logo
Karta przedmiotu
logo

Przywództwo i zarządzanie personelem w projekcie

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii

Kod zajęć: 4906

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie projektami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W12 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Jolanta Stec-Rusiecka

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy dotyczącej funkcjonowania człowieka i kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy psychologicznej w podniesieniu efektywności wykonywania zadań zespołowych

Ogólne informacje o zajęciach: Studenci zdobywają wiedzę dotyczącą funkcjonowania człowieka w kontekście społecznym, z uwzględnieniem perspektywy lidera. Celem jest zdobycie przez studentów umiejętności kierowanie pracą zespołu

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Doliński, D., Strelau, J. (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki Gdańsk: GWP. 2008
2 Maruszewski T. Psychologia poznania Gdańsk: GWP. 2001
3 Wojciszke, B. Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej Warszawa: Scholar. 2009
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Wojciszke, B. Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej Warszawa: Scholar. 2009
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. Psychologia społeczna Gdańsk: GWP. 2006

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: zgodne z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza zdobyta w ramach zajęć Psychologia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności zdobyte w ramach zajęć Psychologia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kompetencje społeczne zdobyte w ramach zajęć Psychologia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawowe rozwiązania organizacyjne w oparciu o które realizuje się projekt. wykład, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa K_U05+
P6S_UW
02 Rozumie zjawisko kultury organizacyjnej oraz potrafi określić czynniki ją determinujące wewnątrz oraz poza organizacją. Zna poszczególne składowe kultury oraz ich wpływ na realizację projektów. wykład, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa K_W06+
P6S_WG
P6S_WK
03 Rozumie rolę kierownika projektu oraz procesów przywództwa w organizacji oraz w zespole projektowym. Potrafi w odpowiedni sposób dobierać zachowanie, w zależności od przyjętej roli w organizacji. wykład, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa K_W05+
K_K04+
P6S_KR
P6S_WG
P6S_WK
04 Zna składowe systemu personalnego oraz potrafi określić ich wpływ na zachowania ludzkie w organizacji oraz w projekcie. W szczególności zna założenia systemów rozwoju pracowniczego, systemów komunikacji, motywowania (w tym wynagrodzeń) ukierunkowanych na wzrost elastyczności oraz efekty pracy. wykład, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa K_U03+
K_U11+
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UW
05 Umie podejmować skuteczne działania z pozycji przywódcy grupy ćwiczenia problemowe, wykład interaktywny zaliczenie cz. pisemna,obserwacja wykonawstwa K_U03+
K_U11+
K_K03+
P6S_KR
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Wprowadzenie do przywództwa i zarządzania personelem w projekcie W01, C01 MEK01
4 TK02 Ogólnoorganizacyjny i społeczny kontekst zarządzania ludźmi w projekcie W02, W03, C02, C03, C04 MEK02
4 TK03 Komunikacja w projekcie, rozwiązywanie konfliktów W04, W05, C05, C06, C07, C08 MEK03 MEK04
4 TK04 Motywacja i systemy wynagrodzeń ukierunkowana na efekt W05, C09, C10 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK05 Rozwój pracowniczy w organizacji realizującej projekty. C11, C12 MEK03 MEK04
4 TK06 Zarządzanie zespołem projektowym (role społeczne i przywództwo), zrównoważone zarządzanieprojektami. W06, W07, C13, C14 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK07 Kolokwium zaliczeniowe C15

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie pisemnego kolokwium z materiału omawianego na wykładach
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie pisemnego kolokwium z materiału podawanego na ćwiczenia i omawianego na ćwiczeniach
Ocena końcowa Ocena z kolokwium pisemnego z materiału omawianego na wykładach i ćwiczeniach

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Puacz-Olszewska; S. Stec; J. Stec-Rusiecka; E. Szymańska Transformation of the Polish Heating Sector Based on an Example of Select Heat Energy Companies Supplying Energy to Local Government Units 2023
2 O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski Gamification in management education 2023
3 O. Buckiūnienė; A. Migała-Warchoł; J. Stec-Rusiecka; A. Vitas Living standards of Polish and Lithuanian residents after the COVID-19 pandemic: the impact on living conditions 2023
4 J. Stec-Rusiecka Możliwości i potencjał rozwoju gospodarki wodorowej Polski 2022
5 J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska Socially Responsible Management of Human Resources in SMEs during the COVID-19 Pandemic 2022
6 K. Bilińska; M. Cierpiał-Wolan; A. Dewalska-Opitek; J. Stec-Rusiecka; D. Twaróg; B. Wierzbiński Relationship between Renewable Biogas Energy Sources and Financial Health of Food Business Operators 2022
7 M. Ruszel; J. Stec-Rusiecka; A. Wiącek Bezpieczeństwo energetyczne : wybrane zagadnienia 2022
8 J. Stec-Rusiecka Gospodarka o obiegu zamkniętym jako trend w obszarze społecznej odpowiedzialności organizacji w opinii młodych konsumentów 2021
9 J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska The Impact of the Covid-19 Pandemic on Taking up Socially Responsible Actions 2021
10 J. Stec-Rusiecka Narzędzia komunikacji w pracy kierownika zespołu w warunkach permanentnych zmian – lider w trudnych sytuacjach 2020
11 D. Głowacz-Czerwonka; D. Ożóg; B. Pawłowicz; J. Polaszczyk; J. Stec-Rusiecka; J. Strojny; B. Trybus Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 2019
12 J. Stec-Rusiecka Społeczna odpowiedzialność a work-life balance 2019
13 J. Stec-Rusiecka Znaczenie społecznej odpowiedzialności w motywowaniu pracowników 2019