Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła energii, Ciepłownictwo i klimatyzacja, Infrastruktura i ekorozwój, Oczyszczanie ścieków i utylizacja odpadów, Uzadatnianie wód, Zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych
Kod zajęć: 5773
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2, 3 / C45 / 2 ECTS / Z,Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Tomasz Gajdek
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Izabela Kalandyk
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr Piotr Czerwiński
Imię i nazwisko koordynatora 4: mgr Małgorzata Kozłowska
Imię i nazwisko koordynatora 5: mgr Katarzyna Kurek
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego lub niemieckiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2+.
1 | Romaniuk E. | Reader Friendly Civil Engineering | SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków . | 2005 |
2 | Olejnik H. | Deutsch fuer technische Berufe-Texte mit Uebungen. | Wyd. Politechniki Gdańskiej. |
Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języko
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Wiedza: Student dysponuje wystarczającą znajomością środków językowych w celu formułowania zrozumiałych opisów lub wypowiadania się na przeważającą część tematów ogólnych z uwzględnieniem niektórych złożonych struktur zdaniowych. Odznacza się odpowiednio wysokim stopniem poprawności gramatycznej. Komunikacji nie zakłócają sporadyczne błędy, co pozwala na aktywny udział w dyskusjach formalnych. | Ćwiczenia | W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) |
K_U003++ K_U018++ K_K004++ |
T2A_U03++ T2A_U06++ T2A_K01++ |
02 | Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz skomplikowane rozważania pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Jest w stanie pojmować znaczącą część wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Nie przejawia trudności w rozumieniu większości filmów w standardowej odmianie języka. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_U002++ K_U018++ |
T2A_U02++ T2A_U06++ |
03 | Czytanie: Czyta ze zrozumieniem teksty publicystyczne związane z problemami współczesnego świata, w których przedstawiane są określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. |
K_U002++ K_U018++ |
T2A_U02++ T2A_U06++ |
04 | Interakcja: Potrafi komunikować się w sposób płynny i naturalny, umożliwiający prowadzenie bezpośrednich rozmów z rodzimymi użytkownikami języka. Jest w stanie czynnie uczestniczyć w dyskusjach na znane mu tematy, wyrażając swoje zdanie i podtrzymując swoją opinię. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. |
K_U002+++ K_U003+ K_U018+ K_K004+ |
T2A_U02++ T2A_U03+ T2A_U06+ T2A_K01+ |
05 | Produkcja: Potrafi formułować logiczne, szczegółowe wypowiedzi na różne tematy w nawiązaniu do dziedzin, którymi się interesuje. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia na dany temat oraz podać argumenty za i przeciw w stosunku do ewentualnych rozwiązań. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_U002++ K_U003+++ K_U018+ |
T2A_U02++ T2A_U03++ T2A_U06+ |
06 | Pisanie: Potrafi pisać klarowne, szczegółowe teksty na dowolne tematy w obrębie swoich zainteresowań. Jest w stanie napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy w oparciu o istotne dla niego doświadczenia. | Ćwiczenia | W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. |
K_U002++ K_U003+++ K_U018++ K_K004+ |
T2A_U02++ T2A_U03+++ T2A_U06++ T2A_K01+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK02 | - | MEK01 MEK03 MEK04 | |
2 | TK03 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK04 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK05 | - | MEK01 MEK03 MEK05 MEK06 | |
2 | TK06 | - | MEK01 MEK03 MEK06 | |
2 | TK07 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK08 | - | MEK01 MEK04 MEK05 MEK06 | |
2 | TK09 | - | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
2 | TK10 | - | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK11 | - | MEK01 MEK03 | |
2 | TK12 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK13 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK01 | - | MEK01 MEK03 | |
3 | TK02 | - | MEK01 MEK02 MEK06 | |
3 | TK03 | - | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK04 | - | MEK02 MEK03 | |
3 | TK05 | - | MEK02 MEK06 | |
3 | TK06 | - | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK07 | - | MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK08 | - | MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK09 | - | MEK02 MEK04 | |
3 | TK10 | - | MEK02 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | |||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie