logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 5158

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W9 C9 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Zhanna Poplavska

semestr 1: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z marketingiem i z funkcjonowaniem organizacji na rynku, kształcenie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów organizacji związanych z działalnością marketingową

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje istotę i znaczenie marketingu dla podmiotów rynkowych oraz narzędzia marketingu mix i ich wykorzystanie w turbulentnym otoczeniu

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 L. Garbarski (red.) Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania PWE. 2011
2 Ph.Kotler Marketing. Analiza, planowanie , wdrażanie i kontrola Wyd. Gebethner i S&ka. 2005
3 E. Michalski Marketing: podręcznik akademicki PWN . 2007
4 R. Nowacki, A. Nowacka Podstawy marketingu Difin. 2009
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 R.Nowacki,A.Nowacka Podstawy marketingu Difin, Warszawa. 2009
2 L.Garbarski (red.) Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, PWE, Warszawa. 2011
3 Ph.Kotler Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola Wyd. Geberthner i S&ka . 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 J.Adamczyk (red.) Marketing. Doświadczenia i trendy. Wyd. Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu marketingu,zna poszczególne elementy marketingu mix

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania problemów w zakresie marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: jest przygotowany do uczestniczenia w budowaniu strategii marketingowej oraz do samodzielnego zdobywania wiedzy, a także do postępowania etycznego w ramach wyznaczonej mu roli

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 zna koncpecję marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacji wykład, ćwiczenia problemowe dyskusja, rozwiązywanie zadań problemowych i ich prezentacja w formie ustnej K_W05+
K_U01+
K_U11+
P6S_UO
P6S_UW
P6S_WK
02 zna proces postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku praca w grupach, prezentacja w formie ustnej, dyskusja K_W01+
K_U01+
K_U11+
K_K04+
P6S_KR
P6S_UO
P6S_UW
P6S_WK
03 potrafi przeprowadzić segmentację rynku, zna proces wyboru rynku docelowego wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku dyskusja, rozwiązywanie zadań problemowych i ich prezentacja w formie ustnej K_W01+
K_W05+
K_U03+
P6S_UW
P6S_WK
04 posiada umiejętność praktycznego kształtowania poszczególnych instrumentów marketingu mix oraz stosowania reguł marketingu w przedsiębiorstwach wykład,studium przypadku (praca w grupach), ćwiczenia problemowe prezentacja rozwiązań w formie pisemnej K_W01+
K_U03+
K_K04+
P6S_KR
P6S_UW
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Pojęcie i struktura marketingu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. W01,W02, C01, C02 MEK01 MEK04
1 TK02 Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. W03, W04,C03, C04 MEK02 MEK03
1 TK03 Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. W06, C06,C07 MEK01 MEK04
1 TK04 Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa. W07, C07 MEK01 MEK04
1 TK05 Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. W08, C08 MEK01 MEK04
1 TK06 Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy reklamy. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. W09, C09 MEK01 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład oceny z aktywności
Ćwiczenia/Lektorat oceny z aktywności, oceny za pracę grupową
Ocena końcowa ocena z ćwiczeń, która jest podwyższona za aktywność na wykładach

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 Z. Poplavska Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki narodowej 2021
2 O. Jurgilewicz; Z. Poplavska; P. Siemiątkowski; P. Tomaszewski Assessment of basic elements of the security system of local communities 2019