logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Finanse i rachunkowość

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość i podatki, 2. Bankowość i rynki kapitałowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 4945

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 C9 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Joanna Wiażewicz

Terminy konsultacji koordynatora: Dyżury w semestrze zimowym 2020/2021 odbywają się na platformie MsTeams w następujących terminach: poniedziałek tydz. A - 13.45-15.15 poniedziałek tydz. B - 12

semestr 1: mgr Ewelina Nycz

semestr 1: prof. dr hab. Zhanna Poplavska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z marketingiem i z funkcjonowaniem organizacji na rynku, kształcenie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów organizacji związanych z działalnością marketingową

Ogólne informacje o zajęciach:

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 L. Garbarski (red.) Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania PWE. 2011
2 Ph.Kotler Marketing. Analiza, planowanie , wdrażanie i kontrola Wyd. Gebethner i S&ka. 2005
3 E. Michalski Marketing: podręcznik akademicki PWN . 2007
4 R. Nowacki, A. Nowacka Podstawy marketingu Difin. 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: student jest zapisany na I semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem firmy w otoczeniu konkurencyjnym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: posiada podstawowe umiejętności związane z komunikacją z członkami grupy

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 zna koncepcję marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacji wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K_W01++
K_W11++
K_K06+
S1A_W01+
S1A_W02+
S1A_W06++
S1A_W07++
S1A_K06++
02 zna etapy postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, studium przypadku zaliczenie cz. pisemna K_W01++
K_U05+
K_U15+
S1A_W01+
S1A_W02++
S1A_W07++
S1A_U02++
S1A_U03+++
S1A_U07+++
03 potrafi przeprowadzić segmentację i dokonać wyboru rynku docelowego dla przykładowego produktu wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, studium przypadku, zaliczenie cz. pisemna, prezentacja rozwiązania case study K_W01+
K_W11++
K_U05+
K_K02+++
K_K07++
S1A_W01+
S1A_W02+
S1A_W06++
S1A_W07++
S1A_U02+++
S1A_U03++
S1A_K02++
S1A_K07++
04 zna i charakteryzuje instrumenty marketingu mix oraz rozszerzoną koncepcję marketingu-mix wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia/studium przypadku, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna K_W11++
K_U05+++
K_U06+++
K_K01++
S1A_W02++
S1A_W06++
S1A_U02++
S1A_U03+++
S1A_U07+++
S1A_K01+++
05 Wykorzystuje wiedzę do zaprojektowania podstawowych działań z obszaru marketingu mix dla wybranej firmy ćwiczenia/ćwiczenia problemowe prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna K_U06+++
S1A_U02+
S1A_U07+++
06 Posiada umiejętność współpracy w grupie i wypracowania rozwiązań sytuacji związanych przygotowaniem działań marketingowych dla wybranej firmy ćwiczenia/ćwiczenia problemowe prezentacja projektu K_U06+
K_K02++
S1A_U02+
S1A_U07++
S1A_K02++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Pojęcie i struktura marketingu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. Kierunki rozwoju wspólczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny. W01, C01, MEK01 MEK04
1 TK02 Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. Pozycjonowanie produktu W02, WO3, C02, MEK02 MEK03 MEK06
1 TK03 Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. W04, C03 MEK01 MEK04
1 TK04 Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa. W05, C03 MEK01 MEK04
1 TK05 Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. W06, MEK01 MEK04
1 TK06 Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy reklamy. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. W07, C04, C05 MEK01 MEK04 MEK05 MEK06
1 TK07 Zaliczenie pisemne z wykładów i ćwiczeń W08

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 1.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 8.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie w formie pisemnej obejmujące materiał z wykładów i z ćwiczeń
Ćwiczenia/Lektorat aktywność na zajęciach, praca nad case study lub projektem
Ocena końcowa ocena z zaliczenia, aktywność i ewentualne oceny z ćwiczeń (do decyzji prowadzącego ćwiczenia)

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie