Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Inżynierii Systemów Technicznych
Kod zajęć: 5169
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1. Systemy transportowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 C9 P9 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Mirosław Śmieszek
Terminy konsultacji koordynatora: środa 11-13, czwartek 10-12
semestr 5: mgr inż. Jakub Mościszewski
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu środków transportu. Wykładem objęte są lądowe środki transportu bliskiego i dalekiego oraz środki transportu lotniczego i nawodnego.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy przedmiotów obieralnych w semestrze 5
1 | Markusik Sylwester | Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom I, Środki transportu | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej. | 2009 |
2 | Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A. | Technologia transportu kolejowego | Wydawnictwo Komunikacji i Łączności. | 2004 |
3 | Prochowski Leon | Samochody ciężarowe i autobusy | Wydawnictwo komunikacji i Łącznosci. | 2011 |
1 | Prochowski Leon | Pojazdy Samochodowe. Technika transportu ładunków | Wydawnictwo komunikacji i Łącznosci. | 2009 |
1 | Stokłosa Józef | Transport Intermodalny | Wyższa Szkoła Ekonomi i Innowacji Lublin. | 2011 |
2 | Wicher Jerzy | Bezpieczeństwo samochodu i ruchu drogowego | Wydawnictwo komunikacji i Łącznosci. | 2002 |
3 | Zieliński A. | Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych | Wydawnictwo komunikacji i Łącznosci. | 2008 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma wiedzę na temat znaczenia transportu w gospodarce
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność z zakresu obsługi komputera i potrafi wykorzystywać bazy danych dotyczących rozważanych zagadnień związanych z przedmiotem
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę o lądowych, powietrznych i nawodnych środkach transportu. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W08+++ K_U08+++ |
P6S_UW P6S_WG |
02 | Dysponuje umiejętnościami doboru rodzaju i typu środka transportu do danego zadania transportowego. | ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_U05+++ K_U08+++ K_U12+++ |
P6S_UU P6S_UW |
03 | Posiada umiejętności wyznaczania najistotniejszych parametrów eksploatacyjnych podstawowych środków transportu lądowego. | projekt indywidualny, ćwiczenia rachunkowe | sprawozdanie z projektu, zaliczenie cz. pisemna |
K_W01+++ K_U05+++ K_K04+++ |
P6S_KR P6S_UW P6S_WK |
04 | Zna wymagania stawiane pojazdom samochodowym pod kątem bezpieczeństwa i zużycia energii | projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_U08+++ K_K02+++ K_K04+++ |
P6S_KR P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01-02 | MEK01 | |
5 | TK02 | W03-04 | MEK01 MEK03 | |
5 | TK03 | W05-06 | MEK01 MEK04 | |
5 | TK04 | W07-08 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
5 | TK05 | W09-10 | MEK01 MEK03 | |
5 | TK06 | W11-12 | MEK02 MEK03 | |
5 | TK07 | W13-14 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK08 | W15 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK09 | C01-04 | MEK02 MEK03 | |
5 | TK10 | C05-06 | MEK02 MEK03 | |
5 | TK11 | C07-09 | MEK03 MEK04 | |
5 | TK12 | P01-05 | MEK03 MEK04 | |
5 | TK13 | P06-09 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 5) | Przygotowanie do egzaminu:
14.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | N. Kostian; L. Kryshtopa; S. Kryshtopa; N. Marchuk; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | Research of Energy Efficiency and Environmental Performance of Vehicle Power Plant Converted to Work on Alternative Fuels | 2024 |
2 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
3 | E. Klimov; N. Kostian; S. Kovbasenko; V. Mateichyk; A. Soltus; M. Śmieszek | Regularities of Changes in the Motion Resistance of Wheeled Vehicles along a Curvilinear Trajectory | 2023 |
4 | I. Gritsuk; N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek; V. Verbovskyi | Review of Methods for Evaluating the Energy Efficiency of Vehicles with Conventional and Alternative Power Plants | 2023 |
5 | N. Kostian; P. Mateichyk; M. Śmieszek | Coordination of optimisation targets at different levels of charging infrastructure development management | 2023 |
6 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Analysis of the time and number of stops during the operation of selected public bus line in Rzeszow | 2023 |
7 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Estimation of the Public Transport Operating Performance: Example of a Selected City Bus Route | 2023 |
8 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Evaluating Vehicle Energy Efficiency in Urban Transport Systems Based on Fuzzy Logic Models | 2023 |
9 | V. Chernenko; B. Ghita; I. Gritsuk; V. Mateichyk; O. Polishchukb; M. Śmieszek | Information system for monitoring of a ship power plant and prediction of technical condition | 2023 |
10 | V. Fedorov; A. Lavrov; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; V. Yanovskyi | Analysis of Traffic Noise Pollution Using Siemens Tecnomatix Plant Simulation | 2023 |
11 | V. Khrutba; N. Kostian; P. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | A Multi-Level Approach to the Target Development of the Electric Vehicle Charging Stations Network | 2023 |
12 | A. Koval ; V. Mateichyk; J. Mościszewski; V. Musiiko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Determination of Continuous Earthmoving Machinery Course Stability under the Conditions of Cyclic Lateral Loading | 2022 |
13 | J. Mościszewski; S. Sosida; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | Investigation of parameters of the fuel supply system of the spark ignition engine using alcohol fuels | 2022 |
14 | N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek | Evaluation of transport system configuration by efficiency indicators | 2022 |
15 | M. Bulgakov; I. Gritsuk; V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information system for remote monitoring the vehicle operational efficiency | 2021 |
16 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; V. Mateichyk; M. Śmieszek; G. Weigang | The Impact of the Pandemic on Vehicle Traffic and Roadside Environmental Pollution: Rzeszow City as a Case Study | 2021 |
17 | N. Kostian; M. Śmieszek | До визначення продуктивності та енергоефективності транспортних засобів в умовах міської мобільності | 2021 |
18 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Determination of the Model Basis for Assessing the Vehicle Energy Efficiency in Urban Traffic | 2021 |
19 | V. Mateichyk; M. Śmieszek | Determining the fuel consumption of a public city urban traffic | 2021 |
20 | V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Modeling the vehicle operational efficiency in the \"Vehicle - Infrastructure\" system | 2021 |
21 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Bicycle transport within selected Polish and European Union cities | 2020 |
22 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Measurement of Wheel Radius in an Automated Guided Vehicle | 2020 |
23 | N. Goridko; I. Gritsuk; V. Mateichyk; M. Saga; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information and analytical system to monitor operating processes and environmental performance of vehicle propulsion systems | 2020 |
24 | R. Artemenko; I. Gritsuk ; A. Koval ; V. Mateichyk; I. Sadovnyk; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | The System for Adding Hydrogen-containing Gas to the Air Charge of the Spark Ignition Engine Using a Thermoelectric Generator | 2020 |
25 | V. Cherniavskyi; A. Golovan; N. Rudnichenko; Z. Sagova; M. Śmieszek; M. Volodarets; V. Vychuzhanin | Analysis and structuring diagnostic large volume data of technical condition of complex equipment in transport | 2020 |
26 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Comparison of the Level of Robotisation in Poland and Selected Countries, including Social and Economic Factors | 2019 |
27 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Rzeszow as a City Taking Steps Towards Developing Sustainable Public Transport | 2019 |
28 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | The impact of load on the wheel rolling radius and slip in a small mobile platform | 2019 |