logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie projektem reorganizacyjnym

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii

Kod zajęć: 4914

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie projektami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / C18 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Jacek Strojny

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem modułu jest przygotowanie studentów do uczestniczenia w projektach reorganizacyjnych

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot warsztatowy ukierunkowany na poznanie specyfiki projektów reorganizacyjnych

Materiały dydaktyczne: Prezentacje multimedialne

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Boxhemer M., Ellmann S., Koutintcheva M. i in., Project Excellence Baseline for Achieving Excellence in Projects and Programmes IPMA. 2016

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna zasady planowania i realizacji projektów

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi stosować techniki i dokumenty wspomagające zarządzanie projektem oraz obsługiwać MS Project

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie specyfikę realizacji projektów reorganizacyjnych ćwiczenia problemowe sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu K_W04++
P6S_WG
P6S_WK
02 Potrafi zastosować metodyki zarządzania projektami w projektach reorganizacyjnych ćwiczenia problemowe sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu K_U01+++
K_U03+++
K_U05++
P6S_UK
P6S_UW
03 Potrafi pracować w zespole projektowym ćwiczenia problemowe sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu K_K03++
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Wprowadzenie do realizacji projektów reorganizacyjnych C01, C02 MEK01
6 TK02 Model fazowy projektów reorganizacyjnych C03-C04 MEK01
6 TK03 Przygotowanie koncepcji projektu reorganizacyjnego C05, C06 MEK01 MEK02 MEK03
6 TK04 Prowadzenie analizy przedwdrożeniowej C07, C08, C09, C10, C11, C12, C13 MEK01 MEK02 MEK03
6 TK05 Projektowanie zmiany organizacyjnej C14, C15, C16, C17, C18 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 20.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Na podstawie prezentacji projektu
Ocena końcowa 100% oceny z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Strojny; S. Wąs; K. Witkowski Influence of Sustainable Strategic Management on Methane Projects as Exemplified by the Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. Mining Company 2023
2 J. Strojny; A. Wojciechowska Ocena modeli dojrzałości procesowej pod kątem użyteczności dla branży IT 2022
3 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem Measuring local competitiveness: comparing and integrating two methods PCA and AHP 2022
4 J. Strojny; A. Wojciechowska Preparation of A Process and Project Maturity Model for An IT Company 2021
5 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem The contribution of the geothermal resources to local employment: Case study from Poland 2021
6 Á. Delgado-Zapero; J. Strojny Stakeholders management in a university: analysis of their importance with AHP 2020
7 N. Muñoz Vila; J. Strojny Analysis of the management skills required of leaders of project teams using the analytic hierarchy process method (AHP) 2020
8 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem Geothermal spas as a local development factor, the case of Poland 2020
9 S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem The impact of geothermal resources on the competitiveness of municipalities: evidence from Poland 2020
10 D. Głowacz-Czerwonka; D. Ożóg; B. Pawłowicz; J. Polaszczyk; J. Stec-Rusiecka; J. Strojny; B. Trybus Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 2019
11 J. Strojny Orientacja procesowo-projektowa organizacji samorządu lokalnego: wymiary, poziomy dojrzałości, determinanty oraz efekty w zakresie rozwoju lokalnego 2019