logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie projektem marketingowym

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii

Kod zajęć: 4912

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie projektami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / C18 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: mgr Damian Gębarowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: nabycie wiedzy jak odpowiednio pokierować zespołem, doprowadzając do zakończenia projektu marketingowego sukcesem, czyli do stworzenia innowacyjnej strategii komunikacji marketingowej oraz nabycie umiejętności stworzenia strategii marketingowej w założonym w czasie i budżecie.

Ogólne informacje o zajęciach: moduł kształcenia obejmuje zagadnienia dotyczące umiejętności wyznaczania celów marketingowych w działalności gospodarczej i budowania strategii pozwalającej na osiąganie wyznaczonych celów w postaci rozpoznania potencjalnych odbiorców docelowych, formulowania komunikatów, wyboru kanałów komunikacji marketingowej, określenia budżetu, określenia budżetu i mierzenia skuteczności. Wszystkie zagadnienia omawiane są z uwzględnieniem przepisów prawa i zarządzania zintegrowaną komunikacją marketingową.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 red. nauk. Muzahim Al-Noorachi, Łukasz Sułkowski Marketing we współczesnej gospodarce: wybrane zagadnienia Difin, Warszawa. 2018
2 Robert K. Wysocki Efektywne zarządzanie projektami Helion, Gliwice. 2018
3 Andrzej Karbownik Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. 2017
4 Philip Kotler Marketing Rebis. 2012
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Ewa Sońta-Drączkowska Zarządzanie projektami we wdrażaniu innowacji Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 2018
2 Marcin Żmigrodzki Zarządzanie projektami dla początkujących: jak zmienić wyzwanie w proste zadanie Helion, Gliwice. 2018
3 Eryk Głodziński Efektywność w zarządzaniu projektami: wymiary, koncepcje, zależności Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 2017
4 Andrzej Karbownik Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. 2017
Literatura do samodzielnego studiowania
1 red. nauk. Muzahim Al-Noorachi, Łukasz Sułkowski Marketing we współczesnej gospodarce: wybrane zagadnienia Difin, Warszawa. 2018
2 Magdalena Jaworowicz, Piotr Jaworowicz Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji Difin, Warszawa. 2017
3 Jerzy Kisielnicki Zarządzanie projektami: ludzie, procedury, wyniki Wydawnictwo Nieoczywiste - imprint GAB Media, Piaseczno. 2017
4 Magdalena B. Król Skuteczne zarządzanie projektami a kompetencje interpersonalne CeDeWu, Warszawa. 2017

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu marketingu, zna poszczególne instrumenty marketingu mix, samodzielnie analizuje podstawowe prawidłowości rozwoju gospodarki rynkowej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętność pracować w zespole, wykorzystać zdobytą wiedzę do rozwiązywania zadań praktycznych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi samodzielnie poszerzać wiedzę, doskonalić umiejętności zawodowego a także postępować etycznie w ramach wykonywanych funkcji

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie specyfikę realizacji projektów marketingowych. ćwiczenia problemowe sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu K_W01+++
K_W03++
K_U05+++
P6S_UW
P6S_WG
02 Zna instrumenty marketingowe oraz możliwości, jakie one oferują w zakresie realizowanych zróżnicowanych działań marketingowych. ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku obserwacja wykonawstwa, raport pisemny K_W01++
K_U08++
P6S_UK
P6S_WG
03 Potrafi zastosować metodyki zarządzania projektami w projektach marketingowych. ćwiczenia problemowe sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu K_W01++
K_K02++
P6S_KO
P6S_WG
04 Posiada umiejętność praktycznego stosowania reguł marketingu w działalności gospodarczej. ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, referat pisemny, prezentacja projektu K_U05++
K_K02+++
K_K03+++
P6S_KO
P6S_KR
P6S_UW
05 Zna poszczególne instrumenty marketingowe oraz determinanty ich stosowania. ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, referat pisemny K_W01++
K_W03++
P6S_WG
06 Potrafi dokonać oceny działań marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwa oraz wykorzystać wiedzę w tworzeniu projektu marketingowego. ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, referat pisemny K_W01+
K_K02++
P6S_KO
P6S_WG
07 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście analizowania działań marketingowych prowadzonych przez przedsiębiorstwa oraz przygotowywania projektu marketingowego dla wybranej instytucji. ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy prezentacja projektu, referat pisemny, obserwacja wykonawstwa K_K02++
K_K03+
P6S_KO
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Przedstawienie specyfiki projektu marketingowego. C01 MEK01
6 TK02 Przygotowanie założeń projektu marketingowego. C02 MEK03
6 TK03 Projektowanie zintegrowanej komunikacji marketingowej i zarządzanie nią. C03, C04 MEK02 MEK07
6 TK04 Zarządzanie projektem marketingowym metodą tradycyjną i podejściem Agile. C05 MEK03
6 TK05 Zarządzanie projektem marketingowym - zakres, zasoby, terminy, zespól projektowy. C06 MEK03 MEK07
6 TK06 Kształtowanie etapów w procesie budowy skutecznej komunikacji. C07 MEK04
6 TK07 Rozpoznanie odbiorców docelowych projektu marketingowego na rynku. C08, C09 MEK02 MEK06
6 TK08 Określenie celów marketingowych. C10 MEK01 MEK03 MEK04
6 TK09 Formułowanie komunikatów marketingowych z uwzględnieniem strategii przekazu, strategii kreatywnej oraz źródła przekazu. C11 MEK02 MEK04 MEK06
6 TK10 Wybór kanałów komunikacji marketingowej. C12 MEK02 MEK05
6 TK11 Metody ustalania budżetu na komunikację marketingową. C13 MEK04 MEK06
6 TK12 Określenie i wybór instrumentów kompozycji mediów. C14, C15 MEK02 MEK04
6 TK13 Zasady poprawnego mierzenia skuteczności działań promocyjnych. C16 MEK02 MEK05
6 TK14 Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową. C17 MEK05 MEK06
6 TK15 Zaliczenie przedmiotu. C18 MEK06 MEK07

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 30.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 15.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Konieczność zaliczenia wszystkich treści zajęć. Zaprezentowanie projektu w postaci prezentacji multimedialnej. Projekt prezentują wszystkie osoby w grupie. Prezentacja powinna trwać do 7 minut. Ponadto projekt jest oddawany w wersji papierowej (zalecana objętość: 10000 - 20000 znaków ze spacjami). Aktywność na zajęciach.
Ocena końcowa Jest wystawiana pod podstawie sumy punktów z: projektu + prezentacji projektu + zaprezentowania projektu + aktywności na ćwiczeniach.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie