Cykl kształcenia: 2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła energii, Ciepłownictwo i klimatyzacja, Infrastruktura i gospodarka wodna, Ochrona i zarządzanie środowiskiem , Zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, Zintegrowane technologie w ochronie wód
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Oczyszczania i Ochrony Wód
Kod zajęć: 5773
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Alternatywne źródła energii
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Agata Skwarczyńska-Wojsa
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 10.30-12.00 Wtorek 10.30-12.00
semestr 2: dr inż. Agata Skwarczyńska-Wojsa
semestr 2: dr inż. Agata Skwarczyńska
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy, realizowany w semestrze IX. Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta poziomu zaawansowania językowego na poziomie B2+ (nazewnictwo techniczne) w obszarze inżynierii środowiska.
Materiały dydaktyczne: Prezentacje multimedialne, kopie tekstów i ćwiczeń do uzupełniania podczas zajęć.
1 | Romaniuk E. | Reader Friendly Civil Engineering | SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków. | 2005 |
2 | Pearson Longman | Technical English | Longman. | 2008 |
3 | Sieńko E., Tałałaj I. | Green Matters - English for Environmental Engineering | Wydawnictwo Politechniki Białostockiej. | 2005 |
4 | Evans V., Dooley J., Rodgers K. | Environmental Engineering | Express Publishing. | 2013 |
1 | Sieńko E., Bramska H. | RUredE | Wydawnictwo Politechniki Białostockiej. | 2004 |
2 | Evans V., Dooley J., Rodgers K. | Environmental Engineering | Express Publishing. | 2013 |
Wymagania formalne: Ukończenie studiów I stopnia inżynierskich.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języko
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach i w grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Wiedza: Student nabywa wiedzę i dysponuje wystarczającą znajomością środków językowych w celu formułowania zrozumiałych opisów lub wypowiadania się na przeważającą część tematów ogólnych z uwzględnieniem niektórych złożonych struktur zdaniowych. Odznacza się odpowiednio wysokim stopniem poprawności gramatycznej. Komunikacji nie zakłócają sporadyczne błędy, co pozwala na aktywny udział w dyskusjach | Ćwiczenia | W trakcie pisemnych testów kontrolnych (kolokwia), aktywność oraz interakcja podczas zajęć. |
K_U03++ K_U18++ K_K04+++ |
P7S_KR P7S_UK |
02 | Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz skomplikowane rozważania pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany (np. w obszarze inżynierii środowiska). Jest w stanie pojmować znaczącą część wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących dot. inżynierii środowiska. Nie przejawia trudności w rozumieniu większości filmów np. przyrodniczych w standardowej odmianie języ | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_U18+ K_K04++ |
P7S_KR P7S_UK |
03 | Produkcja: Potrafi formułować logiczne, szczegółowe wypowiedzi na różne tematy w nawiązaniu do dziedzin, którymi się interesuje. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia na dany temat oraz podać argumenty za i przeciw w stosunku do ewentualnych rozwiązań. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_U02++ K_U03+++ |
P7S_UK |
04 | Czytanie: Czyta ze zrozumieniem teksty popularno-naukowe związane z problemami współczesnego świata (głównie w zakresie inżynierii środowiska), w których przedstawiane są określone stanowiska i poglądy. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. |
K_U03+++ K_U18++ |
P7S_UK |
05 | Interakcja: Potrafi komunikować się w sposób płynny i naturalny, umożliwiający prowadzenie bezpośrednich rozmów z rodzimymi użytkownikami języka. Jest w stanie czynnie uczestniczyć w dyskusjach na znane mu tematy, wyrażając swoje zdanie i podtrzymując swoją opinię. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_U02+ K_U03+ K_K04+++ |
P7S_KR P7S_UK |
06 | Pisanie: Potrafi pisać klarowne, szczegółowe teksty na dowolne tematy w obrębie swoich zainteresowań. Jest w stanie napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. | Ćwiczenia | W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. |
K_U02++ K_U18++ |
P7S_UK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
2 | TK02 | C02-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK03 | C06 | MEK01 MEK02 MEK06 | |
2 | TK04 | C07-C10 | MEK01 MEK06 | |
2 | TK05 | C11-C13 | MEK02 MEK03 MEK06 | |
2 | TK06 | C14 | MEK04 MEK05 | |
2 | TK07 | C15 | MEK01 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
10.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej 3.0 (średnia arytmetyczna z 3 pisemnych kolokwiów, /wszystkie oceny muszą być pozytywne min. 3.0/ przeprowadzonych podczas zajęć w trakcie semestru), obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin. dydaktycznych przewidzianych na semestr. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa to średnia ocen z trzech kolokwiów przeprowadzonych w formie pisemnej na w ramach wykładu w trakcie semestru (każde kolokwium zaliczone na ocenę pozytywną minimum 3,0 tj. powyżej 60% poprawności odpowiedzi) oraz obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin. dydaktycznych przewidzianych na semestr. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Puszkarewicz; A. Skwarczyńska-Wojsa | Removal of Acetaminophen from Aqueous Solutions in an Adsorption Process | 2024 |
2 | I. Skoczko; A. Skwarczyńska-Wojsa; E. Szatyłowicz | Adsorption equilibrium studies on the example of nitrate removal onto char produced from waste tires | 2024 |
3 | J. Czarnota; S. Gubernat; P. Koszelnik; A. Masłoń; A. Pękala; A. Skwarczyńska-Wojsa | Efficiency of phosphorus removal and recovery from wastewater using marl and travertine and their thermally treated forms | 2023 |
4 | A. Chacuk; Z. Modrzejewska; A. Puszkarewicz; A. Skwarczyńska-Wojsa | Sorption of calcium by chitosan hydrogel: Kinetics and equilibrium | 2022 |
5 | A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; A. Skwarczyńska-Wojsa; M. Zdeb | Optimization of Quantitative Analysis of Biofilm Cell from Pipe Materials | 2021 |
6 | A. Piech; A. Skwarczyńska-Wojsa; A. Wojton | Determination of germanium and other trace elements concentration in mineral waters of Low Beskid (Poland) used for crenotherapy | 2021 |
7 | D. Papciak; A. Skwarczyńska-Wojsa; J. Zamorska; M. Zdeb | Investigation of Microbiological Quality Changes of Roof-Harvested Rainwater Stored in the Tanks | 2021 |
8 | D. Binas; T. Douglas; W. Maniukiewicz; Z. Modrzejewska; A. Skwarczyńska-Wojsa | The mineralization effect on chitosan hydrogel structure containing collagen and alkaline phosphatase | 2019 |
9 | T. Douglas; A. Piech; A. Skwarczyńska-Wojsa; K. Trzyna | Dissolved organic carbon and biodegradable dissolved organic carbon determination in River water of the Strug basin | 2019 |