Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 58
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Budownictwo blok HEP1 SPEC1
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 P30 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Agnieszka Stec
semestr 5: dr inż. Kamil Pochwat
semestr 5: dr inż. Sabina Kordana-Obuch
semestr 5: dr inż. Mariusz Starzec
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z projektowaniem instalacji budowlanych
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów piątego semestru
Materiały dydaktyczne: Materiały do projektowania i katalogi producentów
Inne: Obowiązujące rozporządzenia i normy z zakresu instalacji budowlanych
1 | Babiarz B., Szymański W. | Ogrzewnictwo | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2010 |
2 | Sosnowski S., Tabernacki J., Chudzicki J. | Instalacje wodociągowe i kanalizacyjne | Wyd. Instalator Polski, Warszawa. | 2000 |
3 | Bąkowski K. | Gazyfikacja | Wyd. Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1996 |
4 | Szaflik W. | Projektowanie instalacji ciepłej wody użytkowej | Wydawnictwo Uczelniane Plietchniki Szczecińskiej. | 2008 |
1 | Nantka M. | Ogrzewnictwo i ciepłownictwo, t.I i II | Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2006 |
2 | Koczyk H. | Ogrzewnictwo praktyczne | Wydawca Systherm Serwis Poznań. | 2005 |
Wymagania formalne: Rejestracja na piąty semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu fizyki budowli i mechaniki płynów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność czytania rysunków architektoniczno-budowlanych, znajomość podstawowych oznaczeń branży budowlanej i i instalacyjnej, rozumienie podstawowych zagadnień cieplno-przepływowych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia przestrzenna
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi określić parametry projektowe i obliczyć zapotrzebowanie wody, ciepła, ilości ścieków dla prostych budynków mieszkalnych | wykład, projekt indywidualny | test pisemny, obrona projektu |
K_W17++ |
T1A_W02++ |
02 | Posiada podstawową wiedzę na temat wymagań i zasad funkcjonowania prostych systemów i układów instalacji budowlanych (wodociągowych, kanalizacyjnych, grzewczych, wentylacyjnych, gazowych, elektrycznych) w budownictwie mieszkaniowym | wykład, projekt indywidualny | test pisemny, obrona projektu |
K_W17++ K_U20+ |
T1A_W02++ T1A_U01++ T1A_U05++ InzA6U14++ |
03 | Potrafi odczytać i zobrazować graficznie proste instalacje budowlane w budownictwie mieszkaniowym | wykład, projekt indywidualny | obrona projektu |
K_W17+ K_U15++ |
T1A_W02++ T1A_U01++ T1A_U05++ |
04 | Potrafi obliczyć i dobrać podstawowe elementy i technologię instalacji budowlanych | wykład, projekt indywidulany | test pisemny, obrona projektu |
K_U15+ K_K03++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ T1A_K04++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK02 | W02 | MEK02 | |
5 | TK03 | W03 | MEK02 | |
5 | TK04 | W04 | MEK02 MEK04 | |
5 | TK05 | W05 | MEK02 | |
5 | TK06 | W06 | MEK01 MEK04 | |
5 | TK07 | W07 | MEK01 MEK04 | |
5 | TK08 | W08 | MEK01 MEK04 | |
5 | TK09 | W09 | MEK03 MEK04 | |
5 | TK10 | W10 | MEK01 | |
5 | TK11 | W11 | MEK02 MEK04 | |
5 | TK12 | W12 | MEK03 MEK04 | |
5 | TK13 | W13 | MEK02 | |
5 | TK14 | W14 | MEK02 | |
5 | TK15 | W15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
35.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | test pisemny |
Projekt/Seminarium | prezentacja i obrona projektu |
Ocena końcowa | ocena końcowa jest średnią ważoną ocen z wykładu 40% i projektu 60% |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Stec | Rainwater and Greywater as Alternative Water Resources: Public Perception and Acceptability. Case Study in Twelve Countries in the World | 2023 |
2 | B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec | Koryto odwodnieniowe | 2023 |
3 | D. Słyś; A. Stec | New Bioretention Drainage Channel as One of the Low-Impact Development Solutions: A Case Study from Poland | 2023 |
4 | D. Słyś; A. Stec | Financial and Social Factors Influencing the Use of Unconventional Water Systems in Single-Family Houses in Eight European Countries | 2022 |
5 | A. Mazur; D. Słyś; A. Stec | Poziomy prysznicowy wymiennik ciepła | 2020 |
6 | A. Stec | Sustainable water management in buildings: case studies from Europe | 2020 |
7 | D. Słyś; A. Stec | Centralized or Decentralized Rainwater Harvesting Systems: A Case Study | 2020 |
8 | G. Hudáková; A. Stec; M. Zelenakova | Rainwater Infiltration in Urban Areas | 2020 |
9 | A. Mazur; A. Stec | An Analysis of Eco-Technology Allowing Water and Energy Saving in an Environmentally Friendly House—A Case Study from Poland | 2019 |
10 | A. Stec; M. Zelenakova | An Analysis of the Effectiveness of Two Rainwater Harvesting Systems Located in Central Eastern Europe | 2019 |
11 | D. Słyś; A. Stec | Zielone dachy i ściany. Projektowanie, wykonastwo, użytkowanie | 2019 |
12 | J. Dziopak; B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec | Hydrological and financial model of rainwater harvesting system | 2019 |