logo
Karta przedmiotu
logo

Praca dyplomowa

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej

Kod zajęć: 5896

Status zajęć: wybierany dla specjalności Silniki lotnicze

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / / 20 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Marek Orkisz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: przygotowanie do samodzielnej pracy w przemyśle

Ogólne informacje o zajęciach: realizacja samodzielna pracy magisterskiej

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 według ustaleń z promotorem .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: student musi spełnić wymogi formalne aby został dopuszczony do wykonania pracy

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: student musi posiadać wiedzę z zakresu lotnictwa

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi posługiwać się dostepnymi narzędziami inżynierskimi

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: musi prezentować nienaganna postawę etyczną i moralną

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 posiada uporządkowaną wiedzę na temat materiałów inżynierskich, technik wytwarzania, technologii oraz metod pomiarowych stosowanych w lotnictwie umożliwiającą prowadzenie własnego złożonego projektu projekt indywidualny, projekt indywidualny prezentacja projektu K_U01++
P7S_UW
02 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu lotnictwa umożliwiającą wykonanie pracy z zakresu lotnictwa projekt indywidualny, projekt indywidualny prezentacja projektu K_W08+++
K_U01++
P7S_UW
P7S_WG
03 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł (także w języku obcym), integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski, formułować i uzasadniać opinie projekt indywidualny, projekt zespołowy, seminarium, studium przypadku prezentacja projektu K_U01+++
P7S_UW
04 potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania a także przedstawić krótką prezentację dotyczącą zadania, wyników i wniosków. projekt indywidualny referat ustny, prezentacja projektu K_U04+
P7S_UU
05 potrafi rozwiązywać postawione w ramach pracy zadania o charakterze analitycznym i syntetycznym wykorzystując metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne projekt indywidualny prezentacja projektu K_U04+
P7S_UU
06 poprzez samodzielne wykonanie pracy inżynierskiej rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych projekt indywidualny prezentacja projektu K_U04+
K_K01+
P7S_KO
P7S_UU
07 korzystając z wielu żródeł wiedzy ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej projekt indywidualny prezentacja projektu K_W10+++
K_U01+
K_K03+
P7S_KO
P7S_UW
P7S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 posiada uporządkowaną wiedzę na temat materiałów inżynierskich, technik wytwarzania, technologii oraz metod pomiarowych stosowanych w lotnictwie umożliwiającą prowadzenie własnego złożonego projektu - MEK01
3 TK02 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu samolotów - MEK02
3 TK03 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł (także w języku obcym), integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski, formułować i uzasadniać opinie - MEK03
3 TK04 potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania a także przedstawić krótką prezentację dotyczącą zadania, wyników i wniosków - MEK04
3 TK05 potrafi rozwiązywać postawione w ramach pracy inżynierskiej zadania inżynierskie wykorzystując metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne - MEK05
3 TK06 poprzez samodzielne wykonanie pracy inżynierskiej rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych - MEK06
3 TK07 korzystając z wielu żródeł wiedzy ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej - MEK07

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 30.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion 2022
2 S. Loryś; M. Orkisz Neural network approach to compressor modelling with surge margin consideration 2022
3 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft 2021
4 M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade 2021
5 M. Orkisz; K. Pazura Experimental determination of compressor map of the DGEN 380 engine compressor using the WESTT CS/BV turbine engine simulator 2021
6 A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient 2020
7 M. Kuźniar; M. Orkisz 3E-A new paradigm for the development of civil aviation 2020
8 D. Lichoń; M. Orkisz Models of the reference departure and arrival IFR procedures for the purpose of research in RPAS integration in controlled airspace 2019
9 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik Analysis of the possibility of using an engine with a rotating piston as the propulsion of an electric generator in application to a motor glider propulsion 2019
10 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik Comparative analysis of combustion engine and hybrid propulsion unit in aviation application in terms of emission of harmful compounds in the exhausts emitted to the atmosphere 2019
11 M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik Comparative analysis of pollutants emission by classical and distributed propulsions applied on the AOS motor glider 2019
12 M. Kuźniar; M. Orkisz Analysis of the Application of Distributed Propulsion to the AOS H2 Motor Glider 2019