logo
Karta przedmiotu
logo

System logistyczny obsługi zamówień

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki

Kod zajęć: 5254

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Logistyka dystrybucji i handlu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W18 C12 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Marcin Kłak

Terminy konsultacji koordynatora: Informacja na stronie domowej pracownika: https://mk.v.prz.edu.pl

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Znajomość podstawowych pojęć i problemów z zakresu obsługi zamówień oraz umiejętność interpretacji procesów logistycznej obsługi klienta

Ogólne informacje o zajęciach: Wiedza z zakresu logistycznego systemu obsługi zamówień

Materiały dydaktyczne: Prezentacja multimedialna. Materiały i wytyczne przygotowane przez prowadzącego.

Inne: Czasopisma naukowe z obszaru logistyki, np. "Logistyka", "Logistyka i transport", "LogForum"

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z. Logistyka w przedsiębiorstwie PWE, Warszawa. 2012
2 Kempny D. Logistyczna obsługa klienta PWE, Warszawa. 2001
3 M. Christopher, H. Peck Logistyka marketingowa Wydawnictwo PWE, Warszawa . 2005
4 Paul R. Murphy, Donald F. Wood Nowoczesna logistyka Helion, Gliwice . 2011
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Krawczyk S. Zarządzanie procesami logistycznymi PWE, Warszawa. 2001
2 D. Kempny Obsługa logistyczna Wydaw. Akad. Ekonom. im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice . 2008
3 red. nauk. Stanisław Krawczyk Logistyka : teoria i praktyka T.1 i T.2 Difin, Warszawa . 2011
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kempny D. Logistyczna obsługa klienta PWE, Warszawa. 2001
2 W. Szczepankiewicz Funkcjonowanie sektora handlu w łańcuchach dostaw Difin, Warszawa . 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna podstawowe pojęcia z zakresu logistyki, ekonomii i zarządzania

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi obsługiwać program pakietu Microsoft Office (w tym Word, Power Point, Excel) oraz posiada umiejętności rozumienia i analizowania zdarzeń logistycznych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest zdolny do pracy zespołowej i samodzielnego uzupełniania wiedzy oraz potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna mierniki i wskaźniki oceny systemów logistycznych obsługi zamówień i klienta (np. terminość, jakość, elastyczność, itp.) wykład egzamin cz. pisemna K_W05+
P7S_WG
02 Potrafi identyfikować elementy przedtransakcyjne, transakcyjne i potransakcyjne obsługi zamówień i klienta oraz rozróżnia elementy marketingowe i logistyczne w obsłudze zamówień i klienta. wykład, ćwiczenia problemowe, dyskusja egzamin cz. pisemna, praca ćwiczeniowa, obserwacja wykonawstwa, referat ustny, prezentacja pracy ćwiczeniowej K_U02++
P7S_UW
03 Rozumie rolę i znaczenie cykl zarządzania zamówieniami (przekazanie zamówienia, przetwarzanie zamówienia, przygotowywanie dóbr do wysyłki, dostawa zamówionych dóbr) w systemie obsługi klienta wykład, ćwiczenia problemowe, dyskusja egzamin cz. pisemna, praca ćwiczeniowa, obserwacja wykonawstwa, referat ustny, prezentacja pracy ćwiczeniowej K_U08+
P7S_UW
04 Zna współczesne formy systemów logistycznych obsługi zamówień oraz elementy polityki i koszty obsługi klienta wykład, ćwiczenia problemowe, dyskusja egzamin cz. pisemna, praca ćwiczeniowa, obserwacja wykonawstwa, referat ustny, prezentacja pracy ćwiczeniowej K_W08++
P7S_WG
P7S_WK
05 Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania oraz jest przygotowany do realizacji prac ćwiczeniowych we współpracy z innymi (praca w grupie). ćwiczenia problemowe, praca ćwiczeniowa, studium przypadku obserwacja wykonawstwa, prezentacja pracy ćwiczeniowej K_K02+++
K_K03+
P7S_KO
P7S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Przedstawienie warunków zaliczenia i treści modułu. Wprowadzenie do przedmiotu. W01, C01 MEK03
3 TK02 Podstawowe pojęcia i definicje. System obsługi zamówień i klienta. Elementy marketingowe i logistyczne obsługi zamówień i klienta. Elementy przedtransakcyjne, transakcyjne i potransakcyjne obsługi zamówień i klienta. W02-W03, C02-C03 MEK02 MEK03
3 TK03 Zarządzanie popytem i zamówieniami. Cykl zarządzania zamówieniami (przekazanie zamówienia, przetwarzanie zamówienia, przygotowywanie dóbr do wysyłki, dostawa zamówionych dóbr). W04-W05, C04 MEK02 MEK05
3 TK04 Polityka obsługi klienta w systemach logistycznych obsługi zamówień. W06-W07, C05 MEK04 MEK05
3 TK05 Skracanie cyklu zamówienia i jego przeprojektowywanie. W08-W09, C06 MEK04 MEK05
3 TK06 Strategie i zarządzanie logistyczną obsługą zamówień i klienta. W10-W11, C07 MEK01 MEK05
3 TK07 Mierniki i wskaźniki oceny systemów logistycznych obsługi zamówień i klienta. W12-W13, C08 MEK02 MEK04 MEK05
3 TK08 Koszty logistycznej obsługi zamówień i klienta. W14-W15, C09 MEK03 MEK04
3 TK09 Systemy logistyczne obsługi zamówień w systemie sprzedaży. W16, C10 MEK04 MEK05
3 TK10 Współczesne formy systemów logistycznych obsługi zamówień i klienta. W17, C11 MEK03 MEK04
3 TK11 Podsumowanie zajęć wykładowych. Podsumowanie zajęć ćwiczeniowych. W18, C12 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 4.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 16.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 0.50 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 0.50 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 16.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Egzamin pisemny
Ćwiczenia/Lektorat Warunkiem zaliczenia zajęć przez studenta jest obecność na zajęciach (zgodnie z regulaminem studiów PRz), uzyskanie pozytywnej oceny z opracowanej pracy ćwiczeniowej i jej omówieniu (prezentacji) oraz aktywność i uczestnictwo w dyskusjach.
Ocena końcowa Średnia ocen: z wykładu i ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Wymagania.pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
Wymagania.pdf

