Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu
Kod zajęć: 5182
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / L12 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Anna Gładysz
Terminy konsultacji koordynatora: https://annagladysz.v.prz.edu.pl/
semestr 1: dr inż. Dorota Borkowska
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie umiejętności wykorzystania zaawansowanych możliwości arkusza kalkulacyjnego.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia dotyczy zastosowania arkusza kalkulacyjnego do obliczeń inżynierskich, rozwiązywania zagadnień optymalizacyjnych i wizualizacji danych.
1 | K. Chojnacki, P. Wiśniewski | Excel dla zaawansowanych w pigułce: naucz się szybko korzystać ze złożonych funkcji | Wyd. Wiedza i Praktyka, Warszawa. | 2016 |
2 | K. Chojnacki | 40 najciekawszych funkcji w Excelu, które każdy powinien znać | Wyd. Wiedza i Praktyka, Warszawa. | 2016 |
3 | K. Chojnacki | Tabele i wykresy przestawne od A do Z: dynamiczna analiza dużych zbiorów danych | Wyd. Wiedza i Praktyka, Warszawa. | 2016 |
4 | P. MacFedries | Microsoft Excel 2010 PL: formuły i funkcje | Wyd. Helion, Gliwice. | 2011 |
5 | A. Jaronicki | ABC MS Office 2013 PL | Wyd. Helion, Gliwice. | 2013 |
6 | M. Alexander, J. Walkenbach | Analiza i prezentacja danych w Excel. Vademecum Walkenbacha | Wyd. Helion, Gliwice. | 2014 |
1 | W. Sikorski | Excel dla studentów | WITKOM (Salma Press), Warszawa. | 2016 |
2 | J. Walkenbach | Excel 2010 PL: najlepsze sztuczki i chwyty | Wyd. Helion, Gliwice. | 2011 |
3 | K. Masłowski | Excel 2013 PL: ćwiczenia zaawansowane | Wyd. Helion, Gliwice. | 2014 |
Wymagania formalne: Zgodne z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna interfejs programu Excel 2010/2013.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi wprowadzać dane, zaznaczać obiekty, formatować oraz tworzyć formuły z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Ma świadomość ciągłego doskonalenia się przez całe życie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi dobrać i wykorzystać podstawowe narzędzia informatyczne do pozyskiwania i przetwarzania danych na potrzeby rozwiązywania zadań inżynierskich | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, wejściówka, kolokwium praktyczne |
K_W02+ K_U01+ K_U02+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
02 | posiada wiedzę i umiejętności pozwalające rozwiązywać w Excelu złożone zadania uwzględniające potrzeby zarządzania logistycznego oraz wspomagające procesy logistyczne | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne, wejściówka |
K_W02+ K_U01+ K_U02+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
03 | potrafi obsługiwać i korzystać z dodatku Solver w Ms Excel wykonując zadania związane z optymalizacją procesów logistycznych | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne, wejściówka |
K_W02+ K_U01+ K_U02+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
04 | rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowych oraz dostosowywania umiejętności praktycznych do zmieniających się wersji oprogramowania | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne, wejściówka |
K_W02+ K_U01+ K_U02+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | L01-L03 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK02 | L04-L06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
1 | TK03 | L07-L09 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
1 | TK04 | L10-L12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. Inne: 6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. Inne: 15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 1) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie oceny pozytywnej z wejściówki, pracy na zajęciach laboratoryjnych oraz praktycznego zaliczenia obejmującego materiał realizowany na zajęciach. Student ma obowiązek zrealizować całościowy materiał z wszystkich zajęć. |
Ocena końcowa | Średnia ważona z pozytywnych ocen z wejściówki, kolokwium (waga 0,8) oraz dodatkowych ocen z aktywności i zaangażowana studenta (waga 0,2). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | P. Antos; A. Gładysz; K. Kowalczyk; P. Ostyńska; K. Tereszkiewicz | Assessment of long-term taste and smell color blindness as a result of COVID-19 disease | 2023 |
2 | D. Borkowska; A. Gładysz; I. Nowotyńska | Narzędzia technologii informacyjnej | 2022 |
3 | A. Gładysz | Incorporating LDA Based Text Mining Method to Explore Keywords Influencing Effective Management | 2021 |
4 | A. Gładysz | Eksploracyjna analiza tekstu a analiza sentymentu - przegląd możliwości zastosowania w zarządzaniu | 2019 |