Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 5165
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W9 C9 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Hanna Sommer
Terminy konsultacji koordynatora: podane w harmonogramie pracy jednostki
semestr 1: dr hab. prof. PRz Krzysztof Prendecki
Główny cel kształcenia: Głównym celem jest zapoznanie studentów z zagadnieniami stanowiącymi we współczesnej socjologii przedmiot dyskursu. Istotnym będzie ukazanie stanowisk i argumentów, które wyłaniają się w jego ramach oraz umiejętność analizy zmian społecznych w obrębie współczesnych rozważań nad przemianami i rozwojem społecznym.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 1 semestru.
Materiały dydaktyczne: rzutnik, ekran, materiały dydaktyczne student otrzymuje podczas zajęć
1 | Szacka Barbara | Wprowadzenie do socjologii | Oficyna Naukowa. | 2003 |
2 | Giddens Anthony | Socjologia | PWN. | 2012 |
1 | red. nauk. : Zbigniew Rykiel, Jarosław Kinal, Dominik Porczyński | Wirtualne i estetyczne aspekty humanizacji przestrzeni społecznej | Stowarzyszenie Naukowe Przestrzeń Społeczna i Środowisko, Rzeszów. | 2015 |
1 | Sztompka Piotr | Socjologia, analiza społeczeństwa | Znak. | 2002 |
2 | Majer, Andrzej | Socjologia i przestrzeń miejska. | Warszawa : Wydaw.Nauk.PWN. | 2010 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów przyjętym na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Mają podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadają umiejętność samokształcenia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumieją potrzebę uczenia się przez całe życie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę w zakresie mechanizmów funkcjonowania człowieka, w życiu społecznym. | wykład / wykład informacyjny | zaliczenie cz. pisemna |
K_W01++ |
P6S_WK |
02 | Potrafi obserwować i oceniać zjawiska i procesy zachodzące w społeczeństwie. | ćwiczenia / ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna |
K_U01++ |
P6S_UW |
03 | Rozumie zachowania członków społeczeństwa i motywy ich postępowania. | wykład / wykład problemowy; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna, zaliczenie cz. praktyczna, zaliczenie cz. pisemna |
K_U11++ |
P6S_UO |
04 | Ma świadomość ustawicznego doskonalenia się. Jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania informacji oraz doskonalenia się. | ćwiczenia / ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna |
K_K01++ |
P6S_KK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01; W02; C01; C02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03; C03 | MEK02 | |
1 | TK03 | W04; C04 | MEK03 | |
1 | TK04 | W05; C05 | MEK04 | |
1 | TK05 | W06; C06 | MEK02 | |
1 | TK06 | W07; C07 | MEK02 | |
1 | TK07 | W08; W09; C08; C09 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
6.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
4.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium obejmuje zagadnienia wykładów, odbywa się zasadniczo w formie pisemnej (w wyjątkowych przypadkach o jego formie decyduje nauczyciel). |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z pracy pisemnej i ustnej. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważoną wyniku zaliczenia ćwiczeń i wyniku zaliczenia wykładów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski | Kultura bezpieczeństwa w prowadzonej nowej epoce geologicznej - antropocenie w ocenie studentów Podkarpacia | 2024 |
2 | J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski | Deklinacja bezpieczeństwa : varia : część pierwsza | 2024 |
3 | J. Fabisiak; W. Sokołowski; H. Sommer; G. Zakrzewski | Quo vadis securitologia : varia : część pierwsza | 2024 |
4 | H. Sommer; G. Zakrzewski | A culture of security versus digital exclusion as a form of social exclusion | 2023 |
5 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Bezpieczeństwo zdrowotne – czynniki kształtujące jakość życia | 2023 |
6 | H. Sommer; G. Zakrzewski | The culture of the co-existence of a planned wind farm in the context of environmental changes | 2023 |
7 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Understanding space security culture as a new explored human environment | 2023 |
8 | H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski | Redefinicja oceny kultury cyberbezpieczeństwa przez młodzież Podkarpacia | 2023 |
9 | J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski | Funkcje bezpieczeństwa : część druga | 2023 |
10 | J. Fabisiak; T. Kostecki; H. Sommer; G. Zakrzewski | Funkcje bezpieczeństwa : część trzecia | 2023 |
11 | J. Fabisiak; W. Sokołowski; H. Sommer; G. Zakrzewski | Czas na bezpieczeństwo : Miscellanea, część pierwsza | 2023 |
12 | H. Karwan; H. Sommer; G. Zakrzewski | Zwierciadła bezpieczeństwa = safety mirrors | 2022 |
13 | H. Sommer | Istota kultury bezpieczeństwa | 2022 |
14 | H. Sommer | Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka podczas przerzutu sił wzmocnienia w 2022 roku | 2022 |
15 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Food security – recognition of selected aspects by academic youth | 2022 |
16 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Kreowanie wizerunku Akademii | 2022 |
17 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Kultura bezpieczeństwa ekologicznego organów państwa zajmujących się zagadnieniami destrukcyjnymi w środowisku | 2022 |
18 | H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski | Edukacyjne aspekty zagrożeń w cyberprzestrzeni – „Cyberprzemoc nie daj się złapać w sieć” | 2022 |
19 | J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski | Funkcje bezpieczeństwa : część pierwsza | 2022 |
20 | H. Sommer | Bezpieczeństwo ekologiczne - moda czy konieczność? - ekoświadomość współczesnej młodzieży akademickiej | 2021 |
21 | H. Sommer | Bezpieczeństwo kulturowe Polski – wybrane aspekty | 2021 |
22 | H. Sommer | W poszukiwaniu tożsamości bezpieczeństwa: Searching the essence of security | 2021 |
23 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Bezpieczeństwo na drogach rowerowych | 2021 |
24 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Security in the context of environmental change: splitting the example of cutting the Vistula Spit canal | 2021 |
25 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Zagadnienia bezpieczeństwa : wieloaspektowość | 2021 |
26 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Ecological security vs. food security | 2020 |
27 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Problem uzależnień behawioralnych w kontekście cyberprzestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem infoholizmu | 2020 |
28 | H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski | Cyberprzemoc – nie daj się złapać w sieć – etap II | 2020 |
29 | P. Ptaszyński; H. Sommer; G. Zakrzewski | Program Straży Miejskiej w Gdańsku. „Cyberprzemoc nie daj się złapać w sieć” | 2020 |
30 | S. Fedyna; O. Kubatko; L. Melnyk; M. Rabe; H. Sommer | The economic and social drivers of renewable energy development in OECD countries | 2020 |
31 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Analysis of sailors\' confidence level in personal life-saving appliances and buoyancy aids | 2019 |
32 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Responsibility as a Determinant of the Activity of Contemporary Entrepreneurs | 2019 |
33 | H. Sommer; G. Zakrzewski | Wykorzystywanie kart z nośnikiem informacji jako rozwiązanie proekologiczne we współczesnym społeczeństwie w dostępie do towarów i usług | 2019 |
34 | H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski | Bezpieczeństwo zintegrowane polskich rybaków morskich | 2019 |
35 | H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski | Świadomość narodowa Kaszubów – wybrane zagadnienia | 2019 |