Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 5183
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Zarządzanie procesami logistycznymi
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W18 C12 P12 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Kud
semestr 6: dr inż. Ewa Lipińska
Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie gospodarki odpadami.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przygotowuje studenta do realizacji zadań w przedsiębiorstwach na stanowisku odpowiedzialnym za gospodarkę odpadami oraz kształci w zakresie projektowania systemu logistyki zwrotnej.
Materiały dydaktyczne: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/ByKeyword.xsp?key=odpady
Inne: https://ec.europa.eu/eurostat
1 | Bendkowski J. | Logistyka odpadów T.1 Procesy logistyczne w gospodarce odpadami | Wydaw.Politech.Sl., Gliwice.. | 2002 |
2 | Bendkowski J. | Logistyka odpadów T.2 Obiekty gospodarki odpadami | Wydaw.Politech.Sl., Gliwice .. | 2004 |
3 | Rosik-Dulewska Cz. | Podstawy gospodarki odpadami | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2016. |
1 | Merkisz-Guranowska A. | Aspekty rozwoju recyklingu w Polsce | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Poznań-Radom.. | 2005 |
2 | Zabawa S. (red.), | Zarządzanie gospodarką odpadami: zagadnienia prawne i techniczne, | Polskie Zrzeszenie Inżynierów i Techników Sanitarnych Oddział Wielkopolski, Poznań. | 2016. |
3 | Tałałaj I. A. | Gospodarowanie odpadami komunalnymi: wybrane zagadnienia | Wydaw.Politech.Białost., Białystok.. | 2008 |
1 | Hanna Teodorowicz | Gospodarka odpadami w przedsiębiorstwie – praktyczny poradnik | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczośc http://poig.parp.gov.pl/files/74/81/626/18649.pdf. | 2013 |
2 | Aktualne akty prawne dot. zagadnień modułu. | http://isap.sejm.gov.pl/. |
Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotu zarządzanie
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza dotycząca wpływu otoczenia na organizację. Znajomość roli przywództwa w zarządzaniu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować podstawowe instytucje tworzące otoczenie organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi współdziałać w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna zależności pomiędzy koncepcją zrównoważonego rozwoju a modelami gospodarki odpadami | wykład | test pisemny |
K_W02++ K_W05++ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | Zna modelowe systemy gospodarki odpadami | wykład | test pisemny |
K_W02++ K_W05+++ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | Zna wymagania prawne oraz obowiązki przedsiębiorców dotyczące gospodarki odpadami | ćwiczenia problemowe | test pisemny, zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja w czasie zajęć. |
K_K01++ K_K03++ |
P6S_KK P6S_KO |
04 | Potrafi ocenić i zaprojektować elementy systemu gospodarki odpadami. | projekt zespołowy, projekt indywidualny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu |
K_W05++ K_U03+++ K_U06+++ |
P6S_UW P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-W03 | MEK01 | |
6 | TK02 | W04,W05 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK03 | W06-W10 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK04 | W11-W12 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK05 | W13 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK06 | W14-W18 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK07 | C02-C04 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK08 | C05-C08 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
6 | TK09 | C09-C12 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
6 | TK10 | C01, C12, P1, P12 | MEK01 | |
6 | TK11 | P01, P02 | MEK01 MEK04 | |
6 | TK12 | P03 - P10 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
6 | TK13 | P11, P12 | MEK01 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 37.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
4.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
4.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Podstawą uzyskania oceny z wykładów jest udział w nich oraz pozytywne zaliczenie testu zaliczeniowego. |
Ćwiczenia/Lektorat | Podstawą uzyskania oceny z ćwiczeń jest zespołowe opracowanie zagadnienia, aktywny udział w zajęciach i zaliczenie kolokwium pisemnego. |
Projekt/Seminarium | Podstawą uzyskania oceny jest opracowanie i przedstawienie zrealizowanego projektu oraz zaliczenie kolokwium. |
Ocena końcowa | Podstawą uzyskania oceny końcowej jest zaliczenie wykładów, ćwiczeń i projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Badora; K. Krukowski; K. Kud; J. Mioduszewski; R. Przygodzka; M. Woźniak | Odnawialne źródła energii w rolnictwie Polski Wschodniej - uwarunkowania rozwoju | 2023 |
2 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Expectations of the Inhabitants of South-Eastern Poland Regarding the Energy Market, in the Context of the COVID-19 Crisis | 2023 |
3 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Electricity Production and Consumption Perspectives in the Opinion of the Youth of South-Eastern Poland | 2022 |
4 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Renewable Energy Sources as the Future of the Energy Sector and Climate in Poland—Truth or Myth in the Opinion of the Society | 2022 |
5 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Consumer Attitudes as Part of Lifestyle in the COVID-19 Emergency | 2022 |
6 | K. Kud; M. Woźniak | Food shopping preferences in the context of logistic chains of food supplies on the example of consumers from the Podkarpackie voivodeship | 2022 |
7 | K. Kud; M. Woźniak | Rural Electricity Consumption: Reality and Prospects in the Opinion of the Inhabitants of Podkarpackie and Lubelskie Voivodships | 2022 |
8 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Impact of the Energy Sector on the Quality of the Environment in the Opinion of Energy Consumers from Southeastern Poland | 2021 |
9 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Nuclear Energy Perception and Ecological Attitudes | 2021 |
10 | J. Johnson; K. Kud | Shaping institutional and legal order and spatial order of river valleys as eco-innovative determinants of sustainable development | 2021 |
11 | A. Badora; K. Kud | Biomass of natural floodplains as an eco-innovative element of civic energy in the context of social perception of prosumer | 2020 |
12 | A. Badora; M. Celińska; O. Drążek; E. Klimkiewicz; K. Kud; D. Majewska; A. Pasek; A. Snopek | Nowe style konsumpcji | 2020 |
13 | K. Kud | Postawy studentów województwa podkarpackiego wpływające na gospodarkę odpadami komunalnymi | 2020 |
14 | K. Kud | Consumers\' perception of eco-innovation in food supply chain logistics as a factor shaping food product quality | 2019 |
15 | K. Kud | Estetyczne i praktyczne walory łąk łęgowych doliny Sanu jako realizacja dobra publicznego | 2019 |
16 | K. Kud | Percepcja barier rozwoju elektromobilności w kontekście postaw ekologicznych mieszkańców województwa podkarpackiego | 2019 |
17 | K. Kud | Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w terenach zalewowych jako innowacyjny element logistyki kryzysowej | 2019 |