Inne
Wymagania.pdf

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Bała; A. Biały; M. Kłak ITS narzędziem do uzyskania innowacyjnego systemu transportowego 2023
2 K. Budnik; M. Kłak Ekoprojektowanie opakowań na żywność w świetle badań preferencji konsumentów i analiza cyklu życia na przykładzie opakowania na jogurt 2023
3 M. Kłak Optimization of Waste Management on The Basis of Research in the \'PIKRES\' Manufacturing Company 2023
4 M. Kłak The Impact of Brexit on The Frequency of Road Transport to and from The UK Based on Research in A Transport Company 2023
5 M. Kłak; D. Madej; M. Woźniakowski; W. Zadworny Wpływ Brexit’u na częstotliwość transportu drogowego do i z Wielkiej Brytanii na podstawie badań w przedsiębiorstwie Euro24 2023
6 M. Kłak; G. Rojek; M. Woźniakowski; W. Zadworny Transport ciężarowy w krajowej wymianie towarowej w świetle badań własnych 2023
7 M. Kłak; J. Materna; M. Woźniakowski; W. Zadworny Optymalizacja gospodarki odpadami na podstawie badań w przedsiębiorstwie produkcyjnym Gumres 2023
8 M. Kłak; J. Sułuja Prognoza wyników działalności polskich przewoźników transportu drogowego na lata 2022-2024 2023
9 M. Kłak; K. Różycka; M. Woźniakowski; W. Zadworny Transport lotniczy cargo w Polsce w świetle badań własnych 2023
10 M. Kłak; M. Woźniakowski; W. Zadworny Import ropy naftowej i gazu ziemnego do Polski drogą morską w świetle badań własnych 2023
11 M. Kłak; Ł. Rusin; M. Woźniakowski; W. Zadworny Przewóz pasażerów transportem lotniczym w Polsce w świetle badań własnych 2023
12 M. Kłak Wspólnoty praktyków jako styl życia pracowników współczesnych organizacji 2022
13 M. Kłak; M. Woźniakowski Evolution of The Omnichannel Concept in DIY Retail Chains 2022
14 G. Jasiczek; M. Kłak Zastosowanie robotów w procesach logistycznych 2021
15 J. Bała; A. Biały; M. Kłak Wyzwania i innowacyjne rozwiązania w systemach transportowych logistyki miejskiej 2021
16 M. Kłak Conceptual principles of learning organization 2021
17 M. Kłak Knowledge Management in The Association of The Aviation Industry Entrepreneurs Group \"Aviation Valley\" 2021
18 M. Kłak Koncepcja organizacji uczącej się 2021
19 M. Kłak; J. Sułuja Innowacyjne rozwiązania w logistyce 2021
20 M. Kłak; M. Magniszewski Organizacja ucząca się jako nowoczesna forma funkcjonowania współczesnego przedsiebiorstwa 2021
21 M. Kłak; M. Magniszewski Przedsiębiorstwo uczące się jako przykład świadomej organizacji 2021
22 M. Kłak; N. Świątek Transformacja logistyki wojskowej 2021
23 M. Kłak; W. Orłowska; E. Siembab Innowacje i automatyzacja w logistyce transportu 2021
24 P. Bednarska; M. Kłak Zarządzanie zapasami według stałego okresu zamawiania 2021
25 D. Kłak; M. Kłak; W. Zadworny Model organizacji wirtualnej w gospodarce opartej na wiedzy 2020
26 M. Kłak; W. Zadworny Charakterystyka i obszary zastosowań chmur obliczeniowych Cloud Computing w nowoczesnym modelowaniu biznesu 2019