logo
Karta przedmiotu
logo

Procesy i gry decyzyjne

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem

Kod zajęć: 4903

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie projektami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W9 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Oleniuch

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Rozumienie roli procesów decyzyjnych w zarządzaniu organizacją i umiejętność posługiwania się wybranymi narzędziami wspomagającymi podejmowanie decyzji.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze czwartym.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne student pobiera ze strony internetowej prowadzącego i otrzymuje podczas zajęć.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Bolesta-Kukułka K. Decyzje menedżerskie Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 2003
2 Goodwin P., Wright G. Analiza decyzji Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Business, Warszawa. 2015
3 Supernat J. Techniki decyzyjne i organizatorskie Wyd. Kolonia Limited, Wrocław. 2003
4 Tyszka T. Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. 2011
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Ta sama, co na wykładzie. .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Czermiński A., Czermińska J., Łastowska A. Teoria i praktyka podejmowania decyzji kierowniczych Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń . 2001
2 Kahneman D. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym Media Rodzina Sp. z o.o., Warszawa. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość istoty, form i ogólnych zasad funkcjonowania organizacji, a ponadto prawidłowości i instrumentów zarządzania.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Dokonywanie opisu i analizy problemów zarządzania.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 zna podstawowe pojęcia z zakresu teorii decyzji. wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna. dyskusja, kolokwia. K_W06+
P6S_WG
P6S_WK
02 zna podstawowe metody podejmowania decyzji w organizacji. wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna. dyskusja, obserwacja wykonawstwa, kolokwia. K_W04+++
P6S_WG
P6S_WK
03 potrafi posługiwać się metodami podejmowania decyzji - ma w tym obszarze kompetencje w zakresie pracy indywidualnej i grupowej. wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, ćwiczenia rachunkowe, dyskusja dydaktyczna, studia przypadku. dyskusja, obserwacja wykonawstwa, zadania praktyczne, kolokwia. K_W04+++
K_U03+++
K_U04+
K_U05++
K_K02+++
P6S_KO
P6S_UK
P6S_UW
P6S_WG
P6S_WK
04 rozumie znaczenie procesów decyzyjnych w zarządzaniu. wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna. dyskusja, kolokwia. K_K02++
P6S_KO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Wprowadzenie do modułu - kluczowe pojęcia i metodyka pracy. Uwarunkowania podejmowania decyzji. W01 MEK01 MEK04
4 TK02 Teoria decyzji; rozwój, znaczenie, metody i instrumenty. W02 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK03 Metody SMART i SMARTER - możliwości, warunki i sposoby wykorzystania. W03-05 MEK02
4 TK04 Praktyczne wykorzystanie metod SMART i SMARTER do podejmowania decyzji (ćwiczenia rachunkowe). C01-06 MEK02 MEK03
4 TK05 Gry z naturą - możliwości, warunki i sposoby wykorzystania kryteriów decyzyjnych. W06 MEK02
4 TK06 Gry z naturą - praktyczne użycie kryteriów decyzyjnych (ćwiczenia rachunkowe). C07-09 MEK02 MEK03
4 TK07 Drzewa decyzyjne - możliwości, warunki i sposoby wykorzystania w podejmowaniu decyzji. W07-09 MEK02
4 TK08 Praktyczne użycie drzew decyzyjnych w procesach decyzyjnych (ćwiczenia rachunkowe). C10-12 MEK02 MEK03
4 TK09 Sprawdzenie efektów kształcenia - kolokwium. Podsumowanie zdobytej wiedzy. C13-15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 20.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie wykładów na podstawie obecności na wykładach.
Ćwiczenia/Lektorat Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest obecność na ćwiczeniach oraz ocena z zaliczenia kolokwium. Kolokwium ma formę testu z zadaniami arytmetycznymi. Finalna ocena z ćwiczeń może zostać podniesiona przez uwzględnienie punktów za aktywność Studenta podczas zajęć.
Ocena końcowa Na ocenę końcową składa się zaliczenie wykładów oraz pozytywna ocena z ćwiczeń.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie