logo
Karta przedmiotu
logo

Targi i wystawy gospodarcze

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 5241

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W9 C9 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek

Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 17.30-18.30 Teams środa 14.00-15.00 Teams

semestr 3: dr Joanna Wiażewicz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest wyjaśnienie istoty współczesnych targów oraz wystaw gospodarczych, jak również wykształcenie umiejętności zaplanowania i przeprowadzenia wszystkich etapów procesu przygotowania i realizacji wystąpienia targowego

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 4 semestru.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 M. Gębarowski Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej Wyd. Regan Press, Gdańsk . 2010
2 B. Siskind Marketing wystawienniczy Wyd. Wolters Kluwer Polska, Kraków . 2006
3 H. Mruk, A. Kuca Marketing targowy. Vademcum wystawcy Wyd. Polska Korporacja Targowa, Poznań . 2006
4 J. Kisiała, R. Jurczak Poradnik wystawcy czyli 101 wskazówek dla organizatora : stanowiska konferencyjnego, stoiska targowego, stanowiska degustacji Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków . 1997
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 M.Gębarowski Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej Wyd.Regan Press, Gdańsk. 2010
2 B.Siskind Marketing wystawienniczy Wyd.Wolters Kluwer, Kraków . 2006
3 H.Mruk, A.Kuca Marketing targowy.Vademecum wystawcy Wyd.Polska Korporacja Targowa, Poznań. 2006
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Leicher R. Jak wystawiać i sprzedawać na targach Agencja Wydaw."Placet", Warszawa. 1996
2 Drab A. Marketing wystawienniczy czyli jak odnieść sukces na targach Business Press, Warszawa . 1995
3 A.Proszowska [dok.elekt.] Instrumentarium marketingowe organizatora targów gospodarczych w procesie oddziaływania na zachowania wystawców - studium przypadku Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 39, T.2, s.313-326 . 2015

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie istotę współczesnych targów i wystaw gospodarczych oraz ich znaczenia dla kreowania wymiany handlowej wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja K_W01+
P7S_WG
02 Umie wdrożyć w praktyce wszystkie etapy procesu przygotowania i realizacji wystąpienia targowego wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie pisemne z wykładów, prezentacja projektu K_W08+
K_K01++
K_K02++
P7S_KK
P7S_KO
P7S_WG
P7S_WK
03 Potrafi identyfikować błędy popełniane przez wystawców wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja K_W08+
K_U06++
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
04 Zna podmioty (organizacje) funkcjonujące na rynku targowym (w wymiarze międzynarodowym oraz krajowym) wykład/wykład multimedialny zaliczenie pisemne z wykładów K_W08+
P7S_WG
P7S_WK
05 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowania wystąpienia targowego ćwiczenia/projekt zespołowy prezentacja projektu K_U06+
K_U10+++
P7S_UO
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Ogólne pojęcie targów i wystaw, ich typologia oraz funkcje W01 MEK01
3 TK02 Targi krajowe oraz zagraniczne w ujęciu historycznym W01 MEK01
3 TK03 Targi i wystawy gospodarcze w systemie komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa W01 MEK01
3 TK04 Zarządzanie udziałem w targach. Planowanie udziału w targach W02, C01 MEK01 MEK02
3 TK05 Kryteria wyboru imprezy targowej oraz określenie celów uczestnictwa W03, C02 MEK02
3 TK06 Konstruowanie budżetu uczestnictwa w targach W04, C03 MEK02
3 TK07 Organizowanie przestrzeni wystawienniczej oraz projektowanie stoiska W05,W06, C04, C05 MEK02
3 TK08 Dobór i szkolenie personelu W07, C06 MEK02
3 TK09 Przygotowanie materiałów promocyjnych W07, C06 MEK02
3 TK10 Praca stoiska podczas targów W08, C07 MEK02
3 TK11 Ocena skuteczności oraz podtrzymywanie kontaktów po targach W08, C07 MEK02
3 TK12 Błędy popełniane przez wystawców w ramach aranżacji stoiska oraz obsługi zwiedzających W08, C07 MEK03
3 TK13 Targi a Internet i „nowe media” W08 MEK01
3 TK14 Zaliczenie przedmiotu W09, C08, C09 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 1.00 godz./sem.
Inne: 7.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena z zaliczenia pisemnego z wykładów
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z wykonanego projektu zespołowego i innych aktywności
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich form zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 W. Kuźniar; L. Witek Green Purchase Behaviour Gap: The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers 2024
2 A. Andrejovska; A. Korombel; W. Kuźniar; L. Witek Green marketing: perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions: the emerging market perspectiv 2023
3 G. Kędzia; I. Staniec; L. Witek Towards sustainable purchase: the effect of social responsibility, innovativeness and knowledge of natural cosmetics purchasing consumers’ intentions 2023
4 K. Chudy-Laskowska; B. Kusz; D. Kusz; P. Ostyńska; A. Walenia; L. Witek The Effect of COVID-19 on Food Consumers’ Channel Purchasing Behaviors: An Empirical Study from Poland 2023
5 L. Witek Ekoetykietowanie i jego rola w rozwoju zachowań nabywczych na rynku produktów ekologicznych 2021
6 L. Witek Niespójność między postawami a zachowaniem nabywców na rynku produktów ekologicznych 2021
7 L. Witek Winiarstwo organiczne 2021
8 W. Kuźniar; L. Witek Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market 2021
9 W. Kuźniar; T. Surmacz; B. Wierzbiński; L. Witek The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers 2021
10 L. Witek Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase 2020
11 K. Szalonka; L. Witek Ocena satysfakcji pracowników handlu detalicznego w kontekście koncepcji Work-Life Balance 2019
12 L. Witek Attitude-Behaviour Gap Among Polish Consumers Regarding Green Purchases 2019
13 L. Witek Zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych: determinanty, model i implikacje dla marketingu 2019