową stanowi średnia ważona oceny z wykładu i oceny z ćwiczeń.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 M. Chrzanowski; J. Jurasz; P. Zawada Instalacja do transportowania i magazynowania wodoru i jego mieszanek jako odpowiedź na mobilność i miejską niezależność energetyczną 2023
2 M. Chrzanowski; P. Zawada Fraction Separation Potential in the Recycling Process of Photovoltaic Panels at the Installation Site—A Conceptual Framework from an Economic and Ecological Safety Perspective 2023
3 K. Banaś; M. Chrzanowski; P. Zawada Innowacje finansowe: teoretyczne podstawy i przykłady 2022
4 M. Baião; M. Chrzanowski; E. Coelho; I. Duarte Assesing socioeconomic variables in HRM individual academic performance 2022
5 M. Chrzanowski; P. Zawada Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi – analiza zagadnienia z perspektywy społecznej 2022
6 I. Oleniuch Effects of Work from Home in the COVID-19 Pandemic – Polish Employee’s Perspective 2021
7 I. Oleniuch Employees\' Perception of the Difficulties of Work at Home from the Perspective of their Experience on Remote Working 2021
8 M. Chrzanowski; P. Zawada Social economy and social innovations - an impulse for further, wider discussion 2020
9 I. Cichocka; I. Oleniuch Food Conservatism and Consumer Ethnocentrism of Young Adults: Relations and References 2019
10 M. Chrzanowska; M. Chrzanowski; P. Zawada Kapitał społeczny sieci : crowdsourcing jako instrument współczesnego zarządzania organizacjami 2019
11 M. Chrzanowski Tryb i styl pracy w start-upie przez pryzmat równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym 2019
12 M. Chrzanowski; A. Sobkowiak Współdziałanie przedsiębiorstw przez pryzmat zarządzania strategicznego : perspektywa firm działających w ramach parków naukowo-technologicznych 2019
13 M. Chrzanowski; P. Zawada Kształcenie dualne a wymagania współczesnego przemysłu – na przykładzie koncernu motoryzacyjnego BorgWarner, oddział w Polsce 2019
14 M. Chrzanowski; P. Zawada Oczekiwania start-upów względem instytucji wsparcia przedsiębiorczości wpływające na ilość i jakość kreowanych podmiotów 2019
15 M. Chrzanowski; P. Zawada Systemy sterowania we współczesnych przedsiębiorstwach – wymagania wobec absolwentów uczelni wyższych 2019