Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Metod Ilościowych
Kod zajęć: 5246
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1. Zarządzanie transportem w logistyce
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C9 P9 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Mirosław Śmieszek
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest zapoznanie z nowoczesnymi technologiami transportowymi oraz poznanie obszarów zastosowań tych technologi, a także określenie potencjalnych korzyści dla środowiska i gospodarki wynikających z ich zastosowania.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obowiązkowy dla specjalności Specjalność 1. Zarządzanie transportem w logistyce
1 | Towpik Kazimierz | Koleje dużych prędkości : infrastruktura drogi kolejowej | Oficyna wydawnicza Politechniki Warszwskiej. | 2012 |
2 | Jacyna Marianna | Transport intermodalny : projektowanie terminali przeładunkowych | PWN. | 2017 |
3 | Choromański Włodzimierz | Ekomobilność T. 1, Innowacyjne i ekologiczne środki transportu | Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. | 2015 |
4 | Mindura Leszek | Technologie transportowe | Wydaw.Nauk.Instyt.Technol.Eksploatacji. | 2014 |
1 | Jacyna Marianna | Transport intermodalny : projektowanie terminali przeładunkowyc | PWN. | 2017 |
Wymagania formalne: zgodnie z regulaminem PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna zagadnienia związane z infrastrukturą transportową i podstawowe środki transportu
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność z zakresu obsługi komputera i potrafi wykorzystywać bazy danych dotyczących rozważanych zagadnień związanych z przedmiotem
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest zdolny do samodzielnego uzupełniania wiedzy. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna zasady funkcjonowania transportu intermodalnego i korzyści wynikające z jego stosowania | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W01+++ K_U08+++ K_K02+++ |
P7S_KO P7S_UW P7S_WG |
02 | Zna zasady funkcjonowania kolei dużych prędkości | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, zaliczenie cz. pisemna |
K_W07+++ K_U02+++ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | Rozumie istotę i zasady działania bezzałogowych środków transportu | wykład | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_U01+++ K_U02+++ |
P7S_UW |
04 | Rozumie istotę i zna zasady funkcjonowania środków transportu o napędzie hybrydowym.i zeroemisyjnym | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_U01+++ K_K04+++ |
P7S_KR P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-03 | MEK02 | |
3 | TK02 | W04-07 | MEK01 | |
3 | TK03 | W08-11 | MEK04 | |
3 | TK04 | W12-15, P01-05 | MEK03 | |
3 | TK05 | C01-03 | MEK02 | |
3 | TK06 | C04-06, P06-09 | MEK01 | |
3 | TK07 | C07-09 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
2.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
6.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | N. Kostian; L. Kryshtopa; S. Kryshtopa; N. Marchuk; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | Research of Energy Efficiency and Environmental Performance of Vehicle Power Plant Converted to Work on Alternative Fuels | 2024 |
2 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
3 | E. Klimov; N. Kostian; S. Kovbasenko; V. Mateichyk; A. Soltus; M. Śmieszek | Regularities of Changes in the Motion Resistance of Wheeled Vehicles along a Curvilinear Trajectory | 2023 |
4 | I. Gritsuk; N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek; V. Verbovskyi | Review of Methods for Evaluating the Energy Efficiency of Vehicles with Conventional and Alternative Power Plants | 2023 |
5 | N. Kostian; P. Mateichyk; M. Śmieszek | Coordination of optimisation targets at different levels of charging infrastructure development management | 2023 |
6 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Analysis of the time and number of stops during the operation of selected public bus line in Rzeszow | 2023 |
7 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Estimation of the Public Transport Operating Performance: Example of a Selected City Bus Route | 2023 |
8 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Evaluating Vehicle Energy Efficiency in Urban Transport Systems Based on Fuzzy Logic Models | 2023 |
9 | V. Chernenko; B. Ghita; I. Gritsuk; V. Mateichyk; O. Polishchukb; M. Śmieszek | Information system for monitoring of a ship power plant and prediction of technical condition | 2023 |
10 | V. Fedorov; A. Lavrov; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; V. Yanovskyi | Analysis of Traffic Noise Pollution Using Siemens Tecnomatix Plant Simulation | 2023 |
11 | V. Khrutba; N. Kostian; P. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | A Multi-Level Approach to the Target Development of the Electric Vehicle Charging Stations Network | 2023 |
12 | A. Koval ; V. Mateichyk; J. Mościszewski; V. Musiiko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Determination of Continuous Earthmoving Machinery Course Stability under the Conditions of Cyclic Lateral Loading | 2022 |
13 | J. Mościszewski; S. Sosida; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | Investigation of parameters of the fuel supply system of the spark ignition engine using alcohol fuels | 2022 |
14 | N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek | Evaluation of transport system configuration by efficiency indicators | 2022 |
15 | M. Bulgakov; I. Gritsuk; V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information system for remote monitoring the vehicle operational efficiency | 2021 |
16 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; V. Mateichyk; M. Śmieszek; G. Weigang | The Impact of the Pandemic on Vehicle Traffic and Roadside Environmental Pollution: Rzeszow City as a Case Study | 2021 |
17 | N. Kostian; M. Śmieszek | До визначення продуктивності та енергоефективності транспортних засобів в умовах міської мобільності | 2021 |
18 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Determination of the Model Basis for Assessing the Vehicle Energy Efficiency in Urban Traffic | 2021 |
19 | V. Mateichyk; M. Śmieszek | Determining the fuel consumption of a public city urban traffic | 2021 |
20 | V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Modeling the vehicle operational efficiency in the \"Vehicle - Infrastructure\" system | 2021 |
21 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Bicycle transport within selected Polish and European Union cities | 2020 |
22 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Measurement of Wheel Radius in an Automated Guided Vehicle | 2020 |
23 | N. Goridko; I. Gritsuk; V. Mateichyk; M. Saga; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information and analytical system to monitor operating processes and environmental performance of vehicle propulsion systems | 2020 |
24 | R. Artemenko; I. Gritsuk ; A. Koval ; V. Mateichyk; I. Sadovnyk; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | The System for Adding Hydrogen-containing Gas to the Air Charge of the Spark Ignition Engine Using a Thermoelectric Generator | 2020 |
25 | V. Cherniavskyi; A. Golovan; N. Rudnichenko; Z. Sagova; M. Śmieszek; M. Volodarets; V. Vychuzhanin | Analysis and structuring diagnostic large volume data of technical condition of complex equipment in transport | 2020 |
26 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Comparison of the Level of Robotisation in Poland and Selected Countries, including Social and Economic Factors | 2019 |
27 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Rzeszow as a City Taking Steps Towards Developing Sustainable Public Transport | 2019 |
28 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | The impact of load on the wheel rolling radius and slip in a small mobile platform | 2019 |