Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 5894
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Samoloty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Andrzej Majka
Główny cel kształcenia: uzyskanie wiedzy z zakresu prawnych aspektów projektowania, użytkowania i eksploatacji sprzętu lotniczego
Ogólne informacje o zajęciach: moduł skłąda się z części ćwiczeniowej, na której studenci zapoznają się z wybranymi przepisami prawnymi dotyczącymi przepisów prawa lotniczego, norm dla projektowania, użytkowania, sksploatacji sprzętu lotniczego
Wymagania formalne: wymagania formalne dla studiowania na właściwym semestrze studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: ogólna wiedza z zakresu podstaw prawa w Polsce
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność samokształcenia i poszukiwania informacji z dostęponych źródeł
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: umiejętność pracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | ma wiedzę dotyczącą: projektowania, użytkowania i zarządzania eksploatacją obiektów latających | ćwiczenia problemowe | referat ustny |
K_W07++ |
P7S_WG |
02 | student poznaje słownictwo, nazewnictwo z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego, zarządzania zasobami własności intelektualnej oraz prawa patentowego, prawa lotniczego | ćwiczenia problemowe | referat ustny |
K_W10++ |
P7S_WK |
03 | ma umiejętność realizacji i potrafi określić kierunki samokształcenia w celu podnoszenia kompetencji zawodowych z prawnych aspektów działalności inżynierskiej | ćwiczenia problemowe | referat ustny |
K_U04+ |
P7S_UU |
04 | ma świadomość konieczności zachowania w sposób profesjonalny i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera lotnictwa, w tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w aspekcie prawnym | ćwiczenia problemowe | referat ustny |
K_K01+ |
P7S_KO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | c01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK02 | c02-c07 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
3 | TK03 | C07-C10 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK04 | C10-C11 | MEK02 MEK04 | |
3 | TK05 | C-11-C15 | MEK01 MEK02 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | ocena średnia z wygłoszonych referatów |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Analysis of the performance of an aircraft powered by hybrid propulsion | 2023 |
2 | D. Lichoń; T. Lis; A. Majka | RPAS performance model for fast-time simulation research on integration in non-segregated airspace | 2023 |
3 | M. Klimczyk; K. Kucharski; A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Hydrogen Valley as a Hub for Technological Cooperation Between Science, Business, Local Government and NGOs. An Overview of Approaches in Europe | 2023 |
4 | P. Cichosz; M. Drajewicz; M. Góral; A. Majka; W. Nowak; J. Sęp; R. Smusz | Design of Newly Developed Burner Rig Operating with Hydrogen Rich Fuel Dedicated for Materials Testing | 2023 |
5 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
6 | G. Dec; A. Majka; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej | Regular graph-based free route flight planning approach | 2021 |
7 | A. Majka | Weryfikacja i walidacja nowego algorytmu planowania tras w przestrzeni FRA | 2020 |
8 | A. Majka; P. Wacnik | Współpraca ponadeuropejska w obszarze lotnictwa w świetle realizacji celów agendy flightpath 2050 | 2020 |
9 | G. Drupka; A. Majka; T. Rogalski | Automated flight planning method to facilitate the route planning process in predicted conditions | 2020 |
10 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |