Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 5201
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W12 C12 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Leszek Woźniak
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Kud
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr inż. Ewa Lipińska
Terminy konsultacji koordynatora: w dni zajęć ze studentami
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z metodami zagospodarowywania podstawowych grup odpadów. Wskazanie zasadniczych strategii w gospodarce odpadowej. Zapoznanie z uwarunkowaniami prawnymi gospodarki odpadowej w Polsce i Unii Europejskiej.
Ogólne informacje o zajęciach: Student zdobywa wiedzę i umiejętności dotyczące oceny możliwości zagospodarowania różnego rodzaju odpadów, wskazania możliwości ograniczenia ilości odpadów względnie wskazania technologii bezodpadowych. Zapoznaje się z uwarunkowaniami prawnymi w zakresie gospodarki odpadami.
1 | Zabawa Sergiusz (red.) | Zarządzanie gospodarką odpadami: nowe regulacje. | Wydawnictwo PZITS Poznań. | 2014 |
2 | Hoppe Grzegorz | Strategia wyboru technologii przetwarzania odpadów komunalnych | Wydawnictwo Uniwer. Ekonom. Poznań. | 2012 |
1 | Rosik-Dulewska Czesława | Podstawy gospodarki odpadami | Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa. | 2012 |
2 | Teodorowicz Hanna | Gospodarka odpadami w przedsiębiorstwie - praktyczny poradnik | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa. | 2013 |
1 | Czasopismo | Logistyka Odzysku | Kwartalnik. |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na Politechnice Rzeszowskiej. . Rejestracja studenta na semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza dotycząca wpływu otoczenia na organizację. Znajomość roli przywództwa w zarządzaniu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować podstawowe instytucje tworzące otoczenie organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi współdziałać w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podział odpadów, sposoby postępowania i zagospodarowywania poszczególnych grup odpadów. Zna ekonomiczne, społeczne i ekologiczne aspekty recyklingu. Potrafi krytycznie ocenić determinanty gospodarki odpadami. | wykład, ćwiczenia problemowe | test pisemny |
K_W01+ K_K03+ |
P6S_KO P6S_WK |
02 | Student potrafi posługiwać się podstawowymi aktami prawnymi i normatywnymi z zakresu gospodarki odpadami. | ćwiczenia problemowe | test pisemny |
K_U08+ K_K03+ |
P6S_KO P6S_UW |
03 | Potrafi dokonać oceny oraz zaprojektować proste rozwiązania techniczne oraz systemy związane z gospodarką odpadami | ćwiczenia problemowe | test pisemny |
K_W08+ K_U03+ K_K02+ |
P6S_KR P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, W02, W03, W04, W05, C01, C02, C03, C04, C05 | MEK01 | |
3 | TK02 | W06, W07, W08, W09, W10, C06, C07, C08, C09,C10 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK03 | W11, W12, W13, W14, W15, C11, C12, C13, C14, C15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
45.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
1.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Obecność i aktywność. |
Ćwiczenia/Lektorat | Obecność i aktywność na zajęciach, wykonanie zadania i jego prezentacja. |
Ocena końcowa | Napisanie i zaliczenie testu pisemnego ujmującego treści z wykładów i ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
zprz.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Badora; K. Krukowski; K. Kud; J. Mioduszewski; R. Przygodzka; M. Woźniak | Odnawialne źródła energii w rolnictwie Polski Wschodniej - uwarunkowania rozwoju | 2023 |
2 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Expectations of the Inhabitants of South-Eastern Poland Regarding the Energy Market, in the Context of the COVID-19 Crisis | 2023 |
3 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Electricity Production and Consumption Perspectives in the Opinion of the Youth of South-Eastern Poland | 2022 |
4 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Renewable Energy Sources as the Future of the Energy Sector and Climate in Poland—Truth or Myth in the Opinion of the Society | 2022 |
5 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Consumer Attitudes as Part of Lifestyle in the COVID-19 Emergency | 2022 |
6 | E. Lipińska | Zarys teorii państwa jako organizacji bezpiecznej ekologicznie w badaniach empirycznych | 2022 |
7 | K. Kud; M. Woźniak | Food shopping preferences in the context of logistic chains of food supplies on the example of consumers from the Podkarpackie voivodeship | 2022 |
8 | K. Kud; M. Woźniak | Rural Electricity Consumption: Reality and Prospects in the Opinion of the Inhabitants of Podkarpackie and Lubelskie Voivodships | 2022 |
9 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Impact of the Energy Sector on the Quality of the Environment in the Opinion of Energy Consumers from Southeastern Poland | 2021 |
10 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Nuclear Energy Perception and Ecological Attitudes | 2021 |
11 | E. Lipińska | Koncepcja ekozarządzania miastami w kontekście zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej | 2021 |
12 | E. Lipińska | Zarządzanie bezpieczeństwem ekologicznym miast i regionów w kontekście pandemii COVID-19 | 2021 |
13 | G. Woźniak; L. Woźniak | Eco-innovations as a factor of sustainable development of agriculture and food processing | 2021 |
14 | J. Johnson; K. Kud | Shaping institutional and legal order and spatial order of river valleys as eco-innovative determinants of sustainable development | 2021 |
15 | L. Woźniak | Eco-innovation management as an instrument of sustainable development | 2021 |
16 | L. Woźniak | Współczesne zagrożenia życia lub jakości życia na Ziemi. Suwerenność i bezpieczeństwo żywnościowe | 2021 |
17 | A. Badora; K. Kud | Biomass of natural floodplains as an eco-innovative element of civic energy in the context of social perception of prosumer | 2020 |
18 | A. Badora; M. Celińska; O. Drążek; E. Klimkiewicz; K. Kud; D. Majewska; A. Pasek; A. Snopek | Nowe style konsumpcji | 2020 |
19 | K. Kud | Postawy studentów województwa podkarpackiego wpływające na gospodarkę odpadami komunalnymi | 2020 |
20 | A. Badora; L. Woźniak | Produkty nowej generacji. Wybrane zagadnienia | 2019 |
21 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Biogospodarka wspomagająca ekoinnowacje | 2019 |
22 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Gospodarka obiegu zamkniętego wspomagająca ekoinnowacje | 2019 |
23 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Inteligentne miasta wspomagające ekoinnowacje | 2019 |
24 | A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak | Nowoczesne koncepcje zarządzania wspomagające ekoinnowacje | 2019 |
25 | E. Lipińska | Odpowiedzialność państwa za środowisko naturalne i społeczne w kontekście teorii internalizacji kosztów zewnętrznych | 2019 |
26 | E. Lipińska | Zbigniew Rykiel i przestrzeń społeczna | 2019 |
27 | E. Lipińska | Zbigniew Rykiel jako człowiek | 2019 |
28 | J. Brzoskowska-Czerepiuk; K. Dziedzic; E. Woźniak; L. Woźniak | Inteligentna specjalizacja wspomagająca ekoinnowacje | 2019 |
29 | K. Kud | Consumers\' perception of eco-innovation in food supply chain logistics as a factor shaping food product quality | 2019 |
30 | K. Kud | Estetyczne i praktyczne walory łąk łęgowych doliny Sanu jako realizacja dobra publicznego | 2019 |
31 | K. Kud | Percepcja barier rozwoju elektromobilności w kontekście postaw ekologicznych mieszkańców województwa podkarpackiego | 2019 |
32 | K. Kud | Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w terenach zalewowych jako innowacyjny element logistyki kryzysowej | 2019 |