Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła energii, Ciepłownictwo i klimatyzacja, Infrastruktura i gospodarka wodna, Ochrona i zarządzanie środowiskiem , Zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, Zintegrowane technologie w ochronie wód
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ciepłownictwa i Klimatyzacji
Kod zajęć: 5778
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Alternatywne źródła energii
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P30 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Danuta Proszak-Miąsik
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Główny cel kształcenia: Sposoby i metody wykorzystania odnawialnej energii słońca
Ogólne informacje o zajęciach: Zapoznanie studenta z metodami wykorzystania energii słonecznej w inżynierii
1 | G.Wiśniewski S.Gołębiowski | Kolektory słoneczne. Energia słoneczna w mieszkalnictwie, hotelarstwie i drobnym przemyśle | Dom Wydawniczy MEDIUM. | |
2 | F. Wolańczyk | ak wykorzystać darowaną energię. O kolektorach słonecznych i ogniwach fotowoltaicznych | Wydawnictwo KaBe Krosno. | 2011 |
1 | W. Oszczak | Kolektory słoneczne i fotoogniwa w Twoim domu | WKŁ. | 2012 |
Wymagania formalne: Rejestracja studenta na 2 semestr studiów II stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: podstawowa wiedza z fizyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: brak
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi współdziałać i pracować w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna zasady konwersji energii słonecznej w inne formy energii, tj. cieplnej i elektrycznej; zna budowę urządzeń do konwersji energii słonecznej | wykład | kolokwium |
K_W11++ K_K03++ |
P7S_KK P7S_WG |
02 | potrafi zaproponować podstawowe metody akumulacji energii cieplnej i elektrycznej stosowanych w systemach przetwarzania energii słonecznej, obliczyć i zaprojektować prostą instalacje słoneczną | laboratorium | kolokwium |
K_U05+ K_U06++ K_K03+ |
P7S_KK P7S_UU P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1 | MEK01 | |
2 | TK02 | W2 | MEK01 | |
2 | TK03 | W3 | MEK01 | |
2 | TK04 | W4 | MEK01 | |
2 | TK05 | W5 | MEK01 | |
2 | TK06 | W6 | MEK01 | |
2 | TK07 | c | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | zaliczenie pisemne lub test w formie zdalnej |
Projekt/Seminarium | prezentacja, zaliczenie pisemne , oddanie sprawozdań z ćwiczeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa=60%ocena z projektów + 40% ocena z zaliczenia wykładów |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Olejarczuk; D. Proszak-Miąsik | Zapylenie powietrza pyłami zawieszonymi PM2.5 i PM10 dla miasta Rzeszowa | 2023 |
2 | B. Nycz; D. Proszak-Miąsik | Urządzenie do oczyszczania paneli słonecznych | 2023 |
3 | W. Jarecki; K. Nowak; D. Proszak-Miąsik | Selected Parameters of Oat Straw as an Alternative Energy Raw Material | 2022 |
4 | B. Kuliński; D. Proszak-Miąsik; E. Rybak-Wilusz | Management of solid biomass in medium power boiler plants | 2020 |
5 | D. Proszak-Miąsik; S. Rabczak | Analysis of Energy Yields from Selected Types of Photovoltaic Panels | 2020 |
6 | D. Proszak-Miąsik; S. Rabczak; E. Rybak-Wilusz | Ecological and financial effects of coal-fired boiler replacement with alternative fuels | 2020 |
7 | J. Darmochwał; J. Gargała; D. Proszak-Miąsik | Investment in solar collectors on the example of a city and commune Błażowa | 2020 |
8 | K. Nowak; D. Proszak-Miąsik | Ogrzewanie powierzchni zewnętrznych za pomocą pomp ciepła | 2020 |
9 | D. Proszak-Miąsik | Use of thermal imaging in construction | 2019 |
10 | D. Proszak-Miąsik; S. Rabczak | Ecological and financial aspects of gas boiler co-operation with alternative energy sources for multi-family buildings | 2019 |
11 | D. Proszak-Miąsik; S. Rabczak | Passive Cooling in the System of a Heat Pump with a Vertical Ground Collector | 2019 |
12 | D. Proszak-Miąsik; S. Rabczak | The use of forest waste in the energy sector | 2019 |
13 | K. Nowak; D. Proszak-Miąsik | Metody ograniczania niskiej emisji w zabudowie miejskiej | 2019 |
14 | K. Nowak; D. Proszak-Miąsik; S. Rabczak | Energy consumption in humidification process | 2019 |